Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• thecure
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-10 21:40
goedendag,

Hier heb ik een Honeywell evohome in de woonkamer hangen, icm de opentherm module.

Nu wil ik deze uitbreiden met hr92 regelknoppen. deze wil ik in de slaapkamers boven plaatsen.
Hier zitten al danfoss thermostaatkranen.

Nu heb ik beneden geen thermostaatkranen, maar normale kranen op de radiatoren. Is dat een probleem? Ik snap dat de regeling dan niet geheel onafhankelijk wordt. Als de evohome boven wil stoken dan zullen de radiatoren beneden ook warm worden.

Dat vind ik op zich geen probleem. Maar kan het technisch met dit systeem? Ik heb namelijk (nog) geen zin om de kranen beneden te vervangen.

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:57
Je zal waarschijnlijk boven de evohome kranen willen hebben omdat het boven niet warm genoeg wordt?
Indien dit zo is, dan blijkt dat de woonkamer eerder op temperatuur is dan de slaapkamers.

uiteindelijk wordt de kamer (veel) warmer dan ingesteld.

• thecure
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-10 21:40
Dat had ik al bedacht. Maar hoe reageert het systeem? aangezien je beneden geen HR92 knoppen hebt. stel er is alleen warmtevraag beneden, stuurt hij dan alleen de opentherm module aan zoals hij nu ook doet?

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:57
bij warmte aanvraag wordt de ketel aangestuurd, kamers met een hr92 die voldoende warm zijn worden dichtgedraaid, kamers met een hr92 die warmte nodig hebben worden open gedraaid.
kamers zonder regelaar worden daarom altijd warm gestookt.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:21

bert pit

asdasd

Het gaat wel werken maar je zult beneden handmatig moeten "knijpen".

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-11 14:28
Soortgelijke situatie hier en excuus voor een reactie op een oud topic.

Onze vloerverwarming heeft en houdt de begane grond erg goed op temperatuur, zodanig dat de radiatoren boven niet de kans krijgen voldoende warmte af te geven.

Mijn idee is dan ook een Evohome met aan/uit ketel-sturing te plaatsen plus een zone klep voor de vv met ook weer aan/uit sturing (Maw 2x BDR91 aan/uit modules), echter lees ik alleen maar dat de Evohome bij warmtevraag beiden zal schakelen en in geval van warmtevraag door de te installeren HR92 radiatorknoppen dus ook de vv, waarmee deze configuratie voor mij dus geen oplossing is.

De vv kent 4 zones, echter wil ik de verdeler als 1 zone aansturen. Ik heb deze al gepoogd te knijpen middels de thermostatische afsluiter en nu ook via de afzonderlijke zone ventielen, maar vooralsnog lijkt dat weinig effect te hebben: woonkamer is al op temperatuur voordat radiatoren boven überhaupt handwarm zijn.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• bert pit

bert pit

asdasd

Skyrunner schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:44:
Soortgelijke situatie hier en excuus voor een reactie op een oud topic.

Onze vloerverwarming heeft en houdt de begane grond erg goed op temperatuur, zodanig dat de radiatoren boven niet de kans krijgen voldoende warmte af te geven.

Mijn idee is dan ook een Evohome met aan/uit ketel-sturing te plaatsen plus een zone klep voor de vv met ook weer aan/uit sturing (Maw 2x BDR91 aan/uit modules), echter lees ik alleen maar dat de Evohome bij warmtevraag beiden zal schakelen en in geval van warmtevraag door de te installeren HR92 radiatorknoppen dus ook de vv, waarmee deze configuratie voor mij dus geen oplossing is.

De vv kent 4 zones, echter wil ik de verdeler als 1 zone aansturen. Ik heb deze al gepoogd te knijpen middels de thermostatische afsluiter en nu ook via de afzonderlijke zone ventielen, maar vooralsnog lijkt dat weinig effect te hebben: woonkamer is al op temperatuur voordat radiatoren boven überhaupt handwarm zijn.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt in de middelste alinea. Maar ik krijg de indruk dat je de VV wil scheiden van de radiatoren en deze onafhankelijk van elkaar wilt aansturen. Dat kan gewoon met Evohome.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Skyrunner
bert pit schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:49:
[...]

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt in de middelste alinea. Maar ik krijg de indruk dat je de VV wil scheiden van de radiatoren en deze onafhankelijk van elkaar wilt aansturen. Dat kan gewoon met Evohome.
Sorry, misschien niet helemaal duidelijk omschreven, maar simpelweg gezegd wil ik met de Evohome bij warmtevraag door de HR92 radiatorknop(pen) de vloerverwarming klep sluiten om te voorkomen dat de begane grond te warm wordt.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
Ik heb zelf ook EvoHome en ik denk niet dat wat jij wilt doen mogelijk is. Ik weet niet of je 2 x BDR91 kunt koppelen. Zelfs als dat moest gaan, dan gaan deze inderdaad beide samen gaan.
Nu heeft de BDR91 wel een wisselcontact. Je zou de klep van de vloerverwarming op het normaal gesloten contact van de BDR91 kunnen aansluiten en de andere klep op het normaal open contact: als er dan vraag van de radiatoren komt dan gaat de klep van de VV dicht. Als de vraag stopt dan gaat deze terug open.

• bert pit

bert pit

asdasd

@Skyrunner Als je een klep hebt, koppel je daar een bdr91 aan voor de communicatie met de bdr91 aan de ketel. Is er warmtevraag vanuit de vloer, dan gaat de klep open en wordt de CV gestart. Is er warmtevraag vanuit een van de twee HR91 dan opent die de kraan en gaat de CV aan. Is er tegelijk warmtevraag dan gaat alles tegelijk open. Ik snap het probleem dus niet helemaal.

Denk er aan dat je wel een AVDO in je leidingstelsel opneemt.

• Skyrunner
bert pit schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:38:
@Skyrunner Als je een klep hebt, koppel je daar een bdr91 aan voor de communicatie met de bdr91 aan de ketel. Is er warmtevraag vanuit de vloer, dan gaat de klep open en wordt de CV gestart. Is er warmtevraag vanuit een van de twee HR91 dan opent die de kraan en gaat de CV aan. Is er tegelijk warmtevraag dan gaat alles tegelijk open. Ik snap het probleem dus niet helemaal.

Denk er aan dat je wel een AVDO in je leidingstelsel opneemt.
Het "probleem" was eigenlijk dat ik niet zeker wist dat de Evohome de 2 contacten onafhankelijk van elkaar kan schakelen.

Sowieso heb ik 2 radiatoren die niet voorzien zijn van een HR92, altijd open staan en kan ik dan volgens mijn info volstaan zonder bypass.

• bert pit

bert pit

asdasd

Skyrunner schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:39:
[...]

Het "probleem" was eigenlijk dat ik niet zeker wist dat de Evohome de 2 contacten onafhankelijk van elkaar kan schakelen.

Sowieso heb ik 2 radiatoren die niet voorzien zijn van een HR92, altijd open staan en kan ik dan volgens mijn info volstaan zonder bypass.
Als ze altijd open staan wel. Heb je daar thermostaatkranen op zitten, dan zou ik wel de thermostaatknop verwijderen.

Pagina: 1