Raise the Game bundle verkopen/vergeven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrathion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-11-2020
Een simpele vraag: ik heb een AMD Vega kaart gekocht en kreeg daar de Raise The Game bundle bij. Om eerlijk te zijn vind ik geen van de drie spellen die in de bundle zitten buitengewoon leuk; ik zou ze dus graag verkopen tegen een zacht prijsje of gewoon weggeven aan vrienden.

Maar kan dat? Ik vraag dit omdat ik onlangs bij het eerst uitgekomen spel - Resident Evil 2 - helemaal geen key heb ontvangen, maar het spel moest activeren via een link die AMD mij toestuurde; vervolgens werd het spel meteen toegevoegd aan m'n Steam library. Een mogelijkheid om een key te verkopen of te vergeven had ik dus niet.

Zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05
Eenmaal in je library kan je ze niet meer weggegaan iirc. De andere Keys kan je volgens mij wel weggeven. Heb met zulke acties nog niet gezien dat er echt werd gechecked of het device waar het bij zat wel was aangesloten, voor zover dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 13:45

D4NG3R

kiwi

:)

De link die AMD jouw stuurt doet een call naar de Steam servers, wanneer jij Steam dus al ingelogd hebt (in je browser) word het spel direct daar aan gekoppeld.

Verkopen is niet de bedoeling, maar je kan ze altijd proberen weg te geven aan vrienden?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04:17
Niet op het link drukken ?
En misschien het link doorsturen?

Ik heb die bundel niet gehad, maar ik zie wel dat er heel veel mensen wat te koop hebben staan.
*snip* geen V&A op het forum

[ Voor 16% gewijzigd door Geronimous op 14-03-2019 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrathion
Dank voor de reacties! Ik snap het nog steeds niet, om eerlijk te zijn :?

Inderdaad: de link die AMD stuurt verbindt me meteen met mijn account bij Steam, en zorgt er dus voor dat het spel linea recta naar m'n Steam Library gaat. Maar hoe kan ik dan toch het spel aan een ander geven? Zodra het in de Library zit kan ik er niets mee (anders dan spelen, natuurlijk!).

En inderdaad: ik zou zo bijvoorbeeld The Division 2 willen verkopen voor - ik noem maar wat - € 20,--. Ik weet alleen niet hoe ik dat op een wijze kan doen waarbij de koper daadwerkelijk het spel ook krijgt.

Het is juist dat er allerlei mensen zijn die spellen uit deze bundle te koop hebben gezet. Ik zou juist hen willen vragen hoe ze dat gedaan hebben!

De enige mogelijke oplossing zou wellicht zijn om (zoals Fordius zegt) de link in de e-mail van AMD niet aan te klikken en de mail onaangeroerd en wel naar een gegadigde te sturen.... daar had ik nog niet aan gedacht. Heeft iemand dat werkelijk geprobeerd?

[ Voor 15% gewijzigd door Andrathion op 28-01-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 15:11
Misschien geeft dit reddit thread wat duidelijkheid https://www.reddit.com/r/...lling_the_raise_the_game/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrathion
De Reddit thread gaat er zonder meer vanuit dat de games verkocht kunnen worden, maar het gaat er ook vanuit dat je gewoonweg een key krijgt (die je dus kan overdragen). Overigens: dat gebeurde bij Resident Evil niet (wat via Steam gaat) maar zou natuurlijk bij The Division 2 (Ubisoft) wel het geval kunnen zijn.

Ik ga het wellicht gewoon proberen door bijvoorbeeld The Division 2 als veiling aan te bieden vanaf € 10,--. Krijg ik daadwerkelijk een key toegestuurd, dan is er niets aan de hand; gaat het weer via zo'n "activeringse-mail", dan stuur ik de e-mail door, waarbij ik vermoed dat de gedachte van Fordius juist is.

[ Voor 19% gewijzigd door Andrathion op 29-01-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05
Voor de ts en de rest

Hulp met activeren van AMD Rewards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrathion
Hmm. Ik zie je reactie nu pas, Catch22.

Maar ik vraag me af of je gelijk hebt.

Het klopt zonder meer dat je de bundle slechts kan claimen als je het desbetreffende AMD-product (ik mijn geval: een Vega 64 kaart) hebt geïnstalleerd. Da's duidelijk.

Maar: het claimen van de games is slechts stap één. Nadat je dat gedaan hebt is het wachten totdat je van AMD het bericht ontvangt dat je daadwerkelijk de desbetreffende games kan krijgen. Dat bericht kreeg ik bij Resident Evil 2; toen ik na ontvangst daarvan op de "activerings" link in de desbetreffende email clickte, werd het spel ogenblikkelijk toegevoegd aan m'n Steam Library.

De vraag is echter of je op dat moment het spel niet kunt overgedragen aan een ander, ofwel door het te verkopen, dan wel door het weg te geven. Ik zou echt niet weten waarom dit niet zou kunnen; ik zie daar niets "mis" mee.

Ook de thread waarnaar jij verwijst biedt naar mijn mening geen antwoord. Het gaat slechts in op de eerste stap - het claimen het de games - maar niet op de tweede.

Aan de ander klant, het citeert AMD wel als volgt:

"Coupon Code may not be sold, exchanged, transferred, offered as a prize, or in any way
alienated by a Participant or any other person without the express consent of Promoter."

.... wat enigszins omineus klinkt.

Wat daar ook van zij: ik heb, zoals aangekondigd, The Division 2 als veiling aangeboden. Bij verkoop zal ik alles doen om het spel keurig over te dragen aan de koper; lukt dat om één of andere reden niet, dan krijgt die koper natuurlijk z'n geld terug.

[ Voor 21% gewijzigd door Andrathion op 01-02-2019 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrathion
Ik heb The Division 2 te koop aangeboden en verkocht, met de aantekening om naar deze post te kijken. Hetzelfde heb ik gedaan voor Devil May Cry 5.

Beide games zijn net uitgekomen of komen nu uit. Ik stuur de kopers de aan mij verstrekte e-mails door, met de verwachting dat ze daarmee de games kunnen activeren.

Ik zal deze post updaten met verdere ontwikelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrathion
Zoals aangekondigd een update.

Ik had Devil May Cry 5 verkocht, nadat ik een email van AMD had ontvangen waarmee het spel te activeren was. Voor de duidelijkheid: die mail bevat dus geen code of key, maar een link om het spel te activeren.

Het doorsturen van die mail naar de koper had geen succes: toen de koper op de link klikte, kwam hij op een generieke pagina van AMD terecht; daarop kon wel een code worden ingevoerd, maar die stond dus niet in de mail. De gedachte van Fordius blijkt dus onjuist.

Ik heb vervolgens zelf maar op de link in de mail geklikt. Anders dan ik me meen te herinneren in het geval van Resident Evil kwam ik op m'n eigen My Rewards pagina bij AMD uit. Daar kon ik doorklikken om het spel aan m'n Steam Library toe te voegen, maar er stond ook een code voor het spel vermeld.

Die code heb ik vervolgens aan de koper doorgespeeld, maar toen hij die invoerde kreeg hij de melding dat de code al geclaimd was. Ook dat bood dus geen succes.

M'n conclusie: de spellen die AMD aanbiedt bij de Raise The Game bundel zijn niet over te dragen aan een ander. Degenen die deze spellen zonder meer op Tweakers (en ongetwijfeld elders) te koop aanbieden lijken zich ernstig te vergissen.

Kortom: caveat emptor.

Mocht iemand me kunnen uitleggen waarom ik het mis heb, graag!

Let je aub op het 'dubbelposten'? Je moet je laatste bericht wijzigen als je als laatste hebt gepost...

[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 14-03-2019 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-05 08:38
this bij mij wel gelukt;

verkoper dient the couponcode the activeren in een amd account en dan dat account overdragen aan de verkoper of koper maakt een account en geeft verkoper toegang om de coupon code te activeren.

daarna kan de koper er verder mee uit de voeten. op deze wijze heb ik inmiddels resident evil 2 en devil may cry 5 al zelf toekunnen voegen aan mijn steam library.

het deels verkopen van de games lijkt me lastiger;
enige mogelijkheid die ik zie is dat bij het activeren van de link de verkoper tevens toegang moet hebben tot het steam account van de koper OF en mits mogelijk de activerings link kopieren en deze zal dan zsm geactiveerd moeten worden door de koper.

ik ben benieuwd hoe het straks zal gaan voor the division 2 ook een activerings link of wel code...

edit:

ik heb tot nu toe nog niks gekregen om het spel te activeren.

[ Voor 4% gewijzigd door fuqua op 15-03-2019 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrathion
Fuqua heeft natuurlijk gelijk: je kan een volledig account bij AMD overdragen en daarmee alle drie de spellen tegelijkertijd aan een koper overdragen.

In mijn geval ging dat niet meer op: ik had voor dat ik daar zelf erg in had het eerste spel al toegevoegd aan m'n Steam Library, terwijl ik de twee volgende spellen had verkocht aan twee verschillende kopers. Hoe dat met het tweede spel (Devil May Cry) is gegaan, heb ik al gepost - een overdracht lukte ons niet.

Bij The Division 2 heb ik echter aan de koper alsnog toegang tot m'n account bij AMD gegeven en daarmee lukte het wel.

Het antwoord is dus eigenlijk simpel. Een overdracht lukt niet, tenzij de verkoper toegang tot zijn AMD biedt. Bij een verkoop (of bij het eenvoudigweg weggeven) van afzonderlijke spellen aan afzonderlijke gegadigden is dat problematisch, omdat vanzelfsprekend een ieder aan wie toegang tot het account wordt gegeven in staat zal zijn om zich dat account geheel toe te eigenen.

Nog een laatste bericht aan Fuqua: als je toegang hebt tot het juiste account bij AMD zou je toch gewoonweg daar kunnen inloggen en via "My Rewards" The Division 2 kunnen activeren? Je hebt dan volgens mij verder niets nodig.
Pagina: 1