Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

6 pins PCI-e kabels?

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 20:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Bitfenix 2.0 alchemy set ontvangen voor mijn Corsair 860i PSU en tijdens het installeren dat ik dat er 2 x 8 pins > 8 pins kabels zijn en 6 x 6 pins > 8 pins kabels zijn.

De 2 8 x 8 heb ik gebruikt voor mijn moederbord. En vervolgens heb ik 2 6 x 6 gebruikt om mijn 1080ti aan te sluiten. Bij het starten van de pc viel die direct uit.

Ik heb de gpu losgekoppeld en nogmaals opgestart en nu start die wel door. Maar ik heb um na 4 seconden zelf uitgezet.

Dus het probleem ligt bij de gpu. Ik vermoed dat ik niet de 6 x 6 pin kabel kan gebruiken tussen mijn PSU en GPU. De originele PCI-e kabels zijn ook 8 x 8 en op de PSU staat ook duidelijk dat de PCI-e 8 PINS moeten zijn.

Hebben je nog tips? Heb al contact opgenomen met het bedrijf maar ik hoop dat ik wat over het hoofd zie.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lijkt mij dat je de verkeerde kabels hebt gekocht. Waardoor je kortsluiting hebt en de voeding direct uitschakelt op het moment dat die de kortsluiting detecteert om (hopelijk) te voorkomen dat de videokaart wordt gefrituurd. Hopelijk omdat als de kortsluitbeveiliging niet snel genoeg optreed de videokaart alsnog door zal branden.

Dus welke Bitfenix Alchemy 2.0 kabels heb je gekocht?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 20:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Oh wauw. Dat is niet zo mooi.

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

https://www.megekko.nl/pr.../BitFenix-Alchemy-2-0-CMR

Oef. Ik heb inderdaad de CMR, niet de CSR besteld. Die eerste is niet compatible met de 860i. Oef. Niet meer opgelet na het initiële onderzoek...

Zal de originele kabels aansluiten en zien of er nog wat leven in zit

//edit. Het lijkt dat ik er aardig goed mee ben weggekomen. PC start op en alles lijkt goed te gaan. Oeefffff.

[ Voor 25% gewijzigd door MrVegeta op 26-01-2019 15:13 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps