NVIDIA Gtx960 100 fps/cs go?(lag)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RussischEi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-02-2020
Hallo, de laatste tijd heb ik lage fps met games, bijvoorbeeld 100 fps met cs go waardoor ik nu dus input lag ervaar en mijn scherm van 144hz useless is. Vroeger was mijn fps boven 200-300.
...

Nvidia gtx960
intel core i5 4460
8gb ram

...

Ik heb mijn computer al stof vrij gemaakt, ik heb niet de gpu open gemaakt en daar stof uit gehaald, en ook niet de processor los gemaakt en er onder stof vrij gemaakt. Wel kon ik door de processor het moederboord zien, dus ik dacht dat het wel goed zat qua stof.
...

Graag wil ik jullie tips voordat ik perongeluk onderdelen stuk maak. Wat kan dit zijn? Wat zal ik doen? Zal ik zelf aan de slag of naar een computerzaak gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door RussischEi op 26-01-2019 14:53 ]

Beste antwoord (via RussischEi op 31-01-2019 21:51)

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:39
Om te beginnen doe eerst eens een clean install van de Nvidia driver, gewoon bij Nvidia driver support halen.
Waarom je 300fps wil halen is mij een raadsel, maar dat is jou keus, bij 100fps zou je ook nog geen "lag" moeten ervaren, dus er is iets anders aan de hand.

Wanneer v-sync aanstaat zou dit niks moeten uitmaken, dan zou je constant 144fps hebben, zeker met een oud spelletje als CS:GO.

Je CPU/GPU kan natuurlijk te warm worden en gaan teminal throttling, in algemeen merk je dat vrij snel want je pc gaat hard blazen, je kan het ook zien in tools zoals speedfan.

Mogelijk dat er nog een proces op achtergrond loopt te draaien, dat zie je vrij snel door even ctrl+alt+del > taakbeheer te kijken.

De makkelijkste weg was gewoon de pc compleet opnieuw installeren als je er niet uitkomt, dan kan je meteen een hoop zaken uitsluiten.

Ook al had je pc 4gb ram dan zou je alsnog 144fps moeten halen CS:GO is nou niet echt een "zwaar" spel.
Games zijn in algemeen meer GPU limited dan CPU/RAM, aan jou specs te zien trekt jou CPU/RAM dat makkelijk(144fps).

Edit: Trouwens je hoeft niet de koelers eraf te halen, even stof uit de heatsink blazen is meestal genoeg, en dat hoeft niet overdreven maar kan gewoon zachtjes (wel fan vasthouden).
koelpasta "bederft" niet snel, haal je de koeler eraf kan je ook nieuw koelpasta plaatsen want er zit dan lucht tussen als je die zomaar gaat terugplaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_evil08 op 28-01-2019 18:54 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ga eens meten wat er speelt, draait je GPU wel op de normale kloksnelheid? Zijn er geen processen die van de CPU of GPU afsnoepen? Klokt je CPU wel naar max? Zit je niet te thermal throttlen? Heb je niet vsync per ongeluk aangezet? Heb je al eens een nieuwe of oudere video driver geprobeerd? Ga eens profilen met MSI Afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RussischEi
vsync stond op let 3d application decide, i kheb hem uit gezet, ik zit nu in de lobby en heb nog steeds 100-120 fps het lijkt wel capped. Hoe meet ik de clocking speed van mn cpu en wat bedoel je met of hij naar max clocked? Ik heb hier geen verstand van. Help aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Lobby heb ik ook nooit meer dan 100 fps, is gelockt op een of andere manier. Welke apps draaien er op de achtergrond?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RussischEi
Discord steam en firefox, Willem. Maar ik merk nu ook echte drops als ik bijv schiet dropt mn fps naar 60-80 dat is toch niet normaal met een gtx 960?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Zoals @Umbrah zegt: ga meten met MSI Afterburner. Dan kan je zien welk onderdeel de fps drops veroorzaakt.

Heb je een GTX 960 met 2GB of 4GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RussischEi
Ja ga meten ik heb msi afterburner gedownload en nu, hoe meet ik? Het is logisch dat de pieken hoger worden als een game start. 2GB @Uszka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RussischEi
Ik zei net dat ik normaal 200-300 fps heb dus het ligt niet aan de gtx het ligt aan of stof of iets anders wat goed mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RussischEi
Tis een beetje moeilijk om te kijken wat 100% is in MSI Afterburner als die fps drop letterlijk 1 seconden duurt en om dan snel uit te tabben. Waar denken jullie dat het aan ligt? Einde van de videokaart? Ik heb hem 3/4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Je kunt MSI laten loggen terwijl je gamed. Je kunt dan achteraf zijn wat de belasting van de onderdelen is tijdens die gamesessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:32

Nemesizz

Untouchable

Er zijn zo verschrikkelijk veel factoren die framedrops kunnen veroorzaken, maar zonder dingen na te meten (en die hier te posten) kom je er niet achter.

Je moet je bijvoorbeeld niet blind starten op die videokaart zelf (stof bijvoorbeeld), kan heel goed dat een programma op de achtergrond bezig is (Windows update, virusscanner... misschien zelfs malware).

Ook bijvoorbeeld als je draait vanaf een hardeschijf die vol raakt, die worden trager, data fragmenteerd (leeskop moet meer bewegingen maken om data te zoeken), enz.

Meten is weten, dus eerst eens kijken wat je CPU load is, wat je GPU load is, temperaturen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RussischEi
Oke ik zal ff kijken bedankt, ik weet zeker dat ik geen malware heb ben daar altijd voorzichtig mee waar ik op klik, heb ook MalwareBytes en Avast en scan hem af en toe. Geen update's of programma's maar hij laat zien dat hij 50% memory al gebruikt terwijl ik gewoon op bureaublad zit. Firefox neemt bijvoorbeeld 9.8% in. Ik post zo de logs. Ook heb ik voor het probleem met de harde schijf die vervelend ging doen met spellen (haperingen etc) een nieuwe SSD gekocht die nog geen jaar oud is.

[ Voor 18% gewijzigd door RussischEi op 26-01-2019 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RussischEi
Oke dit is de log file, pastebin en hier posten komt het in een lelijk formaat, dan maar zo? https://www.upload.ee/fil...rdwareMonitoring.hml.html . Hopelijk kan je hier wat mee.

@Uszka @Umbrah @Nemesizz @d22wth

[ Voor 11% gewijzigd door RussischEi op 26-01-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RussischEi
56% memory nu waarvan 36% firefox met youtube aan, maakt dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:35

br00ky

Moderator Harde Waren
@RussischEi, gebruik aub in het vervolg de wijzigknop rechtsboven je laatste post als je nog wat wilt toevoegen en niemand nog gereageerd heeft. Je kickt hierboven meerdere malen je topic, want als erg storend wordt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RussischEi
Top, maar gaat er nu nog iemand reageren of ? Dit waren tot nu niet echt reacties waar ik iets aan had, ik heb de logs en MSI Afterburner geprobeert maar daar is niks wat ik er op uit kan maken en ik laat er daarom ook liever iemand naar kijken die er verstand van heeft. Met dit soort dingen kan je niet uitgaan van twijfel dat is een dure grap. Daarom wacht ik nog op reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:09

jgj82

Ja, maar = nee

@RussischEi
Of er iemand zich genegen voelt om te reageren hangt vooral van jou postings en eigen inzet af, het is hier geen (betaalde) helpdesk. Verder vind ik een upload met reclame op z'n zachtst gezegd vrij storend dus die open ik niet.

Zoals je zelf al concludeert zit je zonder dat je spel gestart is al op 50% RAM usage. Dikke kans dat je swapfile dus best druk is met meerdere programmas tegelijk omdat je gewoon je 8GB RAM vol hebt tijdens het gamen. Dit veroorzaakt een lagspike omdat er data vanaf je tragere opslagmedium naar je RAM en terug gepompt wordt.

Twee opties:
Meer RAM
Minder programma's tegelijk

[ Voor 8% gewijzigd door jgj82 op 28-01-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
CSGO update van december en januari zorgen bij mij ook voor veel lagere FPS. Je kan in steam zelf:

Rechtermuisknop op CSGO in steam, eigenschappen en dan direct onderaan Steam in-put per game setting op forced off zetten.

Dat heeft het gefixt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RussischEi
@jgj82 Niks mis met mijn inzet, ik heb benchmark test gedaan en logs opgenomen als dat gevraagd wordt. En moet ik nou werkelijk inzet tonen voordat mensen mij helpen? Waar zijn de tijden gebleven dat men elkaar hielp, moet er hier nou een probleem van worden gemaakt. Moet ik eerst iemand ze balletjes gaan kietelen voordat ik hulp krijg. Waar is een forum voor, juist vragen. Als ik nou een duidelijk antwoord krijg was het al gefixt. Aan ram zal het niet liggen ik speel me hele leven met 8gb en heb geen problemen gehad, tenzij magische wijs er een of andere undetectable rootkit in me pc zit die me memory loopt te vreten. Thx @legendareN ik zal proberen wat je zegt en updaten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:39
Om te beginnen doe eerst eens een clean install van de Nvidia driver, gewoon bij Nvidia driver support halen.
Waarom je 300fps wil halen is mij een raadsel, maar dat is jou keus, bij 100fps zou je ook nog geen "lag" moeten ervaren, dus er is iets anders aan de hand.

Wanneer v-sync aanstaat zou dit niks moeten uitmaken, dan zou je constant 144fps hebben, zeker met een oud spelletje als CS:GO.

Je CPU/GPU kan natuurlijk te warm worden en gaan teminal throttling, in algemeen merk je dat vrij snel want je pc gaat hard blazen, je kan het ook zien in tools zoals speedfan.

Mogelijk dat er nog een proces op achtergrond loopt te draaien, dat zie je vrij snel door even ctrl+alt+del > taakbeheer te kijken.

De makkelijkste weg was gewoon de pc compleet opnieuw installeren als je er niet uitkomt, dan kan je meteen een hoop zaken uitsluiten.

Ook al had je pc 4gb ram dan zou je alsnog 144fps moeten halen CS:GO is nou niet echt een "zwaar" spel.
Games zijn in algemeen meer GPU limited dan CPU/RAM, aan jou specs te zien trekt jou CPU/RAM dat makkelijk(144fps).

Edit: Trouwens je hoeft niet de koelers eraf te halen, even stof uit de heatsink blazen is meestal genoeg, en dat hoeft niet overdreven maar kan gewoon zachtjes (wel fan vasthouden).
koelpasta "bederft" niet snel, haal je de koeler eraf kan je ook nieuw koelpasta plaatsen want er zit dan lucht tussen als je die zomaar gaat terugplaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_evil08 op 28-01-2019 18:54 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RussischEi
Gefixed, reinstall van windows gedaan drivers opnieuw, game runned weer heel smooth nu. SSD had gewoon nog ruimte, blijkbaar had ik dus wel een virusje die langs me scanners ging. Thanxx!
Pagina: 1