100% onderhouden certificaat behouden na beurt

Pagina: 1
Acties:

• cogmios
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik heb een (Nederlandse) BMW 5 gekocht met het 100% onderhouden certificaat: https://www.100procentonderhouden.nl/

Ik wil hem nu ook voor een beurt brengen maar ik merk dat de dichtstbijzijnde "100% onderhouden" garage toch aardig veel verder weg ligt en bovendien een Peugeot garage is. Terwijl ik op loopafstand een BMW dealer heb en diverse andere auto bedrijven.

Dus wat zal ik doen:

a. ik regel telkens bij onderhoud vervangend vervoer / halen brengen / rompslomp alleen om behoud van het logo
b. ik breng hem bij de bmw dealer op loopafstand maar ben dan het logo kwijt

Het antwoord is natuurlijk hoeveel waarde ik zelf hecht aan het logo en potentiële kopers mocht ik deze ooit weer verkopen maar wellicht mis ik nog een optie.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat "certificaat" of logo is geen fluit waard.
Hoe oud is de auto?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:27
Ik denk dat een potentiële koper meer waarde hecht aan het onderhoud bij de dealer dan bij een label waar 90% van de markt nog nooit van heeft gehoord.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die site haalt niet eens actuele data op van een auto als je het kenteken intikt; vraag me dus af hoe "goed" de rest van administratie dus is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

En je hebt onderhoud en onderhoud. Sommige doen gewoon wat er in het boekje staat (olie, filters en what's not)

Meeste merk garages ( geen officiele delers), lopen ook de gevoelige punten (sommige rubbers, de afvoer van het open dak in geval van mijn wagen,...) na bij een onderhoudje. Kost hun mss 10 minuten, maar maakt wereld van verschil in onderhoud van wagen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 16:41
Lachwekkend dit label, wat een onzin! :)

Gewoon naar de garage/dealer gaan waar jij wilt en lekker dat label laten vervallen, slaat helemaal nergens op! Serviceboekjes gewoon laten invullen en facturen bewaren, heb je genoeg historie bij een eventuele verkoop in de toekomst.

M3P 24'

Verwijderd

Hahahahha hahahaha hahaah..

Man, ik zit met tranen in mijn ogen van het lachen de berichten in dit topic te lezen

Serieus. Een 100% onderhouden certificaat... Die niets zeggende NAP was al schijnvertoning. Maar deze mag er direct naast.

Breng maar gewoon naar de bmw naast de deur. Je verliest niets door het verlies van dit certificaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2019 19:08 ]

Verwijderd

Wat een vage website hoor: 100% onderhouden betekend eigenlijk, alle stempeltjes in het onderhoudsboekje :+ En er word nog weleens een beurt overgeslagen hoor, of gewoon het boekje niet afgestempeld.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

-tom-562

Oliesjeik

Mooi man, 1 of andere paarse broeken bureau heeft een totaal nietszeggend keurmerk/label bedacht..
Ik heb echt nog nooit van dat label gehoord. Als ik een auto koop, gaat het er mij om dat er een duidelijk verifieerbare onderhoudsgeschiedenis bij zit. Als jou auto zo'n keurmerk heeft, maar ik zie nergens facturen/aantekeningen/stempels in het boekje, dan zegt dat mij helemaal niks

Vaak bu'j te bang!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:04
Puur nieuwsgierig, wat heb je extra betaald voor dit label?

Dat kenmerk vind ik ook maar waardeloos. Dus om dat label te behouden, moet je met je BMW naar een Peugeot dealer? 8)7
Ik weet 100% zeker dat een Bmw bij de Bmw dealer beter onderhouden word als bij een Peugeot dealer.

En natuurlijk is onderhoud belangrijk, maar dat zegt nog steeds niet over defecten. Je kan je auto heel goed onderhouden, maar toch motorschade hebben. Als je hem met dit certificaat koopt is hij 100% onderhouden! Maar wel kapot.
Of 100% onderhouden, maar wel helemaal weggeroest aan de onderkant.

Wil je een goed idee krijgen, doe een aankoopkeuring, en controleer gewoon zelf de boekjes.
Het is geen rocket science, je hebt echt geen expert nodig om de boekjes te controleren, en de facturen er naast te leggen.

Want even voor de duidelijkheid voor de rest, dat is voor zo ver ik kan zien alles wat ze doen. Boekjes en facturen controleren. Dus nee, een boekje wat een stempel mist, krijgt dit certificaat niet.

[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 26-01-2019 21:46 ]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:08

Yucon

*broem*

Dit komt van de site: "Tegenwoordig zit niet meer in elke auto een onderhoudsboekje. Die informatie zit steeds vaker verstopt achter een wachtwoord ergens op internet."

Volgens mij heeft iedere moderne auto nog steeds een onderhoudsboekje, of loop ik achter?

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:04
Foutje

[ Voor 202% gewijzigd door WEBGAMING op 26-01-2019 22:27 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Yucon schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:03:
Dit komt van de site: "Tegenwoordig zit niet meer in elke auto een onderhoudsboekje. Die informatie zit steeds vaker verstopt achter een wachtwoord ergens op internet."
En dus is de oplossing om de informatie achter een ander wachtwoord op internet te zetten? :O

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Yucon schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:03:
Volgens mij heeft iedere moderne auto nog steeds een onderhoudsboekje, of loop ik achter?
Je loopt achter. Ik weet dat BMW deze niet meer gebruikt en je het onderhoud kan terugzien in het iDrive systeem. Wie het onderhoud heeft uitgevoerd en of het echt is uitgevoerd zie je niet. Kan net zo goed een handig neefje zijn geweest die de gegevens erin heeft gezet.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:40
Van https://www.100procentond...en-auto-geen-label-heeft/

Heeft een auto geen label, dan is het daarmee niet perse een slechte auto. Niet elke auto verdient nu eenmaal een 100% onderhouden – label.

Voorbeelden waarom een auto geen label heeft
Er zijn diverse redenen waarom een auto geen 100% onderhouden – label heeft. Onderstaand ziet u enkele voorbeelden:

onderhoud kan later dan bedoeld zijn uitgevoerd,
onderhoud kan wel uitgevoerd zijn maar niet gedocumenteerd,
de auto is nog niet aan onderhoud toe
of er is onderhoud overgeslagen.
Heeft u een auto op het oog zonder 100% onderhouden label? Dan is het verstandig om de onderhoudshistorie te (laten) checken. Vraag inzage in het (soms digitale) onderhoudsboekje.

Kortom, je label is een wassen neus.....en biedt geen enkele garantie dat jij meer of minder voor je auto terug krijgt als je hem verkoopt.

Hou het lekker zelf bij wat je aan onderhoud laat doen bewaar de facturen etc van reparaties.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Aaw mijn Toyota heeft dit label niet, snif snif.. ach tis een Toyota _O-

Maar zonder dollen, ik zou een merk garage verkiezen boven dit soort geneuzel.

• cogmios
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-03-2024
Bedankt voor de reacties, deze zijn nogal unaniem, dat geeft me wel een goed beeld.

(was nog een vraag "hoe oud is ie" Hij is van 2013)

Verwijderd

Hoi cogmios,

Goed dat je een auto gekocht hebt die 100% onderhouden is. Bij onderhoud aan jouw auto zou ik op het volgende letten:
- ga altijd naar een betrouwbaar autobedrijf.
- check of het onderhoud gedaan wordt binnen het voorgeschreven schema van de fabrikant
- check of het onderhoud goed geregistreerd wordt. Bij twijfel kun je zelf de gespecificeerde factuur bewaren.
Als je hierop let en wil je jouw auto in de toekomst inruilen, dan kan een deelnemend autobedrijf op basis hiervan opnieuw een 100% keurmerk toekennen. Voor jou betekent dit dat de auto zijn waarde behoudt en je meestal een betere inruilprijs krijgt.

Groeten
Anton van 100% onderhouden

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd fijn dat je even komt melden; wil je onze kritiek/vragen ook beantwoorden? Er zit nu meer ruis in wat wij vinden/denken dan wat jullie "certificaat" inhoudt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1