Mijn vraag
Hoe kan ik de kleuren van mijn monitor weer in orde krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- BenQ BL2711U
- HP Zbook studio G4 (GPU: Quadro m1200)
- Windows Calibrate Display Color
- https://www.imaging-resource.com/ARTS/MONCAL/CALIBRATE.HTM
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows Calibrate Display Color
Hallo,
Ik heb nu al een tijdje deze monitor, maar ben er vandaag achter gekomen dat de kleuren helemaal niet (meer) kloppen. Ik weet niet of het van de ene op de andere dag gebeurt is of dat het geleidelijk is gegaan (alhoewel ik het tweede vermoed), maar inmiddels kan ik geen verschil meer zijn tussen verschillende wit- en zwarttinten. Op de afbeeldingen op deze website kan ik het verschil niet zien tussen wit en 240 en tussen zwart en 30, terwijl dit geen probleem is op het scherm van mijn laptop. Ik heb geprobeerd te kalibreren met de in Windows ingebouwde kalibratie, maar het mocht niet baten. Als het kan zou ik het liefst geen geld willen uitgeven aan een hardware kalibratie apparaat, zeker omdat ik niet weet of het misschien aan iets anders ligt dan de monitor.
Weet iemand mij misschien verder te helpen?
Alvast bedankt, Romain
Hoe kan ik de kleuren van mijn monitor weer in orde krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- BenQ BL2711U
- HP Zbook studio G4 (GPU: Quadro m1200)
- Windows Calibrate Display Color
- https://www.imaging-resource.com/ARTS/MONCAL/CALIBRATE.HTM
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows Calibrate Display Color
Hallo,
Ik heb nu al een tijdje deze monitor, maar ben er vandaag achter gekomen dat de kleuren helemaal niet (meer) kloppen. Ik weet niet of het van de ene op de andere dag gebeurt is of dat het geleidelijk is gegaan (alhoewel ik het tweede vermoed), maar inmiddels kan ik geen verschil meer zijn tussen verschillende wit- en zwarttinten. Op de afbeeldingen op deze website kan ik het verschil niet zien tussen wit en 240 en tussen zwart en 30, terwijl dit geen probleem is op het scherm van mijn laptop. Ik heb geprobeerd te kalibreren met de in Windows ingebouwde kalibratie, maar het mocht niet baten. Als het kan zou ik het liefst geen geld willen uitgeven aan een hardware kalibratie apparaat, zeker omdat ik niet weet of het misschien aan iets anders ligt dan de monitor.
Weet iemand mij misschien verder te helpen?
Alvast bedankt, Romain