Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVIR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 10:31
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een Netwerk Switch (gigabit) voor in mijn meterkast.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Ziggo Abonnement (200 Mbps) met een Connectbox. Aangezien ik regelmatig uitval van Internet had (heel kort) heb ik een Linksys Velop Dualband - 3 pack gekocht en achter de Connectbox gehangen. Nu heb ik nog heel af en toe een uitval maar lijkt een ander probleem namelijk een IP Conflict vermoed ik. Om die reden wil ik de Connectbox in bridge zetten maar de Velop heeft maar 2 poortjes dus vandaar op zoek naar een Switch. Ik heb namelijk nog een HUE bridge, Dect modem, Somfy box die allemaal aangesloten zijn op de Connectbox. Op dit moment heb ik mijn verouderede synology niet aangesloten maar overweeg ik in de toekomst dit wel te doen. Het lijkt me dan ook dat ik minimaal een 8 poorts switch moet gaan nemen. Verder verschillende laptops, tablets, Telefoons in gebruik (Windows 8 en 10), Android, Chromebook, Iphones, etc. Verder Ziggo voor televisie natuurlijk en dat zijn een LG en een Sony

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekenen naar een paar testen over switches en wil eigenlijk een toekomstvaste oplossing. De meeste apparaten in de meterkast ondersteunen geen POE volgens mij dus dat lijkt me niet noodzakelijk. De voordelen van Managed Switch zie ik wel alleen denk ik niet dat ik dat op dit moment nodig heb, tenzij jullie een ander advies hebben. Budget is heel belangrijk maar als ik functies toch niet gebruik ga ik niet voor een luxere versie. Zit zelf te denken aan een Linksys (gezien het Velop systeem) of anders de Netgear omdat hij goed getest wordt. Andere merken zijn ook overwegen waard alleen heb ik wel iets tegen chinese apparatuur.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Linksys, Netgear zijn beide prima switches voor dat doel. Kijk gewoon wat voor jou belangrijk is. Bijv.: hoe zitten de lampjes en kabels? Als de switch op een plank staat, kan de Linksys handig zijn zodat de je de kabels van achteren laat komen en de lampjes aan de voorkant kan zien (Gbit is niet aan het lampje af te lezen trouwens). Hangt de switch aan de wand, dan kan de Netgear weer handig zijn, omdat aansluiting en lampje aan dezelfde kant zitten.
Kijk ook even of je jumbo frames nodig hebt. De Linksys schijnt dat niet de doen, de Netgear wel. Jumbo frames kan handig zijn bij je Synology NAS. (zelf heb ik jumbo frames overal aan staan in mijn huis).

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 27-01-2019 11:20 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.