Excel macro bestand openen obv deel van bestandsnaam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBGiebels
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-05 14:30
Beste leden,

Ik wil graag automatisch dagelijks een excelbestand laten openen en daar bepaalde gegevens uit kopieren naar een ander excelbestand. Het bestand dat automatisch geopend moet worden, wordt dagelijks neergezet op een bepaalde locatie en bevat in de bestandsnaam telkens de datum van die dag.

Any thoughts?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eerste gedachte, zie ook Lustucru in "[Excel] Aantal diensten eerlijk verdelen obv beschikbaarheid" --> Het algemeen beleid #topicplaatsen: kan je aangeven wat je eigen gedachten en probeersels zijn? Waar loop je vast, wat is je huidige code?

Doe dat ajb alsnog. Je zult VBA basics allicht moeten kennen, anders is vragen naar een VBA-oplossing niet zinvol. Klinkt vrij simpel: maak lijst van alle files, open juiste file o.b.v. de voorwaarden, zet data over. (NOOIT kopieren plakken omdat je vanuit de code niet kunt weten of het copypaste'geheugen' leeg mag. Altijd gewoon cel(x,y) = cel(a,b) doen).

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 26-01-2019 21:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBGiebels
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-05 14:30
Ok,

Ik heb een macro opgenomen, waarbij ik het bestand van vandaag open en de bedoelde gegevens copy/paste naar het doelbestand. Geen probleem uuteraard, maar daar houdt mijn kennis op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49
@PBGiebels Is het voor de pragmatiek niet mogelijk om de bestandsnaam hetzelfde te houden en dat je het recentste bestand kopieert naar een bestandsnaam dat niet wijzigt?

Als voorbeeld:
code:
1
2
3
bestand-2019-01-30.xlsx
bestand-2019-01-30.xlsx
import-bestand.xlsx

Anders zou je VBA-code moeten schrijven om dit voor elkaar te krijgen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)