32 inch tv voor computer ruimte.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Misschien kennen jullie het wel. Bezit van 2 tvs een kleinere 32 inch in de woonkamer (overigens deze salora tv heeft helaas maar 1 HDMI aansluiting) en een 43 inch op de slaap kamer (die grotere heb ik zelf gekocht destijds, de 32 inch was meer een vervanger van me vorige 37 inch die kapot was gegaan. De kleinere was gekocht met gezamelijk geld..
Probleem is dat de grote op een lade kast in de slaapkamer staat.. Opzicht prima Youtube ect op te kijken
Voor kortere tijd met de xbox one erop spelen gaat perfect.. Overigens boven op de lade kast overladen met console spullen, vooral veel kabels. Normaal gesproken ga ik liever in de woonkamer zitten..
Alleen me vriendin claimt steeds de tv in de woonkamer op.. Ik kom daar amper toe om me consoles aan te zetten en alle rust erop te kunnen spelen / gebruiken.. Het staat vooral stof te vangen.. Erg jammer dus.
Ik zocht daarom een andere plek waar ik wel toe kon komen om op de consoles te kunnen spelen.. Alleen veel kamers heeft dit huis niet.. Dus daarbij heb ik verder weinig andere opties, dan de plek waar ik computer. Ik heb boven wel een plek gevonden waar het zou kunnen, alleen veel ruimte is er niet, want het dak loopt overal schuin.. En heb dus 1 plek waar ik een 32 inch op kan hangen.. Dus daarom wil ik deze plek gaan inrichten zodat ik op ze minst de consoles kan gebruiken.
Daarnaast zou ik ook de ziggo app voor steaming willen gebruiken.

Mijn eisen voor de tv zijn (een goedkopere prijs) (dat is ook de reden dat ik er een erbij wil kopen)
HDR is voor mij geen vereisten.
TV moet wel een erg mooi beeld hebben.
TV moet een snelle bediening hebben.
Design vind ik belangrijker

Aansluit eisen:

*Minimaal 3 HDMI *liefst 4 als dat zou kunnen*
* Component is een harde eis.
* Scart (en mogelijkheid van composite naar scart ofzo)
*LAN

Ik zoek een?
32 inch - 37 inch LCD tv (Liefst fullhd wegens de consoles die niet hogere resolutie ondersteunen

Wat is je budget?
Tussen de 250 - 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wil er vooral mijn consoles, PS4, Nintendo Switch, Gamecube, Dreamcast erop aan sluiten.
Wil daarom bij deze minimaal 3x HDMI erop hebben en component is een vereiste (liefst ook composite of composite via scart adapter.

Wat heb je zelf al gevonden?
Merk gaat uit naar LG of Sony (wetend dat het bij sony steeds lastiger word met die aansluitingen die steeds beperkter worden op de sony modellen. Een onbekender merk is te overwegen mits de specs goed zijn

*LG 32LJ610V Zwart
*LG 32LK6100PLB Zwart
* Misschien nog andere opties als die er zijn. Zoals:
Philips 32PFS6402 - Ambilight

Welke vragen heb je hier nog over?

Ben aan het denken om voor de bovenste te gaan, misschien nog andere opties..

Is het tweede model een low-cost televisie? (Want ik lees dat het geluid hiervan niet zo denderend is en dat de afwerking ook bepaald niet top is.

Lees ook dat er WebOS 3.5 erop draait (op de bovenste weet ik dat zoiezo) Krijgen deze tvs een update naar 4.0?

De directe hoofd vraag is welke optie kan ik het beste nemen.?

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 27-01-2019 04:10 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
misschien enige comment welke van de tvs de beter zou zijn over de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Tja, stuivertje wisselen. Alle 3 gebruiken ze een IPS-paneel, dus een laag contrast, maar wel goede kijkhoeken. Zwart zal dus wat grijzig ogen met name in het donker, maar dat ben je waarschijnlijk al gewend met de Salora.

De LG LJ is het model van 2017 en zal geen update krijgen naar OS 4.0. De LK is een nieuwer model (2018) en draait op OS 4.0 en heeft daarnaast 'HDR' meegekregen, voor wat het waard is. Hij zal hierdoor vermoed ik proberen de helderheid op bepaalde plekken te verhogen en kleuren wat verzadigen. Beide missen ze overigens een audio 3,5mm poort. Ik zou denk ik voor het nieuwere paneel gaan, is momenteel ook iets goedkoper.

De Phillips heeft meer aansluitingen, ambilight en local dimming als extra. Dat laatste probeert zwart dieper en donkerder te laten ogen. Brengt ook wat kleine issues met zeg mee; voor sommigen werkt het positief de ander zet het 'meteen' uit. Draait verder op Android TV en heeft kleinere bezels/randen.

Tot slot heb je nog de Samsung UE32M5690 de duurste van het stel, maar wel de beste recht van voor door het VA-paneel. Ideaal voor films/games in (wat) donkerdere ruimtes. Geluid zou ik van alle tv's niet al te veel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 21:23
En op de plek waar je computert, daar heb je een monitor staan? Ik heb zelf mijn PS4 gewoon aangesloten op mijn 24” monitor. Ik zit dan gewoon wat verder weg dan als ik op een tv speel. ;) Is dat, icm een HDMI switch, geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik ben deze momenteel aan het overwegen:

PHILIPS 32PFS6402/12

Ben zelf geen Philips man.. Maar dat model heeft wel de betere specs voor wat ik hem nodig hebt..

4 x HDMI (ook het enigste beschikbare model met de meeste poorten)
1x Scart
1x Component

Een Andriod OS is denk ik beter dan bijvoorbeeld het WebOS of TIZEN of Firefox oS.

8 watt x 2 speakers = 16watt RMS (de LG komt niet verder dan 10 watt..

De Embylight is geen vereiste, wel een leuke optie dat het erop zit.

Ook de smallere bezels van de philips kan ik wel waarderen.. Overigens lees ik ook dat HDR op zo`n goedkope tv niet zo heel geweldig werkt..

@Fuwor

Ik wil de consoles echt op een grotere tv aansluiten. Wil die dingen helemaal niet eens bij mij pc hebben staan.. Daar ligt momenteel rommel genoeg..

Als ik een student was met niks te makken dan was dat wellicht te overwegen.. Maar deze regel gaat niet voor mij op.

Voor de rest vraag ik mij ook af hoe ik straks nog oude consoles kan gebruiken als straks alles 4K is.

[ Voor 35% gewijzigd door Robin4 op 27-01-2019 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ga denk ik dan maar voor de philips.

Heb ook nog de KDL32WD759 bekeken, alleen zit daar geen component aansluiting op. Deze prefereer ik boven een composite of scart aansluiting. En ook MAAR 2 usb poorten (sommige upscalers hebben USB 5volt) nodig en dan zou het wel erg te krap worden met maar

HDR op zo`n tv vind ik erg overbodig zoals @benbaba al zegt.

LG 32LJ610V die niet meer verder gaat komen als versie 3.5 zoals gezegd..
Ook lees ik op het internet dat LG vrij wel schijt heeft aan consumenten als het om een Web OS upgrade zou gaan, en hun liever een nieuwe tv laten kopen. (waarom ik al de LG 32LK6100PLB niet zou willen, de philips os overigens ook iets dunner.

Daarnaast heb ik weinig op het Web OS van LG.. Gewoon niet zo veel vrijheid aan apps, zoals je dat wel op android tv hebt..

Daarnaast denk ik dat ik de review over de philips op tweakers in de pricewatch maar met een korreltje zout moet nemen.. Die reviews zijn op begin 2017 geplaatst en eind 2018 is nog een update geweest van philips..

Dat het het einde van deze tv (de philips) is snap ik (Dan had ik 1 jaar eerder moeten instappen, want 32 incher zijn steeds lastiger te vinden..

Geluid ook maar met een korreltje zout nemen, al zijn de specs van de philips het beste.

EDIT.

Heb de philips in bestelling staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 28-01-2019 03:20 ]

Pagina: 1