Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 17:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Mijn iPhone XS touchscreen is heel even in het water in geweest (niet diep of lang).
Het scherm leidde even daarna een eigen leven door willekeurig apps en text in te voeren. Na een paar minuten deed het aanraakscherm helemaal niets meer. (je ziet het display maar iets aanraken,ho maar!)

Omdat ik op vakantie ben heb ik lang geen wifi backup kunnen maken. De telefoon gaat welaan en alle fysieke knopjes werken maar ik kom mijn telefoon dus niet meer in (je moet voor het unlocken je code invoeren).

Nu heb ik dinsdag een afspraak bij de Apple Store.
Ikzou graag een iTunes backup willen maken is dat mogelijk?

En wordt Whatsapp Webb geactiveerd voordat iemand het OS binen is?
...

iPhone XS 64GB
...

Soft of hard reset is onmogelijk, want touchscreen werkt niet... 8)7

Een bluetooth toetsenbord koppelen zal ook niet lukken denk ik want het koppelen moet in het menu gebeuren. :P

[ Voor 7% gewijzigd door SalimRMAF op 26-01-2019 12:33 ]

Gulfstream G650

Beste antwoord (via SalimRMAF op 28-01-2019 23:51)

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
*snip* we gaan hier niet aanzetten tot fraude

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 27-01-2019 21:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:13
Wat is niet diep en niet lang?
Hij moet er namelijk ook tegen kunnen alleen met welke vloeistof is hij in contact geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-06 22:45
Even een geforceerde reboot doen?
Volume knop omhoog snel indrukken en loslaten hierna volume knop omlaag snel indrukken en loslaten. Hierna je power knop circa 10 sec inhouden tot je scherm op zwart gaat.
Hier is geen touchscreen voor nodig dus zou moeten werken op jouw toestel.

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Roos79 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:46:
Hij moet er namelijk ook tegen kunnen alleen met welke vloeistof is hij in contact geweest?
Maximaal 2 meter diep (vaak zelfs aan de oppervlakte) en dit een minuutje lang...

Hoe kan ik mijn telefoon nu backuppen?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
spijk860 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:06:
Even een geforceerde reboot doen?
Volume knop omhoog snel indrukken en loslaten hierna volume knop omlaag snel indrukken en loslaten. Hierna je power knop circa 10 sec inhouden tot je scherm op zwart gaat.
Hier is geen touchscreen voor nodig dus zou moeten werken op jouw toestel.
Heb ik vele malen gedaan, maar de touchscreen gaat er niet door werken. Sterker nog: apps die op de achtergrond draaiden stoppen bij een herstart met verversen. :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:48
Roos79 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:46:
Een iPhone Xs is waterbestendig, niet waterdicht. Hij kan hier dus niet tegen. Zie ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT207043
SalimRMAF schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:32:
Mijn iPhone XS touchscreen is heel even in het water in geweest (niet diep of lang).
Het scherm leidde even daarna een eigen leven door willekeurig apps en text in te voeren. Na een paar minuten deed het aanraakscherm helemaal niets meer. (je ziet het display maar iets aanraken,ho maar!)

Omdat ik op vakantie ben heb ik lang geen wifi backup kunnen maken. De telefoon gaat welaan en alle fysieke knopjes werken maar ik kom mijn telefoon dus niet meer in (je moet voor het unlocken je code invoeren).

Nu heb ik dinsdag een afspraak bij de Apple Store.
Ikzou graag een iTunes backup willen maken is dat mogelijk?

En wordt Whatsapp Webb geactiveerd voordat iemand het OS binen is?
...

iPhone XS 64GB
...

Soft of hard reset is onmogelijk, want touchscreen werkt niet... 8)7

Een bluetooth toetsenbord koppelen zal ook niet lukken denk ik want het koppelen moet in het menu gebeuren. :P
Als je het toestel niet kunt ontgrendelen, dan kun je ook geen backup maken met iTunes. Daar is niets aan te doen helaas. Apple kan je hier ook niet bij helpen. Je data ben je dus waarschijnlijk kwijt. Reparatie bij de Apple Store zal € 591,10 kosten, aangezien ze het hele toestel gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
MelvinW schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:31:
[...]

Een iPhone Xs is waterbestendig, niet waterdicht. Hij kan hier dus niet tegen. Zie ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT207043

[...]

Als je het toestel niet kunt ontgrendelen, dan kun je ook geen backup maken met iTunes. Daar is niets aan te doen helaas. Apple kan je hier ook niet bij helpen. Je data ben je dus waarschijnlijk kwijt. Reparatie bij de Apple Store zal € 591,10 kosten, aangezien ze het hele toestel gaan vervangen.
Volgens Apple zelf is de telefoon tot 2 meter diep en 30 minuten lang waterbestendig (zie keynote)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:48
SalimRMAF schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:33:
[...]

Volgens Apple zelf is de telefoon tot 2 meter diep en 30 minuten lang waterbestendig (zie keynote)
Dat klopt, alleen is dat geen garantie dat de telefoon het ook overleeft. Apple zegt zelf ook:
Spat-, water- en stofbestendigheid zijn niet blijvend en de bestendigheid kan afnemen door normale slijtage. Vloeistofschade valt niet onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:40
Zou de iPhone uit zichzelf een backup gaan maken als je hem gewoon aan de lader legt vannacht?

Kennelijk is het ook mogelijk om een USB toetsenbord aan te sluiten.
https://deciphertools.com...e-passcode-broken-screen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Je kan een USB toetsenbord aansluiten, maar dat werkt alleen nadat het toestel de lightning poort nog niet op security mode heeft gezet.

De enige 'echte' oplossing is het scherm vervangen zodat je weer kan touch-en. Dat gaat via Apple waarschijnlijk niet lukken zonder dataloss om dat dat niet onderdeel is van de standaard procedure.

Wat misschien een goedkope optie is, is eerst met een random china scherm een recovery doen en dan een echte reparatie via Apple aanvragen; om dat je toch al buiten garantie bent maakt het niet uit dat ie al open geweest is.

[ Voor 25% gewijzigd door johnkeates op 27-01-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnkeates schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:34:
Wat misschien een goedkope optie is, is eerst met een random china scherm een recovery doen en dan een echte reparatie via Apple aanvragen; om dat je toch al buiten garantie bent maakt het niet uit dat ie al open geweest is.
Dit zeker niet doen. Ook “buiten de garantie” gevallen worden regelmatig geweigerd als ze al eens open geweest zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
*snip* we gaan hier niet aanzetten tot fraude

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 27-01-2019 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@jeroen3 Nope. Als het toestel force rebooted is, is eerst de code nodig. Pas daarna kan hij z’n iCloud backups automatisch doen. Staan iCloud backups uit dan kan ie uberhaupt niets zonder code tenzij het toestel al vertrouwd is en dan kom je nog in aanraking met de beveiliging tegen malicious USB-apparaten... Met andere woorden: men moet regelmatig backups maken vóórdat er gezeik is, niet pas erna.

@SalimRMAF Dat gaat om stilstaand gedestilleerd water. Het betekend bijvoorbeeld sowieso niet dat het toestel een half uur mee kan terwijl je baantjes trekt in het zwembad noch dat ie zeewater of olie bijvoorbeeld leuk vindt; en stoom is al helemaal uit den boze. Stromend water zoals uit de douchekop komt of als ie in de plee lazert terwijl je net doorspoelt zijn allemaal omstandigheden die de waterbestendigheid beïnvloeden. Het zou kunnen overleven, maar een garantie is er niet. Het is puur een fallback die je toestel *misschien* redt bij een ongelukje, maar that’s it.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Rub147 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:24:
[...]

Lekker wachten wat Apple te vertellen heeft is de beste optie. Dat hij in aanraking met water is geweest hoef je ze niet te vertellen. Mijn X ging ook een eigen leven lijden op vakantie, Apple is bekend met soortgelijke problemen, dus wie weet is het stom toeval >:)
Nee, ze zijn achterlijk daar op het reparatiecentrum (en 'gelukkig' zit zo'n toestel ook niet volgeplakt met van die 'vloeistofverklikkers').
Een kipje op het contact center kun je er wellicht nog mee om de tuin leiden, maar bij reparatie komt het hoe dan ook boven water (hurhur).
Geen net advies dus.

@SalimRMAF: had je de automatische backup wel ingeschakeld staan bij de icloud instellingen?
Je bent op vakantie, maar al die tijd niet met een wifi netwerk verbonden geweest (en telefoon aan de lader gehad)? Normaal gesproken zou icloud dan wel gewoon moeten backuppen.
Als dat allemaal niet zo was dan ziet het er slecht voor je (-data) uit.

Je kunt alsnog wat terugkrijgen door via icloud.com op een computer in te loggen maar zonder volledige backup wordt het geen kort verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Donstil schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:18:
[...]

Dit zeker niet doen. Ook “buiten de garantie” gevallen worden regelmatig geweigerd als ze al eens open geweest zijn.
Dat is onzin en ook wettelijk niet mogelijk. Elke AASP en APSP vervangt buiten garantie gewoon je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnkeates schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:06:
[...]

Dat is onzin en ook wettelijk niet mogelijk. Elke AASP en APSP vervangt buiten garantie gewoon je scherm.
De context was “zet er een immitatiescherm uit China in”. Lijkt me dus niet om een AASP te gaan. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:09:
[...]

De context was “zet er een immitatiescherm uit China in”. Lijkt me dus niet om een AASP te gaan. :P
Precies, eerst zelf rommelen is simpelweg heel slecht advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
WhatsappHack schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:40:
@jeroen3 Nope. Als het toestel force rebooted is, is eerst de code nodig. Pas daarna kan hij z’n iCloud backups automatisch doen. Staan iCloud backups uit dan kan ie uberhaupt niets zonder code tenzij het toestel al vertrouwd is en dan kom je nog in aanraking met de beveiliging tegen malicious USB-apparaten... Met andere woorden: men moet regelmatig backups maken vóórdat er gezeik is, niet pas erna.

@SalimRMAF Dat gaat om stilstaand gedestilleerd water. Het betekend bijvoorbeeld sowieso niet dat het toestel een half uur mee kan terwijl je baantjes trekt in het zwembad noch dat ie zeewater of olie bijvoorbeeld leuk vindt; en stoom is al helemaal uit den boze. Stromend water zoals uit de douchekop komt of als ie in de plee lazert terwijl je net doorspoelt zijn allemaal omstandigheden die de waterbestendigheid beïnvloeden. Het zou kunnen overleven, maar een garantie is er niet. Het is puur een fallback die je toestel *misschien* redt bij een ongelukje, maar that’s it.
Klopt, ik merk dat de iPhone nu niet automatisch verbindt met mijn thuis-WiFi, nog de apps start.

De laatste iCloud backup was van een dag voor de vakantie: de foto's ben ik dus denk ik kwijt tenzij Apple mijn scherm vervangt?

Mijn telefoon accepteert geen USB apparaten meer zonder dat ik hem eerst unlock, dus een Lightning-USB kabel met toetsenbord zal niets meer uithalen. :z

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:57
SalimRMAF schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:10:
[...]

De laatste iCloud backup was van een dag voor de vakantie: de foto's ben ik dus denk ik kwijt tenzij Apple mijn scherm vervangt?

Mijn telefoon accepteert geen USB apparaten meer zonder dat ik hem eerst unlock, dus een Lightning-USB kabel met toetsenbord zal niets meer uithalen. :z
Volgens mij worden foto's niet meegenomen bij iCloud backups. Heb je al via bijvoorbeeld iCloud.com gecheckt of je foto's misschien toch geüpload zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SalimRMAF Nee tenzij je fotostream aan hebt staan helaas. En als Apple t scherm vervangt, dan kan ie gereset worden. Kan zelfs zijn dat ze een nieuwe meegeven.
theblindman schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:29:
[...]

Volgens mij worden foto's niet meegenomen bij iCloud backups. Heb je al via bijvoorbeeld iCloud.com gecheckt of je foto's misschien toch geüpload zijn?
Jawel, alleen geen foto’s die vanaf pc/mac zijn gesynchroniseerd.

[ Voor 19% gewijzigd door WhatsappHack op 28-01-2019 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:10
Hoe lang geleden is er contact geweest met water? Waarom zet je het toestel niet uit en leg je het in een bak met silica gel? Wellicht wordt het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Donstil schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:23:
[...]

Precies, eerst zelf rommelen is simpelweg heel slecht advies.
WhatsappHack schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:09:
[...]

Jullie missen allebei compleet het punt: @SalimRMAF wil graag geen data kwijt raken, maar een scherm bij een AASP of APSP laten vervangen kan vaak betekenen dat ze een complete wipe doen. Je kan het risico nemen en hopen dat als je vraagt of ze dat niet willen doen dat daadwerkelijk ook op het ticket binnen komt bij de engineer die het gaat doen. Maar je kan ook eerst je data veiligstellen en daarna pas naar een echte reparatie kijken. Het maakt een AASP of APSP geen zak uit als je eerst zelf een ander scherm gebruikt hebt, ook nog als het er nog op zit. Dat maakt alleen uit als je garantie probeert te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@johnkeates Ja, dat snapte ik.

Ik zou overigens niet zo stellig als jij durven garanderen dat een AASP geen problemen heeft met een nepscherm, want dan is er mee "getampered"... Loop je risico dat ze als ie vervangen moet worden compleet de reparatie weigeren of dat als ze wel willen meewerken dat je dan de extended fee van €591,10 i.p.v. €311,10 moet betalen. Ze hebben weinig zin in gezeik omdat een ander ermee heeft lopen spelen en zij risico's gaan dragen. De vraag is maar wat je het belangrijkste vindt en/of wat je verzekering er van vindt indien van toepassing. Plus moet beun de haas eerst met het toestel gaan spelen. Indien dat tot onherstelbare schade lijdt kan je gewoon een nieuwe kopen van ver boven de 1000 euro en is het sowieso klaar met het verhaal. De vraag is maar hoeveel risico je wilt nemen daarmee om foto's veilig te stellen... Dan zou ik nog eerder het "risico" nemen (afhankelijk van de afstand of dat een risico is) om een afspraak te maken bij de Genius bar en het daar te vragen, dat is iig al veel meer kans dat ze gehoor kunnen geven aan je wens dan wanneer hij bijvoorbeeld via een AMAC o.i.d. wordt opgestuurd. De pest is dat een wipe een must kan zijn om hardware te valideren. Anders zullen ze zonder probleem het toestel niet wipen, doen ze bij een batterijvervanging bijvoorbeeld ook niet.

Het is een kwestie van afwegingen. Ik zou er zelf iig geen immitatie troep in laten zetten in de hoop dat dat werkt en dan kans hebben dat ze niet willen repareren of er zaken kapot gaan waardoor dat niet eens meer redelijkerwijs kan en je maar mazzel moet hebben dat ze het voor net onder de €600 voor je willen fixen.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 28-01-2019 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1149113

[b]johnkeates schreef op maandag 28 januari 2019 @ 02:28:
Het maakt een AASP of APSP geen zak uit als je eerst zelf een ander scherm gebruikt hebt, ook nog als het er nog op zit. Dat maakt alleen uit als je garantie probeert te claimen.
Toestel moet met originele onderdelen, dus ook met de adhesive tussen het scherm en LCD worden aangemeld anders kom je niet in aanmerking voor de service prijs " overige schade" 591,10 en vragen ze de adviesprijs.

https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:40
Wellicht kun je bij een willekeurige reparateur terecht om de data te herstellen met behulp van een test scherm. Betaal je alleen zijn uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnkeates schreef op maandag 28 januari 2019 @ 02:28:

Jullie missen allebei compleet het punt: @SalimRMAF wil graag geen data kwijt raken, maar een scherm bij een AASP of APSP laten vervangen kan vaak betekenen dat ze een complete wipe doen. Je kan het risico nemen en hopen dat als je vraagt of ze dat niet willen doen dat daadwerkelijk ook op het ticket binnen komt bij de engineer die het gaat doen. Maar je kan ook eerst je data veiligstellen en daarna pas naar een echte reparatie kijken. Het maakt een AASP of APSP geen zak uit als je eerst zelf een ander scherm gebruikt hebt, ook nog als het er nog op zit. Dat maakt alleen uit als je garantie probeert te claimen.
Ik mis het punt helemaal niet, jij beweert (nu weer) dat je eerst zelf moet rommelen met een scherm en hem dan weg moet brengen. Dat is gewoon slecht advies, toestellen waarvan Apple (of het reparatiecentrum) ziet dat ze open gemaakt zijn worden heel vaak geweigerd. Ook buiten de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Donstil schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:39:
[...]

Ik mis het punt helemaal niet, jij beweert (nu weer) dat je eerst zelf moet rommelen met een scherm en hem dan weg moet brengen. Dat is gewoon slecht advies, toestellen waarvan Apple (of het reparatiecentrum) ziet dat ze open gemaakt zijn worden heel vaak geweigerd. Ook buiten de garantie.
Het gaat hier om data recovery first lijkt me? En een AASP of APSP weigert dat helemaal niet, ik weet niet waar jij je toestellen inlevert maar ik heb dat nog nooit gezien met 1000+ toestellen over de laatste 6 jaar die allemaal van een crappy aftermarket scherm terug naar een normaal Apple scherm willen.

Eerst de data veiligstellen, dan pas het apparaat herstellen. Andersom is onzeker en een goede kans om je data kwijt te raken. Leuk dat je dan een toestel hebt, maar data is niet te vervangen, telefoons wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke nou dan doe jij het wel :)

Het is geen gegeven dat Apple er niet moeilijk over doet dus ik blijf het een erg slecht advies vinden.

Ik heb voor zakelijke relaties ook een veelvoud van devices opgestuurd nadat er mee was gerommeld (met of zonder ons medeweten) en ze werden vrijwel altijd geweigerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Mijn telefoon is vandaag gerepareerd door Apple zelf. Ze hebben het hele scherm vervangen. 8)

Alle bestanden zitten er uiteraard nog op. De reparatie valt binnen de garantie. *;

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@SalimRMAF Top, fijn dat het is opgelost en dat ze je telefoon geen factory reset hebben gegeven :)
Nu meteen even zorgen voor een goede back-up! En onthoud: als foto's die je op vakantie maakt echt heel belangrijk zijn, overweeg dan om dagelijks je back-up bij te werken. Dan kan je iig nooit meer dan een (halve) dag aan foto's verliezen mocht het misgaan. :) Een incremental back-up duurt over 't algemeen gelukkig niet heel lang. (Desnoods als je verwacht ruk internet te hebben iTunes op een laptopje zetten die achterblijft in de accomodatie en daar bij terugkomst weer even inpluggen, op back-up klikken en voila :P)

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 30-01-2019 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1332474

SalimRMAF schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:50:
Mijn telefoon is vandaag gerepareerd door Apple zelf. Ze hebben het hele scherm vervangen. 8)

Alle bestanden zitten er uiteraard nog op. De reparatie valt binnen de garantie. *;
Ik heb helemaal hetzelfde voor met mijn Iphone XS. Naar de Apple store geweest maar zij willen er niks aan doen. Is waterschade en valt niet onder garantie.

Hebben ze enkel je scherm moeten vervangen om het probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Anoniem: 1332474 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:42:
[...]

Ik heb helemaal hetzelfde voor met mijn Iphone XS. Naar de Apple store geweest maar zij willen er niks aan doen. Is waterschade en valt niet onder garantie.

Hebben ze enkel je scherm moeten vervangen om het probleem op te lossen?
Jammer, ja inderdaad alleen het scherm, daarin bevindt de digitizer zich.

Gulfstream G650

Pagina: 1