Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plastic m.2. Mounting clip ipv schroef

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11 23:47
Mijn vraag
Ik heb gisteren een nieuwe moederbord binnen gekregen de Gigabyte b360m h. Bij het overzetten van mijn m2 ssd viel het op dat dit moederbord geen schroefje maar een soort plastic clipje heeft. Ik heb in de uitgebreide handleiding gekeken en daar staat heel kort iets over het clipje maar niet anders dan schuif het er in en klik het vast. Dat vastklikken voelt niet alsof het echt vast zit bij een kleine tik schiet het alweer los. Ik kan ook niks over dit clipje vinden alle systemen die ik op internet vind hebben gewoon een schroefje.

Heeft iemand een idee hoe ik dit steviger vast kan zetten? Of moet het anders?

Hieronder de foto hoe het nu zit
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xjHJJxC/C3-E7423-D-C4-D8-4823-9-A4-B-671-B6-A724-FB1.jpg
En hier een foto van het moederbord waarbij ik de clip heb omcirkelt.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k8518gr/14-B4-E448-C71-A-4453-8821-B3-DB947-A0-DC0.jpg

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:57
Op alles is bespaard bij dat moederbord. Kan ook niet anders voor €60,- wat eigenlijk nog teveel is. Vraag mij ook af waarom je specifiek voor dit bord hebt gekozen en niet voor pricewatch: MSI B360M Pro-VDH die voor een kleine meerprijs veel meer functionaliteit biedt. Ik zou het bord daarom onder WKOA terug sturen en een ander bord bestellen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56
Uszka schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:02:
Op alles is bespaard bij dat moederbord. Kan ook niet anders voor €60,- wat eigenlijk nog teveel is. Vraag mij ook af waarom je specifiek voor dit bord hebt gekozen en niet voor pricewatch: MSI B360M Pro-VDH die voor een kleine meerprijs veel meer functionaliteit biedt. Ik zou het bord daarom onder WKOA terug sturen en een ander bord bestellen.
WKOA geldt niet als je het product dusdanig probeert anders dan in de winkel. Je had het product moeten openen, beoordelen en dan terug moeten sturen.

Ik denk zelf dat het wel meevalt. Zolang de M2 er niet uitvalt zal het wel goed gaan.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53

BLACKfm

O_o

Ik zie gaten voor de 42mm en 60mm zo lijkt. Dus als je zelf een schroefje regelt zal dat ook wel werken.

Verder lijkt mij dat dit plastic clipje wel iets beter vast hoort te zitten.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:57
Termi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:04:
WKOA geldt niet als je het product dusdanig probeert anders dan in de winkel. Je had het product moeten openen, beoordelen en dan terug moeten sturen.
Het wordt vaak genoeg gedaan en geaccepteerd.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
Termi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:04:
[...]
Uitproberen (maar niet uitgebreid gebruiken) mag wel degelijk onder de WKOA. Zie hier voor meer uitleg: https://blog.iusmentis.co...ijn-en-geen-zichttermijn/

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:41

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Dat clipje moet omgedraaid zitten toch? met het klemgedeelte over de ssd?

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11 23:47
JZX81_Drift schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:35:
Dat clipje moet omgedraaid zitten toch? met het klemgedeelte over de ssd?
Nee, dat kan daar niet over worden geschoven. Dat uiteinde is om hem weer los te klikken zeg maar als een hefboom. Ik dacht ook eerst dat het om gedraait moest worden. De handleiding is er ook helemaal niet duidelijk over, maar dit is de enige manier hoe het past.
BLACKfm schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:08:
Ik zie gaten voor de 42mm en 60mm zo lijkt. Dus als je zelf een schroefje regelt zal dat ook wel werken.

Verder lijkt mij dat dit plastic clipje wel iets beter vast hoort te zitten.
Er zijn gaten om het clipje te verplaatsen maar geen schroefgaten (met schroefdraad) zoals in m'n oude moederbord :-(

Terugsturen ga ik niet doen, dat vind ik niet netjes gezien ik het product al in gebruik heb.

[ Voor 36% gewijzigd door Fenergy op 27-01-2019 11:41 ]

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53

BLACKfm

O_o

Fenergy schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:38:
Er zijn gaten om het clipje te verplaatsen maar geen schroefgaten (met schroefdraad) zoals in m'n oude moederbord :-(
Maar dat de gaten er in zitten betekend dat je er wel zelf een schroefje in kunt zetten. Op de moederborden waar dit wel zit kun je ze tenslotte ook verplaatsen, dus los zullen ze ook wel te koop zijn.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:01
Als ik de foto van de website bekijk dan hoort het klipje wel andersom:

Afbeeldingslocatie: https://static.gigabyte.com/Product/2/6544/2018033013471962_src.png
Pagina: 1