CPU Ratio

Pagina: 1
Acties:

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Ik wil m'n computer celly400@500 opleuken met een celly850@?, maar de max CPU Ratio van het moederbord is 8x. Is hier een oplossing voor? Of toch voor de duron/athlon + nieuw MOBO gaan (véééél duurder)?
Hoop dat er een converter of zo te krijgen is???? Vast niet :'(

Quazar
/edit:
PS: heb Jetway BX133 MOBO met VIA Apollo Pro chipset vrees ik. Schijnt bagger te zijn, maar het draait nog steeds
maximale multiplier is 8x, dus hoger kan íe vast niet????
\

Verwijderd

Je hebt de laatste bios update al neem ik aan ? En anders zou je ook nog een ander moederbord kunnen kopen voor je celeron (als dat goedkoper is).

Een abit BH6 bijvoorbeeld =)

Verwijderd

Dat maakt helemaal niks uit met celly's. Die negeren de multiplier van het mobo totaal omdat ze die ingebakken hebben.

Wat voor chipset is het?

• quazar
Op het moederbord kan zowel een socket370 als een socket I processor. Dus mogelijk kan er een celly 850 of 900 op via een converter?

Quazar

Verwijderd

./me hebt een celly 566@850.

Deze gebruikt een mp van 8.5x. M'n mobo ondersteunt dit ook niet volgens de manual. Maar m'n celly pakt gewoon een mp van 8.5x echt geen probleem.[/me]

• quazar
Oh da_stimpy, dat zou ideaal zijn!
Vraag me af of dat altijd werkt....

Verwijderd

moet een celly A zijn anders kan je die niet zo goed o/c'en..Mijn celly 533 gaat tot 600 max ;(

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 19:34 schreef quazar het volgende:
Oh da_stimpy, dat zou ideaal zijn!
Vraag me af of dat altijd werkt....
Heb er zelf geen ervaring mee. Heb er alleen eens ergens een stukje over gelezen. Die flash chip zelf moet natuurlijk nog wel in orde zijn maar das duidelijk.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

same here :)
Chaintech 6BTM (440bx chipset) Het bios gaat ook niet verder dan 8.5x maar de celly-2 733 draait perfect op 11x75 825mhz ipv de 11x66 :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
idd, p2b tje van mij gaat ook maar tot 8x maar ik heb een 566 (dus 8,5x) boeit niet of dat kan op het mobo, de proc bepaalt toch de multiplier

• quazar
Mooi dat het blijktbaar goed kan gaan, maar raakt zo'n moederbord op een bepaald moment niet heel erg buiten spec? Brand de hele zooi weer door.

Verwijderd

Pak een convertor: kun je het core-voltage veranderen!

Verwijderd

Ik denk dat het geen probleem moet zijn om een Celly 850 of 900 erop te zetten.
Heppie al eens gekeken op de Jetway site voor bios-updates? Of cpu-support?

• quazar
Er is nog een bios-update van sept 2000. Support voor de Copermine is aanwezig.
Het zal dus wel goed gaan hoop ik. Nog even gedult tot prijsverlaging eind augustus denk ik....
Quazar
Pagina: 1