Welke receiver bij mijn LG C8 en Canton speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:15
Ik ben net verhuisd naar mijn nieuwbouw en heb een nieuwe tv gekocht (LG C8). Ik had nog een oude Canton Movie 75 set liggen die ik al enkele jaren niet heb kunnen gebruiken. Dus deze speakers even aan de muur gemonteerd en klaar dacht ik. Spijtig genoeg ondersteunt mijn receiver (Pioneer VSX 919AH-K) geen 4K, HDR en ARC. Ik ben dus zeer sterk aan het overwegen om de receiver nu te vervangen en over enkele jaren misschien de speakers upgraden naar een Canton GLE 416 type. Allemaal toekomst muziek, maar op dit moment dus de receiver met 4K, HDR en ARC liefst. Ik zou rond de 300 euro willen uitgeven, iets meer mag als het echt een groot verschil zou geven. Ik ga vooral films en series kijken via Plex/netflix en af en toe wat muziek (voornamelijk rock/metal).

Zelf ben ik al uitgekomen op een Denon AVR-X 1500H. Waarom ik hier wat aan twijfel is de Watts. Volgens de Canton website is mijn set 100W RMS, de Denon geeft 80W aan. Met het oog op een eventuele upgrade van de speakers in de toekomst, lijkt me dit wat weinig ?

Daarnaast vraag ik me ook af of automatisch switchen van de inputs op de receiver intussen mogelijk is..? Als ik van de interne netflix app op de LG switch naar een digibox en wat tv wil kijken en daarna wat wil gamen op de PS4, is het dan mogelijk dat de receiver dit automatisch merkt en de inputs aanpast? Ik ben namelijk al gewend aan de LG remote en 3 remotes op de tafel zou mijn vriendin gek van worden. Inputs switchen lijkt me niet iets waar zij mee overweg gaat kunnen. Een intuitieve setup is ook altijd welkom :)

Enige hulp en aanraders zou sterk gewaardeerd worden ! :)

[ Voor 5% gewijzigd door MetalD op 26-01-2019 11:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 13:12
Boem.. Goedkoper kun je ze niet vinden. https://www.coolblue.nl/p...nkyo-tx-nr676e-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
Prijs is niet een doorslaggevende factor hoor, ik ben ook geen purist die er 1000 € tegenaan wilt gooien, kwaliteit betaal je, maar het moet redelijk blijven. Op het eerste zicht tikt die receiver wel alles af wat ik graag zou hebben, ziet er wel zeer interessant uit. Zal eens wat meer over die receiver opzoeken. Alvast bedankt voor de tip !

[ Voor 33% gewijzigd door MetalD op 26-01-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
MetalD schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:35:
Prijs is niet een doorslaggevende factor hoor, ik ben ook geen purist die er 1000 € tegenaan wilt gooien, kwaliteit betaal je, maar het moet redelijk blijven. Op het eerste zicht tikt die receiver wel alles af wat ik graag zou hebben, ziet er wel zeer interessant uit. Zal eens wat meer over die receiver opzoeken. Alvast bedankt voor de tip !
Is momenteel een actie. Is in ieder geval mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
Heb je misschien ook een idee of de setup hiervan relatief eenvoudig is? En wat met automatisch input switching? Is dat überhaupt iets wat mogelijk is tegenwoordig?

Die receiver ziet er wel heel interessant uit, kans is groot dat ie vandaag al besteld wordt denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
MetalD schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:42:
Heb je misschien ook een idee of de setup hiervan relatief eenvoudig is? En wat met automatisch input switching? Is dat überhaupt iets wat mogelijk is tegenwoordig?

Die receiver ziet er wel heel interessant uit, kans is groot dat ie vandaag al besteld wordt denk ik zo :)
Ik heb zelf boven (slaapkamer) de Onkyo tx 636 staan. Ik vind de bediening handig . niet auto switch, maar ff een knopje indrukken is het werk ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
Nee hoor zeker niet, maar mijn vriendin is niet de handigste met Tech, hoe minder knoppen hoe beter voor haar. Voor mij maakt het niets uit. Dan wordt het de onkyo, dank voor de tips en info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
MetalD schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:22:
Nee hoor zeker niet, maar mijn vriendin is niet de handigste met Tech, hoe minder knoppen hoe beter voor haar. Voor mij maakt het niets uit. Dan wordt het de onkyo, dank voor de tips en info :)
Je kunt altijd nog overwegen om over te stappen om een Logitech Harmony afstandsbediening. Dat ene ding heeft ook al onze afstandsbedieningen vervangen, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
Was ik ook al over aan het nadenken. Moet alleen eens kijken of die pointer op lg WebOS met een Harmony werkt en welke het interessantste model is, die Harmony reeks is wel heel uitgebreid intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MetalD Ga voor de goedkoopste receiver die aan al je wensen voldoet.
Kijk eens in de pricewatch en filter dan op de belangrijk opties.
  1. Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
  2. Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
  3. Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden
  4. Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
  5. Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
  6. Vanzelfsprekend de prijs.
Op 1 t/m 4 vergelijk je in de Pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)
Dan komen er vanzelf verschillende geschikte opties uit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 15:30
MetalD schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:41:
Was ik ook al over aan het nadenken. Moet alleen eens kijken of die pointer op lg WebOS met een Harmony werkt en welke het interessantste model is, die Harmony reeks is wel heel uitgebreid intussen.
De pointer optie werkt niet met een Harmony.

Je moet gaan voor een Harmony hub met een van de afstandsbedieningen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Je geeft aan dat je twijfelt over het aantal Watts. Hier hoef je, je geen druk over te maken.
Binnen een normale woonkamer omgeving heb je genoeg aan enkele watts.
Dat Canton setje zal het meer dan prima doen op elke willekeurige 5.1 receiver.
Kijk dus vooral naar de functionaliteiten en kijk zeker niet wattages en ohms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:33

CaDje

Framedrops for life

Kun je de tv niet via een optische kabel verbinden met je receiver? dat is wat ik doe (heb er zelf nog een DAC tussen hangen gezien mijn stereo receiver geen digitale inputs heeft). Dan is het ook niet nodig om op de receiver van input te wisselen als je van Netflix naar de PS4 switched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
Hm ok, als dat met een optische kabel zeker van de baan is, is dat natuurlijk wel de moeite om te testen. Receiver komt morgen binnen dus dan es testen
Pagina: 1