Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:14
Tweakers vraagje.

Ik heb een android autoradio. tomtom en flitsmeister werken het best met een internet verbinding.
Is er een handige manier om mijn telefoon automatisch de hotspot te activeren als hij aan de lader zit?

(heb in het handschoenen kastje een simpele android telefoon liggen zodat ik de auto kan tracken, deze heeft een simkaart met data en via deze telefoon wil ik dat zodra de auto start (en hij dus start te laden) het wifi accespoint start)

Heb al even gekeken bij ifff maar daar is geen applet beschikbaar dat dit doet.

Thanks voor de suggesties

Beste antwoord (via procyon op 28-01-2019 14:32)

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-07 22:05
Misschien zou deze app kunnen helpen? https://play.google.com/s...d=com.arlosoft.macrodroid

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Misschien is het handig om te vermelden om welke telefoon het gaat. :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-07 22:05
Misschien zou deze app kunnen helpen? https://play.google.com/s...d=com.arlosoft.macrodroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Als Bluetooth verbinding dan Hotspot.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:42
Met Tasker kan dit zeker. Maar je wil vast niet altijd als de telefoon aan een willekeurige lader ligt de hotspot starten. Ik weet niet of Tasker verschillende laders kan onderscheiden, dus misschien een andere trigger kiezen zoals de bluetooth van je Android autoradio of auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:14
Dank allemaal voor de suggesties. Ben nu aan het proberen of tasker werkt. De samsung galaxy A3 ligt (en zal altijd blijven liggen) in de auto. Elke keer als de auto start zal het laden weer beginnen en heb ik dus een hotspot nodig. Ik laat jullie nog even weten hoe het afloopt :)

Update 28-01-2019

Inmiddels via Macrodroid op kunnen lossen. Simpel en gratis programma. werkt perfect!

[ Voor 16% gewijzigd door procyon op 28-01-2019 14:33 ]

Pagina: 1