Overstap van XS4all naar Ziggo zakelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:03
Heren (en dames),

Zoals jullie vernomen hebben houd xs4all (over een jaar) op met bestaan.
Er is van mijn kant totaal geen vertrouwen in enige toezeggingen van KPN dat dienst verlening in huidige vorm gaat bliijven bestaan. Dus ben aan het rekenen / denken geslagen en gekeken wat voor mij de beste opties zijn. De eerst stap die is gezet. Mijn mail word ondergebracht bij een externe mail hoster.
Het word een hell of a job om alle website accounts om te zetten van mail adres.
Voordeel is wel dat ik flexibel ben en dan kan overstappen naar een andere provider.
Er ligt in mijn wijk helaas GEEN glasvezel dus ga ik voor (een na) snelste de optie die ik dan kan krijgen.
De enige kandidaat die dan overblijft zou voor mij ziggo en hopelijk kan ik kiezen voor de zakelijk variant.
Echter de pagina van ziggo blinkt helaas niet echt uit van duidelijkheid in technische details of voorwaarden.
Zijn er echter mensen die me op bepaalde zaken tips kunnen geven?

-Kan ik als particulier een uberhaupt een zakelijk pakket afnemen? Ik heb dus geen KVK nummer ofzo.
-Is de helpdesk van zakelijk dezelfde als dan die van consumenten?
-Ik heb vernomen dat modem van ziggo in bridge modes gezet kunnen worden. https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/
-Zo ja als ik de modem in bridge modes krijg hoe gaat het dan met TV? Ik heb nu ip tv moet ik dus met coax aan de gang ? Hoe krijg ik dat naar CI slot of krijg je z'n box? Tips zijn welkom!
-Zo ja als ik de modem in bridge modes krijg hoe gaat het dan met Telefonie? zijn er sip gegevens die je bijv moet invullen of kan ik beter naar een externe partij gaan kijken? Hoe intergreer ik dat met een eventuele fritzbox c.q eigen router? Tip zijn welkom!
-Voorlopig handhaaf ik mijn fritzbox maar het word op langere termijn een eigen zelfbouw router/firewall/dhcps server/pi hole/vpn server. waar het op gebaseerd gaat worden ben ik nog niet over uit. (Psense / Openbsd / Linux kernel gestript met firewalld/iptables)
Zelf heb beetje onderzoek gedaan en kwam dit topic naar voren Zelfbouw project: Firewall / Router / AP Maar ook hier geld tips voor goedkope opties voor zelfbouw meer dan welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
- Waarom Ziggo zakelijk? Zonder KVK wordt wel eens toegelaten
- Helpdesk zakelijk is anders dan consumenten, maar blijft een helpdesk
- Zowel particulier als zakelijk kunnen ze in bridge
- TV gaat via Coax, met CI+ of met STB
- Telefonie zit direct met RJ11 op het modem, ook in bridge modus
- kabelmodem blijft altijd bestaan, in bridge modus kan je alleen LAN 1 gebruiken en daarachter je eigen apparatuur, deze krijgt dan een extern IP adres. Dus een PFSense / OPNSense / Ubiquiti kan gewoon. Het is RJ45 met DHCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Vorkie schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:56:
- Waarom Ziggo zakelijk? Zonder KVK wordt wel eens toegelaten
- Helpdesk zakelijk is anders dan consumenten, maar blijft een helpdesk
@Vorkie Bedankt voor de snelle antwoorden!
Ziggo zakelijk volgende redenen. de snelheid voor zakelijk is 500 mbit. Verder zit met telefonie te twijfelen om dan eigen voip provider te nemen dus heb al die opties bij particulier niet nodig.
Tv is voor mij meer voor erbij kijk er toch weinig naar ook daar hoef ik het niet voor te doen.
Ook worden er 5 licenties van internet beveiliging gegeven bij zakelijk scheeld ook weer daar moet je bij particulier extra voor betalen.
Al met al zou het voor mij onder de streep voordeliger uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Vanuit het XS4ALL avtiecomité:

"Oproep: stap nog NIET op als klant bij XS4ALL
We hebben de afgelopen dagen 1180 (!) mails gekregen van klanten die aan het comité vragen waar ze naar over kunnen stappen, nu KPN niet thuis geeft. Wij adviseren je nog NIET te vertrekken bij XS4ALL. We zorgen voor een oplossing. Hoe dan ook, met of zonder KPN."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Denk dat het altijd verstandig is om een plan B te hebben.
Mijn contract loopt nog tot juni / juli en die dien ik uit en ik ga echt NIET de hoofdprijs betalen voor middelmatig / slechte service. Tot die tijd heeft kpn tijd om zich te bewijzen.
Zelf heb ik weinig vertrouwen in dat kpn nog op het besluit terugkomt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cybermage op 28-01-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-06 21:25
Ik zou ook gelijk van de gelegenheid gebruik maken om de telefonie zelf in te richten / via internet te laten lopen, als je dan toch bezig bent. Kan je jezelf direct zo provider onafhankelijk mogelijk maken in de toekomst. Zoals je nu ook al met de email hebt gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Mmore schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:14:
Ik zou ook gelijk van de gelegenheid gebruik maken om de telefonie zelf in te richten / via internet te laten lopen, als je dan toch bezig bent. Kan je jezelf direct zo provider onafhankelijk mogelijk maken in de toekomst. Zoals je nu ook al met de email hebt gedaan :)
Op zich een goeie. iemand suggestie voor een voip provider? >:)
Bij ziggo kan ik voor 2,5 euro per maand telefonie afnemen en nemen ze mijn nummber over.
Als dat ergens anders ook kan voor betere condities vind ik het prima. Als ik de gegevens maar in een bridge modem kan kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortadelo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 15:20
Ynnoz schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:49:

We hebben de afgelopen dagen 1180 (!) mails gekregen van klanten die aan het comité vragen waar ze naar over kunnen stappen, nu KPN niet thuis geeft. Wij adviseren je nog NIET te vertrekken bij XS4ALL. We zorgen voor een oplossing. Hoe dan ook, met of zonder KPN."
opstappen kan nooit kwaad. je kan altijd weer terugkomen met een welkomsactie (bijv 3 maanden helft van de prijs, oftewel de normale prijs). ik weet alleen niet of je huidige IP adres terug krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-06 14:26
Er ligt in mijn wijk helaas GEEN glasvezel dus ga ik voor (een na) snelste de optie die ik dan kan krijgen.
Je zou ziggo zakelijk eens kunnen bellen. Ik heb wel eens een offerte van ze gekregen waarbij zij ~450 meter glas nog moesten leggen. Graafkosten hadden we 't niet over als we een drie-jarig contract zouden tekenen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:48

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Cybermage2you schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:25:
[...]

Op zich een goeie. iemand suggestie voor een voip provider? >:)
Bij ziggo kan ik voor 2,5 euro per maand telefonie afnemen en nemen ze mijn nummber over.
Als dat ergens anders ook kan voor betere condities vind ik het prima. Als ik de gegevens maar in een bridge modem kan kloppen.
Ik heb zelf goede ervaringen met Voys. Weet zo even snel niet de prijzen maar ze hebben een hele goede service.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Yagermeister schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:58:
[...]

Ik heb zelf goede ervaringen met Voys. Weet zo even snel niet de prijzen maar ze hebben een hele goede service.
Ga deze optie ook bekijken . Echt zit ik aan de denken om voip eruit te gooien en gewoon over te gaan op mobiel. Enige zit ik nog met de (Mother) Aprovement Factor :O
Die ga ik toch overtuigen om mobiel te bellen. Whatsappen doen we al vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb Ziggo en een Vodafone Mobiel waardoor er wat kleine extra's (kortingen) zijn.

Maar... de Ziggo modems/routers zijn slecht, en ik krijg het al jaren niet voor elkaar om een geaccepteerde vervanger voor mijn Ubee (zonder wifi) te regelen.
Ik heb zelfs een reserve Ubee liggen om ver weg te blijven van die Intel Puma krengen van Ziggo.

En zodra de Ubee's op zijn hoop ik echt verhuist te zijn naar een plek met glasvezel.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
DJMaze schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:08:
<KNIP>
Maar... de Ziggo modems/routers zijn slecht, en ik krijg het al jaren niet voor elkaar om een geaccepteerde vervanger voor mijn Ubee (zonder wifi) te regelen.
Ik heb zelfs een reserve Ubee liggen om ver weg te blijven van die Intel Puma krengen van Ziggo.
Oke waar moet ik me op voorbereiden? resets ?
Ga de modem c.q router gewoon in bridge mode zetten en zet mijn eigen infra strucuur erachter.
Eerst instantie een fritzbox maar later een eigen bouw switch / dhcp server / pi hole

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-06 13:18
Persoonlijk zou ik nog niet overstappen (ben zelf ook XS4ALL klant). Los van het klantcontact deel. Vlijf je voorlopig echt nog wel over een XS4ALL-brass verbonden. En dus ook over de XS4ALL backbone. Zelfs KPN is niet instaat om op korte termijn 240.000 klanten zomaar op te nemen in hun datacenter.

Nou heb ik ook XS4ALL gewerkt in de periode 2014-2016. Toen hebben ze nog gewoon geinversteerd het het oude demon-netwerk. Dat hebben ze al in 2006 overgenomen. Zomaar maar al die klanten (nog ongeveer 1000 toen ik weg ging) migreren naar het XS4ALL netwerk ging niet zomaar. Dus ik denk dat je voorlopig nog wel de kwaliteit van XS4ALL behoud qua lijn. Ook gaan ze echt niet alle Fritz!boxen vervangen.

Mijn zorg zit meer in service en mogelijkheden.... Maar ik twijfel voor je dan bij ziggo echt beter zit. Echt goede service bieden is gewoon moeilijk voor hele grootte bedrijven.... Ik zou vooral de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
ewoutw schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:38:
Persoonlijk zou ik nog niet overstappen (ben zelf ook XS4ALL klant). Los van het klantcontact deel. Vlijf je voorlopig echt nog wel over een XS4ALL-brass verbonden. En dus ook over de XS4ALL backbone. Zelfs KPN is niet instaat om op korte termijn 240.000 klanten zomaar op te nemen in hun datacenter.
Ga ik ook niet vanuit maar gaat gewoon wel gebeuren op langere termijn. Dus het is kwestie of je nu of later door de kat of de hond word gebeten.
Nou heb ik ook XS4ALL gewerkt in de periode 2014-2016. Toen hebben ze nog gewoon geinversteerd het het oude demon-netwerk. Dat hebben ze al in 2006 overgenomen. Zomaar maar al die klanten (nog ongeveer 1000 toen ik weg ging) migreren naar het XS4ALL netwerk ging niet zomaar. Dus ik denk dat je voorlopig nog wel de kwaliteit van XS4ALL behoud qua lijn. Ook gaan ze echt niet alle Fritz!boxen vervangen.
Ben zelf van demon af gekomen naar xs4all en dat was toch een vrij korte bestek dat alles gebeurde.
Ga vanuit dat ze tot 2020 niks doen maar daarna gaan er toch dingen veranderen.
Mijn zorg zit meer in service en mogelijkheden.... Maar ik twijfel voor je dan bij ziggo echt beter zit. Echt goede service bieden is gewoon moeilijk voor hele grootte bedrijven.... Ik zou vooral de kat uit de boom kijken.
Dat is mijn grootste zorg. Ik ga niet de hoofdprijs betalen van middelmatige service. Nou had ik een paar jaar geleden via xs4all 2 weken geen internet toen had ik dus alles al weg moeten trekken. Maar goed toen waren de alternativen minder voor handen. Nu ligt het dus anders als ik toch geen service krijg waar dan ook dan kies ik voor de plek waar ik de snelste internet krijg.
Dit is is voor mij meer de druppel die de emmer doet overlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
Als meer de emmer is dan begrijp ik het wel. Ik moet zeggen dat ik een xDSL heb van 200+Mbps down en 60+Mbps up. Wat voor mij echt snel zat is. En met het mordere cloud werken vind ik die hoge upload vooral belangrijk. Die is namelijk ook altijd de max. Ik mag dan ook niet klagen over mijn DSL.

ook klant geweest bij Ziggo. Internet wes echt prima. maar toer er eenmaar problemen waren namen ze me niet serieus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
ewoutw schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:31:
Als meer de emmer is dan begrijp ik het wel. Ik moet zeggen dat ik een xDSL heb van 200+Mbps down en 60+Mbps up. Wat voor mij echt snel zat is. En met het mordere cloud werken vind ik die hoge upload vooral belangrijk. Die is namelijk ook altijd de max. Ik mag dan ook niet klagen over mijn DSL.
Tja wilde ook best wel graag linebonding maar die werd uit (naar mijn gevoel) kosten overweging niet aan mij gegeven. Dus zit met 30 mbits upload ipv 60.
Heb zelf vragen om een line upgrade van 100 mbit naar 200 mbit want ik kreeg niet de volle snelheid op mijn (dure) abbonement . Dus er zijn bij mij wel meerdere zaken die spelen waar ik nu heb dit is genoeg geweest kortom dit is niet wat ik verwacht van een premium provider. En je kunt er vanuit gaan dat de service waarschijnlijk NOG slechter word.
ewoutw schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:31:
ook klant geweest bij Ziggo. Internet wes echt prima. maar toer er eenmaar problemen waren namen ze me niet serieus....
Tja heb niet de illusie dat het bij ziggo beter is eerder slechter. Heb nu zoiets als ik toch (n)ergens niet goed is ga ik bij de snelste partij zitten en zit ik de rit uit totdat er glasvezel word gelegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Cybermage2you schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:48:
{bla bla bla}

-Kan ik als particulier een uberhaupt een zakelijk pakket afnemen? Ik heb dus geen KVK nummer ofzo.
Ja, kwestie van even bellen met de klantenservice van Ziggo Zakelijk
-Is de helpdesk van zakelijk dezelfde als dan die van consumenten?
Nee
-Ik heb vernomen dat modem van ziggo in bridge modes gezet kunnen worden. https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/
Correct
-Zo ja als ik de modem in bridge modes krijg hoe gaat het dan met TV? Ik heb nu ip tv moet ik dus met coax aan de gang ? Hoe krijg ik dat naar CI slot of krijg je z'n box? Tips zijn welkom!
TV van Ziggo gaat niet over de modem, dat wordt nog vóór de modem afgesplitst.
En dan loopt er gewoon een coax kabel naar je TV.
Effectief heb je 2 opties:
- CI+ module in je TV prikken en daar het pasje in duwen.
- Decoderbox gebruiken en met HDMI aan je TV hangen. Zo'n box heeft vaak meer functionaliteit aan boord dan je TV.
-Zo ja als ik de modem in bridge modes krijg hoe gaat het dan met Telefonie? zijn er sip gegevens die je bijv moet invullen of kan ik beter naar een externe partij gaan kijken? Hoe intergreer ik dat met een eventuele fritzbox c.q eigen router? Tip zijn welkom!
Blijft vziw gewoon via de modem verlopen.
-Voorlopig handhaaf ik mijn fritzbox maar het word op langere termijn een eigen zelfbouw router/firewall/dhcps server/pi hole/vpn server. waar het op gebaseerd gaat worden ben ik nog niet over uit. (Psense / Openbsd / Linux kernel gestript met firewalld/iptables)
Zelf heb beetje onderzoek gedaan en kwam dit topic naar voren Zelfbouw project: Firewall / Router / AP Maar ook hier geld tips voor goedkope opties voor zelfbouw meer dan welkom!
Okay, have fun!
Goedkope opties... sja defineer goedkoop en defineer je daadwerkelijke workload. Zonder die info kom je nergens.

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 31-01-2019 16:52 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
[b]McKaamos in "Overstap van XS4all naar Ziggo zakelijk?"McKaamos schreef op donderdag 31 januari 2019 @
Okay, have fun!
Goedkope opties... sja defineer goedkoop en defineer je daadwerkelijke workload. Zonder die info kom je nergens.
Workload is router/firewall/dhcp server/pi hole/vpn server/access point. Kortom een goede vervanger voor mijn fritzbox maar dan met iets meer opties.
Wat het niet word is een webserver of een mail server. Deze zaken belegt ik extern.
Ben misschien nog wat vergeten maar dat is het wel ongeveer. :P
Heb de volgende configuratie ingedachte. Wil het gewoon zo compact mogelijk houden en de harde eis voor de firewall is dat ie 2 netwerk poorten heeft. Dus tips zijn welkom ;)
Volgens mij is de onderstaande configuratie pure overkill maar is even een voorlopige configuratie.
Kan wat goedkoper/minder geheugen inzetten en er een kleinere ssd inzetten.
Ook zou ik kunnen bezunigen op de processor maar dan verlies wat flexibeliteit. Kan ik later hem niet ergens anders inzetten mocht de pc overbodig worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 124,90€ 124,90
1Shuttle XPC slim DH310€ 219,-€ 219,-
2Kingston ValueRAM KVR26S19S8/8€ 62,50€ 125,-
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 529,90

[ Voor 4% gewijzigd door Cybermage op 31-01-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:16

cruncher

wanna crunch someone?

Inmiddels adviseert het bestuur xs4all dat het beter is om op te gaan in kpn.

Nog steeds niet overstappen?
Ynnoz schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:49:

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-06 20:05
cruncher schreef op zondag 9 juni 2019 @ 01:15:
Inmiddels adviseert het bestuur xs4all dat het beter is om op te gaan in kpn.

Nog steeds niet overstappen?

[...]
De speelkaarten zijn nog niet blootgelegd, nog niemand weet wat opgaan in KPN betekent, ook niet wat plan b is. Er is niets beters dan afwachten... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
aljooge schreef op zondag 9 juni 2019 @ 01:44:
[...]

De speelkaarten zijn nog niet blootgelegd, nog niemand weet wat opgaan in KPN betekent, ook niet wat plan b is. Er is niets beters dan afwachten... :O
Klopt maar wat ik nu wel aan het doen ben is alvast xs4all aan het ontmantelen. Mijn mail is al extern belegt
Mijn webpagina ook. MIjn telefonie heb ik losgekoppeld en ben nu totaal overgegaan op mobiel tegenwoordig is onbeperkt bellen en data erg goedkoop in verhouding dat het ook niet meer interessant is om een vaste lijn te houden. Kortom als opgaan in kpn me niet bevalt dan ben ik en kan ik daar weg en dan ga ik dus voor de snelste en goedkoopste optie die er dan komt. Dan kunnen ze het krijgen zoals ze het hebben willen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
aljooge schreef op zondag 9 juni 2019 @ 01:44:
[...]

Het bestuur van XS4All bestaat tegenwoordig uit 100% KPN, dus logisch. De tijd dat XS4All een "eigen" bestuur had is al lang voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:59

jurroen

Security en privacy geek

Ik denk dat het altijd een goed plan is om diensten te segmenteren en niet alles bij 1 provider af te nemen. Daarmee ben je een stukje onafhankelijker, mocht je nog eens willen overstappen. Want zoals je nu ervaart, het is een hele klus!

Persoonlijk zou ik nog even wachten met het overstappen, maar dat heb je al aangegeven te doen. Met de 'Wet van Dam' is het per maand opzegbaar na de eerste contractermijn. Als je XS4all op particuliere naam hebt staan gaat het dus niet ineens met een jaar verlengd worden.

Zelf heb ik vrij negatieve ervaringen met Ziggo. Toen ik op het 200Mbit pakketje zat - als particulier - was het dikke pret. Maar met de overstap naar 500Mbit begon het gezeik. Dat de snelheid lang niet altijd te halen is, dat snap ik, het is immers geen dedicated lijn. Maar regelmatig wegvallende verbindingen, hoge error rate, etc. 5 verschillende monteurs geweest, "groene kabel" vervangen (zelfs in de straat) maar dat mocht allemaal niet baten. Op een gegeven moment was ik het beu en ben ik voor xDSL gegaan. Liever een wat minder snelle maar stabiele lijn dan andersom. FTTx is hier ook niet beschikbaar, op dure dedicated Eurofiber lijntjes na.

Inhoudelijk antwoord op je vragen:
  • Volgens mij is een KVK nummer op papier een verplichting, maar zijn er afhankelijk van de medewerker mogelijkheden om het zonder te kunnen afsluiten. Hou er wel rekening mee dat de zakelijke prijzen exclusief BTW zijn, dus dat je nog 21% extra betaald.
  • Zakelijk is er een andere helpdesk, die - in mijn ervaring - iets meer to the point is over het algemeen. Maar het is en blijft een helpdesk, verwacht niet dat ze uitgebreid de tijd nemen om je rustig te helpen met je custom setupje.
  • Alle modems van Ziggo kunnen in bridge, ongeacht of het een particulier of zakelijk abonnement betreft. Voorheen leverde Ziggo ook wel eens modems die alleen via de klantenservice in bridge geplaatst konden worden.
  • Met de bridge modus zet je het internetsignaal in de bridge, niet de TV. Voor zover ik weet heb je nog steeds de keuze uit een CI+ module of een Horizonbox. Beiden gaan via coax.
  • VoIP dus beter los van de provider ;)
  • Voor je zelfbouw oplossing: wellicht beter om daarover een los draadje te openen?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Het bestuur van XS4All bestaat tegenwoordig uit 100% KPN. De tijd dat XS4All een "eigen" bestuur had is al lang voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:41
Toch ben ik benieuwd wat ik -als KPN klant- ga zien van deze wijzigingen. Dingen die xs4all nu heeft en KPN niet, ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Cybermage2you schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:48:
Heren (en dames),

Zoals jullie vernomen hebben houd xs4all (over een jaar) op met bestaan.
Er is van mijn kant totaal geen vertrouwen in enige toezeggingen van KPN dat dienst verlening in huidige vorm gaat bliijven bestaan. Dus ben aan het rekenen / denken geslagen en gekeken wat voor mij de beste opties zijn. De eerst stap die is gezet. Mijn mail word ondergebracht bij een externe mail hoster.
Het word een hell of a job om alle website accounts om te zetten van mail adres.
...
Maak je geen zorgen, ik heb nog steeds een planet.nl emailadres :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
jurroen schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:10:
Ik denk dat het altijd een goed plan is om diensten te segmenteren en niet alles bij 1 provider af te nemen. Daarmee ben je een stukje onafhankelijker, mocht je nog eens willen overstappen. Want zoals je nu ervaart, het is een hele klus!
Zeker alles bijna overgezet maar ben ik er wel wel klaar mee. 8)7
ontvlechten is echt niet makkelijk nee zal nog eens mijn ziel verkopen aan een provider |:(
Dit gaat me geen 2de keer overkomen.
Persoonlijk zou ik nog even wachten met het overstappen, maar dat heb je al aangegeven te doen. Met de 'Wet van Dam' is het per maand opzegbaar na de eerste contractermijn. Als je XS4all op particuliere naam hebt staan gaat het dus niet ineens met een jaar verlengd worden.
Ga inderdaad per maand bekeken wat het gaat worden. Ben rond deze periode contract vrij want de fritzbox is dan afbetaald. Voorlopig blijf ik even zitten.
Zelf heb ik vrij negatieve ervaringen met Ziggo. Toen ik op het 200Mbit pakketje zat - als particulier - was het dikke pret. Maar met de overstap naar 500Mbit begon het gezeik. Dat de snelheid lang niet altijd te halen is, dat snap ik, het is immers geen dedicated lijn. Maar regelmatig wegvallende verbindingen, hoge error rate, etc. 5 verschillende monteurs geweest, "groene kabel" vervangen (zelfs in de straat) maar dat mocht allemaal niet baten. Op een gegeven moment was ik het beu en ben ik voor xDSL gegaan. Liever een wat minder snelle maar stabiele lijn dan andersom. FTTx is hier ook niet beschikbaar, op dure dedicated Eurofiber lijntjes na.
Will zelf gelijk starten met 600 mbit want dan schiet het temminste op met overstappen. werkt het niet dan ga ik weer naar de goedkoopste in verhouding terug van kpn. Heb bij vrienden rondgevraagt en tot nu toe ook met deze snelheden geen klachten met ziggo. wel pak ik dus ziggo zakelijk want iets met service dan wat ik hoor over de standard helpdesk bij ziggo vind ik wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
sig69 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:37:
[...]

Maak je geen zorgen, ik heb nog steeds een planet.nl emailadres :)
Tja als je naar een andere provider wil heb je dus niet aan het behouden van je oude adres.
Ze zouden eigenlijk moeten gaan verplichten dat er nog een paar jaar vanaf je oude provider word doorgestuurd naar je nieuwe provider want nu raak ik dus mijn jaren in gebruik zijnde oude adres kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
krakendmodem schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:30:
Toch ben ik benieuwd wat ik -als KPN klant- ga zien van deze wijzigingen. Dingen die xs4all nu heeft en KPN niet, ik ben wel benieuwd.
Ik verwacht dat we alle verworvenheden die je hebt met xs4all zoals fritbox / ip6 / ip4 blok / mail aliassen / helpdek zeker gaan verliezen want dat zijn dingen die gewoon op korte termijn als eerste knaken gaan opleveren en de bonus van een zekere directeur veiligsteld!
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Cybermage2you schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:19:
[...]

Tja als je naar een andere provider wil heb je dus niet aan het behouden van je oude adres.
Ze zouden eigenlijk moeten gaan verplichten dat er nog een paar jaar vanaf je oude provider word doorgestuurd naar je nieuwe provider want nu raak ik dus mijn jaren in gebruik zijnde oude adres kwijt.
Wat ik bedoel: Planet is ook overgenomen door KPN (2005 ofzo geloof ik) en ik heb nog steeds gewoon m'n emailadres. Maar als je zelf overstapt zal dat wat anders werken natuurlijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Cybermage2you schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:22:
[...]

Ik verwacht dat we alle verworvenheden die je hebt met xs4all zoals fritbox / ip6 / ip4 blok / mail aliassen / helpdek zeker gaan verliezen want dat zijn dingen die gewoon op korte termijn als eerste knaken gaan opleveren en de bonus van een zekere directeur veiligsteld!
E-mailadres blijft gewoon bestaan. Ik heb nog steeds een mailadres met @ hetnet.nl, die ik nog dagelijks gebruik voor onzin dingetjes.

Fritzbox zal ook wel blijven werken. Sterker nog, als ik hier een Fritzbox van mijzelf aansluit op m'n KPN (DSL) aansluiting, dan heb ik ook gewoon internet. KPN levert de Experiabox omdat die zo uit de doos werkt. Hufterproof. Een Fritz is iets geavanceerder.

Het is de vraag wat er met de rest gaat gebeuren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
sig69 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:52:
[...]

Wat ik bedoel: Planet is ook overgenomen door KPN (2005 ofzo geloof ik) en ik heb nog steeds gewoon m'n emailadres. Maar als je zelf overstapt zal dat wat anders werken natuurlijk.
Als je zelf overstap heb je als je zwart wit kijkt nergens recht op. Kortom je email adres bij je oude provider vervalt en je mag blij zijn dat je oude provider als service je mail achterna gaat sturen.
Want ben gekke henkie niet dat ik wel xs4all prijzen ga betalen en maar kpn service krijg. ;w
En ik denk dat er velen met mij zo denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
krakendmodem schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:10:
[...]

E-mailadres blijft gewoon bestaan. Ik heb nog steeds een mailadres met @ hetnet.nl, die ik nog dagelijks gebruik voor onzin dingetjes.
Dat hoop je. Kijk het net was een gratis provider dus kan me voorstellen dat dat andere regeltjes voor gelden. Maar ik verwacht dat dus mail aliassen komen te vervallen en alleen het xs4all hoofdadres blijft bestaan. Dan sta je dan want ik krijg op mijn mail aliassen mijn dagelijks mail tot voorkort voordat ik alles weggemigreerd heb. Kortom ik ga dat risico niet eens meer nemen met de russiche roulette die kpn heet.
Heb mijn voorzorg maatregelen genomen. :|
krakendmodem schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:10:
Fritzbox zal ook wel blijven werken. Sterker nog, als ik hier een Fritzbox van mijzelf aansluit op m'n KPN (DSL) aansluiting, dan heb ik ook gewoon internet. KPN levert de Experiabox omdat die zo uit de doos werkt. Hufterproof. Een Fritz is iets geavanceerder.

Het is de vraag wat er met de rest gaat gebeuren inderdaad.
Fritzbox blijft zeker wel werken maar wat ik bedoelde is dat je echt niet hoeft te verwachten dat je nog een nieuwe krijgt als bijv je abbo met een jaar verlengt. Kortom over een paar jaar zijn de fritzboxen End Of Live en uit het nederlandse internet straatbeeld verdwenen. ;(
Ik verwacht dus niks goeds van kpn :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Cybermage op 09-06-2019 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Cybermage2you schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:22:
[...]

Kpn bied ook ipv6 aan, zal je niet verliezen, ip4 block is al een extra tientje op je abbo bij xs4all. Dus dat is al een apart betaalde service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Rmg schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:59:
[...]

Kpn bied ook ipv6 aan, zal je niet verliezen, ip4 block is al een extra tientje op je abbo. Dus dat is al een apart betaalde service
Heb even rondgekeken maar hier was xs4all voor consumenten markt wel uniek in voor zakelijke markt zullen de kaarten misschien wel anders liggen. :O
Oke laten we zeggen dat behouden we. Kijk als je al een extra 10tje moet betalen voor een ip4 8 adressen blok per maand of zelfs maar per jaar is dat al een achteruitgang in dienst verlening zoals ik die ervaar.
Wat experimenteren met iets behoord gewoon tot het verleden. Kortom minder dienst verlening voor dezelfde of meer knaken. Wat denken ze wat ik ben? }:O
Nee kpn zal echt met een gelijkwaardig of beter aanbod moeten komen. :|
Ik ga zowiezo het schip in want ik ga een gratis abbonement van spotify bij overstap verliezen maar zover ik kan zien zal ik vergelijkbaar betalen maar heb ik bij ziggo een op (papier) en snellere verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Cybermage2you schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:08:
[...]

Heb even rondgekeken maar hier was xs4all voor consumenten markt wel uniek in voor zakelijke markt zullen de kaarten misschien wel anders liggen. :O
Oke laten we zeggen dat behouden we. Kijk als je al een extra 10tje moet betalen voor een ip4 8 adressen blok per maand of zelfs maar per jaar is dat al een achteruitgang in dienst verlening zoals ik die ervaar.
Wat experimenteren met iets behoord gewoon tot het verleden. Kortom minder dienst verlening voor dezelfde of meer knaken. Wat denken ze wat ik ben? }:O
Nee kpn zal echt met een gelijkwaardig of beter aanbod moeten komen. :|
Ik ga zowiezo het schip in want ik ga een gratis abbonement van spotify bij overstap verliezen maar zover ik kan zien zal ik vergelijkbaar betalen maar heb ik bij ziggo een op (papier) en snellere verbinding.
Bij xs4all kost een /29 al 9,50 dus je hebt een heel oud abbo of je betaalt er al voor.

https://www.xs4all.nl/tarieven/

Spotify bied kpn ook aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Cybermage2you schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:48:
[...]

Als je zelf overstap heb je als je zwart wit kijkt nergens recht op. Kortom je email adres bij je oude provider vervalt en je mag blij zijn dat je oude provider als service je mail achterna gaat sturen.
Want ben gekke henkie niet dat ik wel xs4all prijzen ga betalen en maar kpn service krijg. ;w
En ik denk dat er velen met mij zo denken.
Wat voor "service" wil je precies hebben? Je stopt de stekker er in en het werkt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
sig69 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:40:
[...]

Wat voor "service" wil je precies hebben? Je stopt de stekker er in en het werkt.
Dan heb je nog niet eens de helpdesk van xs4all ervaren en dan was het laatste jaren ook niet meer wat het geweest was. maar had eens een vraag hoe ik de firewall van de fritzbox geconfigureerd kon worden. Werd geholpen niet exact het antwoord dat verwacht ik niet maar wel in de goede richting waardoor ik het probleem kon oplossen. dat hoef ik echt niet bij de helpdesk van ziggo of standaard kpn te proberen. Bij ziggo verwacht ik dat echt niet daar krijg ik internet en je moet je :X houden. maar goed je krijgt meer snelheid voor je geld en dat is ook het enige. Echter als ik dus bij kpn xs4all prijzen ga betalen maar dit soort vragen niet meer beantwoord ga krijgen dan betaal je gewoon teveel :| en voldoen ze dus niet meer aan mijn verwachting. Dan ga ik dus zitten waar ik dan het meeste waar voor mijn geld krijg. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Rmg schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:13:
[...]

Bij xs4all kost een /29 al 9,50 dus je hebt een heel oud abbo of je betaalt er al voor.

https://www.xs4all.nl/tarieven/

Spotify bied kpn ook aan.
Zit al jaren bij xs4all dus verwacht dat het er wel inzit maar ik verwacht dus dit soort voordeeltjes dus ook al te gaan verliezen als je opgaat naar kpn en dat je daar ook extra voor moet gaan betalen.
Kortom op alle fronten ga je als consument uitgemolden worden }:O
In belgie kunnen ze over meepraten over dualpolie die daar is ontstaan en hoe goed dat is voor de verdere ontwikkeling van het internet in dat land. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Cybermage op 09-06-2019 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Cybermage2you schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:53:
[...]

Dat hoop je. Kijk het net was een gratis provider dus kan me voorstellen dat dat andere regeltjes voor gelden. Maar ik verwacht dat dus mail aliassen komen te vervallen en alleen het xs4all hoofdadres blijft bestaan. Dan sta je dan want ik krijg op mijn mail aliassen mijn dagelijks mail tot voorkort voordat ik alles weggemigreerd heb. Kortom ik ga dat risico niet eens meer nemen met de russiche roulette die kpn heet.
Heb mijn voorzorg maatregelen genomen. :|

[...]
KPN heeft inmiddels talloze providers overgenomen, en al deze e-mailadressen werken nog steeds. waaronder @hetnet.nl @planet.nl, @wxs @freeler, etc. Dat zal bij xs4all ongetwijfeld hetzelfde zijn. Aliassen e.d. werken hier ook nog steeds, na al die jaren.

Overigens hebben wij altijd voor hetnet moeten betalen, maar dat doet er nu even niet toe. (dat was toen in 2002 met al zo in het inbeltijdperk, iets van 3,95 per maand)

Zoals gezegd heeft KPN ook al IPv6.

Dat "gratis" spotify abonnement betaal je gewoon voor, dat zit al verwerkt in de abonnementsprijs. Nu moet je er inderdaad los voor betalen als je je abonnement verlengt. Ik ben het met je eens dat je dan nu wel duurder uit bent. Waarschijnlijk heb je ook een abonnement waarvan het contract al is verlopen.

Vergeet niet dat KPN in het begin een deal had gesloten met spotify (ergens in 2012/13 al), waardoor je als XS4ALL klant destijds (al dan niet iets later) ook Spotify goedkoper of gratis kon krijgen.

Er is later ook gezeik van gekomen omdat KPN Spotify gratis weggaf, waardoor concurrenten zoals Tidal het moeilijker kregen. KPN bood het ook aan bij de mobiele abonnementen, dat is inmiddels ook niet meer zo.

Ik betaalde destijds bij KPN 7.50 voor Spotify. Nadat dat naar 8.99 ging heb ik Spotify opgezegd, ik gebruikte het namelijk te weinig. We zijn nu twee jaar verder en hoewel ik op mijn rekening niet meer voor Premium betaal, heb ik het nog wel steeds. :+

Ik heb destijds de petitie ook getekend, maar had uiteindelijk wel in de gaten dat KPN uiteindelijk de stekker er alsnog ging uittrekken. Achter die keuze sta ik ook niet, maar we zullen eerst moeten zijn wat KPN gaat doen.

Overstappen naar een partij als Ziggo gaat hier niet gebeuren. Dan zit ik nog liever bij KPN. Je kan op DSL/Glas nog iets van eigen apparatuur aansluiten, bij Ziggo krijg je een verrotte Connectbox door je strot gedrukt en daar doe je het maar mee. Natuurlijk kun je die dan in Bridge modus zetten, maar dan schijnt Dual Stack niet te werken en heb je alleen Ipv4 (als dit niet meer klopt hoor ik dat graag btw). Uiteindelijk schiet ik daar dan niks mee op.

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 09-06-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
krakendmodem schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:00:
[...]

KPN heeft inmiddels talloze providers overgenomen, en al deze e-mailadressen werken nog steeds. waaronder @hetnet.nl @planet.nl, @wxs @freeler, etc. Dat zal bij xs4all ongetwijfeld hetzelfde zijn. Aliassen e.d. werken hier ook nog steeds, na al die jaren.
Goed je hebt gelijk de mail adressen blijven werken maar als je die behoud dan pin jezelf dus echt weer vast aan die provider. Daarom heb ik maar een eigen mail domain genomen zodat ik naar gelieve kan switchen van provider naar gelang het mij uitkomt en de beste prijs leverd.
Overigens hebben wij altijd voor hetnet moeten betalen, maar dat doet er nu even niet toe. (dat was toen in 2002 met al zo in het inbeltijdperk, iets van 3,95 per maand)
Of het nu een betaald provider of een onbetaald provider is. Het is overgenomen en veel keuze heb je tegenwoordig niet meer. KPN of Ziggo.
Zoals gezegd heeft KPN ook al IPv6.
MIjn verwachting is dat ziggo als kpn het leverd ook snel gaat leveren als klanten hier om gaan vragen en een argument gaat worden mensen over te halen om naar hun over te laten stappen.
Dat "gratis" spotify abonnement betaal je gewoon voor, dat zit al verwerkt in de abonnementsprijs. Nu moet je er inderdaad los voor betalen als je je abonnement verlengt. Ik ben het met je eens dat je dan nu wel duurder uit bent. Waarschijnlijk heb je ook een abonnement waarvan het contract al is verlopen.
Tja zit al vanaf redelijk vanaf het begin bij xs4all dus heb een groot aantal verworvenheden waar ik zeker weet dat ik voor hoop knaken ergens anders moet gaan inkopen en die als je realistisch gaat bekijken kpn dat niet meer voor die prijs te leveren dus naar mijn verwachting gaat worden of betalen of het gaat eraan al die verworvenheden het is namelijk niet meer houdbaar.
Overstappen naar een partij als Ziggo gaat hier niet gebeuren. Dan zit ik nog liever bij KPN. Je kan op DSL/Glas nog iets van eigen apparatuur aansluiten, bij Ziggo krijg je een verrotte Connectbox door je strot gedrukt en daar doe je het maar mee. Natuurlijk kun je die dan in Bridge modus zetten, maar dan schijnt Dual Stack niet te werken en heb je alleen Ipv4 (als dit niet meer klopt hoor ik dat graag btw). Uiteindelijk schiet ik daar dan niks mee op.
Geloof me zodra xs4all (volledig) gekilled is dan gaat kpn zich ook gedragen als ziggo. Dus eigen spul gaat afgelopen zijn let op mijn woorden. Je gaat gewoon ook een kastje van kpn krijgen en dan moet je het ook daar mee gaan doen en wat ik daar van gehoord heb is dat nog slechter dan ziggo want je kan die NIET eens in bridge mode zetten. (mensen die me hier op corriseren hoor ik graag)
Dus heb lang nagedacht ik kies gewoon de minst slechte optie en ik hoop dat ziggo ook het licht gaat zien om ipv6 te implementeren maar dat is voor mij geen vereiste tot nu toe heb ik er nog geen voordeel van ipv6 gezien. Kort alles samen gevat leverd ziggo mij iets meer voordeel op in vorm van een hogere snelheid totdat er echt werk gemaakt gaat worden van glasvezel in nederland of ungelimiteerde abbonementen van 5g uitgedeeld gaan worden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:59

jurroen

Security en privacy geek

Cybermage2you schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:39:
Geloof me zodra xs4all (volledig) gekilled is dan gaat kpn zich ook gedragen als ziggo. Dus eigen spul gaat afgelopen zijn let op mijn woorden. Je gaat gewoon ook een kastje van kpn krijgen en dan moet je het ook daar mee gaan doen en wat ik daar van gehoord heb is dat nog slechter dan ziggo want je kan die NIET eens in bridge mode zetten. (mensen die me hier op corriseren hoor ik graag)
Nee. "Eigen spul" stopt niet bij KPN; met de wholesale dienstverlening voorzien ze ook andere providers van infrastructuur. Als ze custom CPE zouden voorkomen zetten ze de wholesale klanten ook buitenspel. Hierin is het ook niet vergelijkbaar met Ziggo.

Wat betreft IPv6 is het niet relevant of jij daar voordelen van inziet. De IPv4 address space is op, we moeten wel over op IPv6. Het staat je natuurlijk helemaal vrij om de keuze te maken voor een provider die er maar een beetje achteraan holt.

Gaat de hogere downstream zoveel voordelen bieden voor jouw usecase?

[ Voor 17% gewijzigd door jurroen op 10-06-2019 11:44 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 19:25

Edgarz

Tweako-active since1986

sig69 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:52:
[...]

Een email adres /domein kost een provider niet zoveel. Ziggo hanteert ook nog steeds de oude Quicknet.nl adressen.

Wat echt besparingen oplevert zijn de technische extras die XS4ALL biedt opdoeken of extra tariferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
jurroen schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:44:
<KNIP>

Nee. "Eigen spul" stopt niet bij KPN; met de wholesale dienstverlening voorzien ze ook andere providers van infrastructuur. Als ze custom CPE zouden voorkomen zetten ze de wholesale klanten ook buitenspel. Hierin is het ook niet vergelijkbaar met Ziggo.
Denk dat ziggo meer gaat bewegen naar kpn toe dat ze ook 3den toe gaan laten na een flink robbertje te hebben gevochten en gaan verliezen van de mededingings autoriteit. Dan gaat bij mij dus de snelste verbinding die ik kan krijgen voor mijn geld de doorslag geven.
Wat betreft IPv6 is het niet relevant of jij daar voordelen van inziet. De IPv4 address space is op, we moeten wel over op IPv6. Het staat je natuurlijk helemaal vrij om de keuze te maken voor een provider die er maar een beetje achteraan holt.
Het wal zal het schip wel keren als ze moeten rolt ziggo het ook wel uit. Kijk ik naar thuissituatie dan ben ik tot nu toe nog nooit ip adressen tekort gekomen maar inderdaad als je elke zandkorrel in je huis een ip6 adres wilt geven dan is dat handig. Voor werk situatie is het natuurlijk andere verhaal.
Gaat de hogere downstream zoveel voordelen bieden voor jouw usecase?
Als ik iets binnen wil harken wil ik dat gewoon gisteren hebben en niet vandaag en als ik dus bijna 80 euro per maand neerleg en bij kpn maar 200 mbit krijg en bij ziggo 600 en dat werkt even goed is dat een hele simpele keuze. door diensten te ontvlechten kan ik snel even switchen naar de dan de beste deal als het tot niet gaat werken zoals ik het gedacht heb. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
Ik blijf er bij. ik blijf voorlopig nog wel bij XS4ALL. Ziggo is net qua service nog slechter dan KPN.
Verder levert geen enkele andere provider 200Mbps over koper.

Voor mail zal voorlopig wel prima blijven. Nemen je oude mail account op in hun eigen mailsysteem en vertellen de server dat hij niet alleen KPN.nl, Planet.nl enz. En ook xs4all.nl verwerkt.

Ook de backbone zal voorlopig niet of nauwelijks aangepast worden. Dat heeft voor KPN niet echt voordelen.
Ik vermoed dat een de eerste dingen zijn de we gaan merken dat er meer over het oude NL-ix gaat lopen ipv AMS-ix.

NL-ix is natuurlijk ook an KPN. XS4ALL verkoos toch altijd AMS boven NL al hebben ze daar ook een redundante peer mee.
Verder natuurlijk de kwaliteit van de service-desk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Blijf voorlopig ondanks mijn postings zitten bij kpn voormalige xs4all. Was al heel erg ver met de ontvlechting.
Om 2 redenen. IPV6 en nog belangrijker er komt glasvezel in mijn buurt.
Dus alle overstap redenen zijn nu weg zeker als er glasvezelf komt dan stap ik daar naa over.
Pagina: 1