Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan ik makkelijk een i7 8700K overlocken naar 5ghz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is kan ik een i7 8700K makkelijk overlocken? Ik heb zelf geen ervaring met overlocken maar ik zou het graag wel willen omdat het wel 1,3 GHz scheelt hier mee kan ik meer performance in mijn game krijgen. Ik zie ook tutorials op YouTube kan ik gewoon de stappen volgen zoals ze het op youtube doen met de zelfde processor? Zou het lukken met een stock Intel cooler?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2019 23:37 ]

Alle reacties

Verwijderd

Dat gaat sowieso nooit goed met de stockkoeler, dus stap 1 wordt een nieuwe cpu koeler.
Verder, als je geen ervaring hebt zou ik mij eerst goed inlezen. Hier op tweakers is een apart forum met dit doel: Overclocking & Tweaking

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:57
Waarom heb je er een stock koeler op zitten? K cpu's worden niet voor niets zonder koeler geleverd. Die dingen zijn ontoereikend, zelfs voor een stock 8700K.

De 8700K heeft een all core turbo van 4,3 GHz wat je altijd haalt mits de koeling in orde is. Heb je de mogelijkheid om 'sync all cores' te activeren in het bios dan lopen alle cores op 4,7 GHz.

[ Voor 38% gewijzigd door Uszka op 25-01-2019 23:56 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:40
Nee als het zo makkelijk was had Intel ze af fabriek wel zo hoog geklokt.

Een overklok is afhankelijk van meerdere zaken. Zoals geheugen, voeding, moederbord en koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een goede koeler om een i7 te kunnen overlocken?
https://m.reichelt.nl/cor...9EAQYAiABEgIpKPD_BwE&&r=1

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-11 13:01
Ja, al zijn er ook lucht koelers die net zo goed hun werk doen voor minder.