• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
ik wil een pda gaan kopen, maar ik zit sterk te twijfelen tussen de ipaq 3630 of de palm m505, zijn er mensen die met allebei ervaring hebben??
Ik vind de palm505 er wat toffer uitzien en volgens mij is die ook wat compacter dan de ipaq, maar aan de andere kant is het afspelen van mp3'tjes ook wel leuk (weet iemand of dit ook op de m500 kan??). Kortom ik kan geen keuze maken.

• Perseus|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

tja die MP3 is inderdaad wel gaaf, maar ik heb nog geen mp3 speler voor de M50x serie gezien, maar aangezien je gewoon 128Mb SD kaartjes kan plaatsen in die dingen zal dat (denk ik) niet lang meer duren.

Overigens zeg ik M505 is :7 B-)

ik heb zelf de Vx en m'n chef de 3630. Ik vind mijn Vx gewoon slanker en makkelijker te bedienen. Overigens geeft de Palm een meer zakelijke uitstraling en die Ipaq als een speeltje.

suc6 met kiezen, mijn geld zet ik op de M505

Cheese, It's milk's leap towards immortality

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Palm's zijn mooier (wat sjieker en kleiner) en ik vind PalmOS lekkerder werken dan PocketPC. Bovendien doen Palms vaak langer met hun batterijen dan hun broertjes.

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 18:37 schreef Xplosive het volgende:
ik wil een pda gaan kopen, maar ik zit sterk te twijfelen tussen de ipaq 3630 of de palm m505, zijn er mensen die met allebei ervaring hebben??
Ik vind de palm505 er wat toffer uitzien en volgens mij is die ook wat compacter dan de ipaq, maar aan de andere kant is het afspelen van mp3'tjes ook wel leuk (weet iemand of dit ook op de m500 kan??). Kortom ik kan geen keuze maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.palm.com/images/products/handhelds/palmm505/06.jpg

dit vind ik er dus echt niet bijzonder uitzien, nogal goedkoop ogend...

Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.nl/presario/product/handheld/producten/gfx/handheld6.jpg

en dit ziet er toch aardig gelikt uit...

• Bigs
  • Niet online
Ik vind die Palm een stuk stijlvoller. Die iPaq ziet er veel goedkoper uit.

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 14:03
Voor de Palm kun je echt tonnen aan software vinden op het internet, voor zo'n pocketpc kun je bijna niks vinden.
Gratis of "gemodificeerd" >:)

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-03 18:56
BBQ-Man, in het echt ziet hij er toch wel een stuk beter uit, helemaal als je hem in je hand hebt. Dan is hij echt heel stijlvol en als je met zo'n ding rondloopt of hem achteloos uit je borstzak haalt heb je heel wat bekijks ;)

Verder is de Palm een stuk kleiner dan de iPaq en als je ze zo naast elkaar ziet (in het echt) vind ik de Palm eleganter en toch degelijker. Maar smaken verschillen natuurlijk, maar oordeel niet op basis van foto's.

Oh en de behuizing e.d. is volledig van metaal en de knopjes komen ook helemaal niet 'plastic' over. In het echt oogt de m505 echt niet goedkoper dan de iPaq imho, eerder het tegenovergestelde

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 20:38

royke

aan het typen....

Als je de ipaq wilt kopen om MP3 tjes te draaien zul je op zijn minst de 64 mb versie moeten kopen anders kun je maar een paar numers erop zetten.. Maar alleen daarom is het niet erg duur ???
Ik heb geen ervaring met de palm en heb zelf een ipaq 3660 maar het os pocketpc heeft mi voordelen..
Uiterlijk is persoonlijk dat vindt iedereen anders dus daar laat ik me niet over uit..

Ik vind van niet......

Verwijderd

ipaq kun je meer mee met office enzo erop en met 64 mb erin kun je ook nog lekker mp3-tjes luisteren

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
ik denk roch dat ik voor de palm m500 ga ik vind dat ding er och wel strak uit zien.
Hij moet voor mij vooral compact zijn en handig in gebruik, ik denk toch dat de ipaq net iets te groot is om altijd mee te nemen.

• Bigs
  • Niet online
Op donderdag 26 juli 2001 10:56 schreef SilverBolt het volgende:
ipaq kun je meer mee met office enzo erop en met 64 mb erin kun je ook nog lekker mp3-tjes luisteren
Het is geen volwaardige Office.. het zijn zwaar uitgeklede versies en bovendien ga je echt niet een hele scriptie op zo'n ding zitten krabbelen, wel?
Nutteloos dus :P

• Aaargh!
  • Laatst online: 15-03 13:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op donderdag 26 juli 2001 18:16 schreef Bigs het volgende:

[..]

Het is geen volwaardige Office.. het zijn zwaar uitgeklede versies en bovendien ga je echt niet een hele scriptie op zo'n ding zitten krabbelen, wel?
m.a.w. het is hooguit een luxe texteditor, en die heb je ook voor de Palm.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Stropdas
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Als mijn zusje en ik een PocketPC-osmachine en een Palmmachine kregen om te verdelen, dan kreeg zij die Palm omdat die stoer is in de klas, en dan zal ik het 'maar' moeten doen met het PocketPCmachintje :D daar gaat toch mijn voorkeur naar uit. Palm is leuk, maar niet voor mij. Films op zijn tijd zijn ook leuk >:)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 19:09

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Ik heb een m505, vriend van me de Compaq; die Compaq vind ik er wel wat speelgoed achtig uitzien, de 505 is nogal sjiek.
Aangezien ik sowieso geen Pocket PC fan ben, zou ik als je MP3tjes wil afspelen ff wachten op de nieuwste Sony Clié met Palm OS, die draait MP3tjes en heeft 320x320 schermresolutie ipv 160x160 op de m505. Zit je wel opgescheept met die verfoeilijke memory sticks :'(

• Stropdas
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 27 juli 2001 13:38 schreef PowerFlower het volgende:
Ik heb een m505, vriend van me de Compaq; die Compaq vind ik er wel wat speelgoed achtig uitzien, de 505 is nogal sjiek.
Aangezien ik sowieso geen Pocket PC fan ben, zou ik als je MP3tjes wil afspelen ff wachten op de nieuwste Sony Clié met Palm OS, die draait MP3tjes en heeft 320x320 schermresolutie ipv 160x160 op de m505. Zit je wel opgescheept met die verfoeilijke memory sticks :'(
en een foeilelijk PalmOS >:) ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Op donderdag 26 juli 2001 18:16 schreef Bigs het volgende:

[..]

Ik heb een stowaway keyboard erbij en ik type volwaardige documenten met een klein beetje opmaak. Daarna syncen en op de pc het afmaken/bijwerken. Zo gebruik je je tijd tenminste nuttig.

Veel mensen geven af op de PocketPC, maar volgens mij komt dat meer door het prijskaartje. Het kan wat de palm kan. het kan het mooier en het kan meer!
Pagina: 1