Ik ben net verhuisd naar mijn nieuwbouw en heb een nieuwe tv gekocht (LG C8). Ik had nog een oude Canton Movie 75 set liggen die ik al enkele jaren niet heb kunnen gebruiken. Dus deze speakers even aan de muur gemonteerd en klaar dacht ik. Spijtig genoeg ondersteunt mijn receiver (Pioneer VSX 919AH-K) geen 4K, HDR en ARC. Ik ben dus zeer sterk aan het overwegen om de receiver nu te vervangen en over enkele jaren misschien de speakers upgraden naar een Canton GLE 416 type. Allemaal toekomst muziek, maar op dit moment dus de receiver met 4K, HDR en ARC liefst. Ik zou rond de 300 euro willen uitgeven, iets meer mag als het echt een groot verschil zou geven. Ik ga vooral films en series kijken via Plex/netflix en af en toe wat muziek (voornamelijk rock/metal).
Zelf ben ik al uitgekomen op een Denon AVR-X 1500H. Waarom ik hier wat aan twijfel is de Watts. Volgens de Canton website is mijn set 100W RMS, de Denon geeft 80W aan. Met het oog op een eventuele upgrade van de speakers in de toekomst, lijkt me dit wat weinig ?
Daarnaast vraag ik me ook af of automatisch switchen van de inputs op de receiver intussen mogelijk is..? Als ik van de interne netflix app op de LG switch naar een digibox en wat tv wil kijken en daarna wat wil gamen op de PS4, is het dan mogelijk dat de receiver dit automatisch merkt en de inputs aanpast? Ik ben namelijk al gewend aan de LG remote en 3 remotes op de tafel zou mijn vriendin gek van worden. Inputs switchen lijkt me niet iets waar zij mee overweg gaat kunnen. Een intuitieve setup is ook altijd welkom
Enige hulp en aanraders zou sterk gewaardeerd worden !
Zelf ben ik al uitgekomen op een Denon AVR-X 1500H. Waarom ik hier wat aan twijfel is de Watts. Volgens de Canton website is mijn set 100W RMS, de Denon geeft 80W aan. Met het oog op een eventuele upgrade van de speakers in de toekomst, lijkt me dit wat weinig ?
Daarnaast vraag ik me ook af of automatisch switchen van de inputs op de receiver intussen mogelijk is..? Als ik van de interne netflix app op de LG switch naar een digibox en wat tv wil kijken en daarna wat wil gamen op de PS4, is het dan mogelijk dat de receiver dit automatisch merkt en de inputs aanpast? Ik ben namelijk al gewend aan de LG remote en 3 remotes op de tafel zou mijn vriendin gek van worden. Inputs switchen lijkt me niet iets waar zij mee overweg gaat kunnen. Een intuitieve setup is ook altijd welkom
Enige hulp en aanraders zou sterk gewaardeerd worden !
[ Voor 5% gewijzigd door MetalD op 26-01-2019 11:09 ]