Isolatie koven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:11
Dag lezers,

In onze jaren 70 woning zijn we volop bezig met verduurzaming. De komende weken krijgen we vloer en spouw isolatie. Tevens worden er zonnepanelen geplaatst en heb ik beneden de ramen laten vervangen voor HR++ glas, waar dit eerst vrij oud dubbel glas was.

Het isoleren wil ik graag zelf gaan doen op een eenvoudige manier.
  • Piepschuim plaatje aan de binnenkant van de afdekplaat en op de bodem van de koof maken. Piepschuim in L vorm dus.
  • Glaswol er in stoppen, om de houten balk heen. Ik ben dan alleen bang voor eventueel vocht in deze balk
  • Pur spuiten tussen het kunststof dat aan de buitenkant van het huis zit en de houten balk
Graag wat advies over hoe dit het beste aan te pakken op een eenvoudige manier.
Of is niet isoleren ook prima?...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YQYSYbP/Whats-App-Image-2019-01-25-at-09-57-04.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TrXvgtm/Whats-App-Image-2019-01-25-at-10-40-35.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door pentaw1nz op 28-05-2020 08:53 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:58
Ik zou het volzetten met pur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Eens met blissard, purren met Soudal purschuim flexi foam en daarna dicht tapen met Siga luchtdichte tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Pur inderdaad, dat "lijmt" het kozijn ook gelijk vast aan de bovenkant, na xx dagen netjes recht afsnijden en de afwerking er weer op.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Moet die hardhouten balk niet kunnen ademen? Of bedoelen jullie alleen pur aan de onderzijde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:12

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Jipsy Of bedoel je misschien (water)dampdichte tape? - Dit maakt meer zin in dit geval, of niet?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Zo te zien is dat hardhout een lat en daar gebeurd niks mee hoor, die kier gewoon dicht is toch het doel, een dun strookje pur vult die kier helemaal op, dat spul zet 400% uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nieksiero schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:40:
Dag lezers,

In onze jaren 70 woning zijn we volop bezig met verduurzaming. De komende weken krijgen we vloer en spouw isolatie.
Mooi moment om even gratis bij beide (of zelfde persoon?) advies te vragen aan een professional.

Persoonlijk zou ik iig niet de boel zomaar dichtpurren. Je zegt niks over tochtproblemen, maar alleen over koude, dus dan lijkt mij glaswol oid prima, en kan altijd weer weg worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Rol-Co schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:14:
Zo te zien is dat hardhout een lat en daar gebeurd niks mee hoor, die kier gewoon dicht is toch het doel, een dun strookje pur vult die kier helemaal op, dat spul zet 400% uit.
Dan moet ik dus een strookje pur op de bovenzijde van het kozijn aanbrengen? Zodat de kies tussen de hardhouten balk en het kozijn dicht is. Misschien bijkomend voordeel dat daardoor het kozijn geen speling meer heeft omdat de pur de boel vast zet.

Zijn er geen risico's met vocht op deze manier?

Voordeel van wat glaswol er in stoppen is dat het nog makkelijk te verwijderen is. Pur is natuurlijk wel weer meer lucht dicht.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Aikon schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:21:
[...]

Mooi moment om even gratis bij beide (of zelfde persoon?) advies te vragen aan een professional.

Persoonlijk zou ik iig niet de boel zomaar dichtpurren. Je zegt niks over tocht problemen, maar alleen over koude, dus dan lijkt mij glaswol oid prima, en kan altijd weer weg worden gehaald.
Precies dit was mijn overweging om glaswol te gebruiken. Kozijn blijft dan echter wel speling houden, waar het met pur misschien wat vaster komt te zitten.
Combinatie van beide kan wellicht ook, een dikke pur strook alleen in t middelste stuk em verder glaswol?

Als ik glaswol gebruik, hoe kan ik dat het best er in stoppen zodat het t best isoleert en ik geen risico heb op vocht in de balk? Misschien glaswol helemaal onder de balk door drukken zo ver mogelijk tegen de gevel? Of juist gewoon zoveel mogelijk aan de binnenzijde, en dus een beetje om de balk heen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik heb er (ook?) weinig verstand van, maar gebruik logica en dat zegt me dat pur een isolatiemiddel is en niet om een kozijn vast te zetten. Daarvoor ging je metalen dingen vastschroeven toch. Daarnaast zit het al 16 jaar prima tot jij zag dat de bovenkant niet vastzit. Maar is dat wel zo erg? M'n schutting zit ook niet van boven vast ;)

Piepschuim valt voor mij ook af ivm brandgevaar. Pur is me te permanent. Blijft over glaswol oid.

Maar nogmaals: je krijgt binnenkort mensen over de vloer met verstand van isolatie. Wat let je om hun even te vragen?

[ Voor 4% gewijzigd door Aikon op 26-01-2019 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Nieksiero schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:25:
Als ik glaswol gebruik, hoe kan ik dat het best er in stoppen zodat het t best isoleert en ik geen risico heb op vocht in de balk? Misschien glaswol helemaal onder de balk door drukken zo ver mogelijk tegen de gevel? O
In ieder geval niet aandrukken. Het moet zoveel mogelijk zijn normale vorm behouden; hoe meer lucht het bevat hoe beter het isoleert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Aikon schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:30:
Ik heb er (ook?) weinig verstand van, maar gebruik logica en dat zegt me dat pur een isolatiemiddel is en niet om een kozijn vast te zetten. Daarvoor ging je metalen dingen vastschroeven toch. Daarnaast zit het al 16 jaar prima tot jij zag dat de bovenkant niet vastzit. Maar is dat wel zo erg? M'n schutting zit ook niet van boven vast ;)

Piepschuim valt voor mij ook af ivm brandgevaar. Pur is me te permanent. Blijft over glaswol oid.

Maar nogmaals: je krijgt binnenkort mensen over de vloer met verstand van isolatie. Wat let je om hun even te vragen?
Bijkomend voordeel is dat de pur wat lijmt, het kozijn zit al 16 jaar dus gaat er nu echt niet meer uitvallen. Het is gewoon een tochtgat wat dicht moet, vocht en andere zaken moet je met ventilatie oplossen, niet door je pand een tocht hol te laten.
Glas of steenwol kan ook, ja dat kan er uit maar waarom zou je het er uit willen hebben? Met nieuwe kozijnen bijvoorbeeld, nou dan ligt de pur er ook zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Rol-Co schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:41:
[...]

Bijkomend voordeel is dat de pur wat lijmt, het kozijn zit al 16 jaar dus gaat er nu echt niet meer uitvallen. Het is gewoon een tochtgat wat dicht moet, vocht en andere zaken moet je met ventilatie oplossen, niet door je pand een tocht hol te laten.
Glas of steenwol kan ook, ja dat kan er uit maar waarom zou je het er uit willen hebben? Met nieuwe kozijnen bijvoorbeeld, nou dan ligt de pur er ook zo uit.
En dan is t voldoende om de open kier te putten? Onderkant van t hout dus. En het hout zelf geen laagje omheen purren?
En hoe zit het met vocht ?

Indien ik met glaswol werk ben ik nog wel benieuwd hoe ij dat het best kan aanbrengen in de vrije ruimte die er is.

Ik weeg glaswol en pur nog even af en va het zeker ook bij de experts neerleggen die hier komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Nieksiero schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:50:
[...]

En dan is t voldoende om de open kier te putten? Onderkant van t hout dus. En het hout zelf geen laagje omheen purren?
En hoe zit het met vocht ?

Indien ik met glaswol werk ben ik nog wel benieuwd hoe ij dat het best kan aanbrengen in de vrije ruimte die er is.

Ik weeg glaswol en pur nog even af en va het zeker ook bij de experts neerleggen die hier komen.
Waarom zou je daar vocht krijgen? Je krijgt dat nu doordat het warm binnen is en koude lucht van buiten naar binnen komt, condens heet dat. Als dat dicht is heb je geen vocht meer ook.
Pur kan je niet zoals je zegt in laagjes doen, het zet 400% uit dus een strookje in de kier purren gaat de hele kier dicht en steekt er nog een hele bloemkool uit waarschijnlijk die je af moet snijden, wel eens mee gewerkt?

Zeker vragen aan de experts, ik gok dat die ook pur roepen. :) bouwvakkers zijn niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Rol-Co schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:06:
[...]

Waarom zou je daar vocht krijgen? Je krijgt dat nu doordat het warm binnen is en koude lucht van buiten naar binnen komt, condens heet dat. Als dat dicht is heb je geen vocht meer ook.
Pur kan je niet zoals je zegt in laagjes doen, het zet 400% uit dus een strookje in de kier purren gaat de hele kier dicht en steekt er nog een hele bloemkool uit waarschijnlijk die je af moet snijden, wel eens mee gewerkt?

Zeker vragen aan de experts, ik gok dat die ook pur roepen. :) bouwvakkers zijn niet zo moeilijk.
Heb wel vaker iets gepurd! Was even benieuwd naar de mening van anderen voordat ik iets verkeerd doe.

Wat is jouw overweging om niet met glaswol te werken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Nieksiero schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Heb wel vaker iets gepurd! Was even benieuwd naar de mening van anderen voordat ik iets verkeerd doe.

Wat is jouw overweging om niet met glaswol te werken ?
Omdat het zooi is, steenwol is al beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 09:58
En een voordeel van pur hier toepassen, is dat gelijk het zootje verlijmt.
Maar voor isolatie is een strook steenwol ook prima natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:16
lekker afpurren, geen idee welk vocht je de hele tijd op doelt maar dat weet je kennelijk zelf ook niet precies :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Styrodur kan je mooi op maat snijden.
https://www.pontmeyer.nl/...dur/c/PON_COM_230_300_430

Ik had boven mijn ramen ook eenzelfde open ruimte, waar wat glaswol in gepropt was in 1986.
Dit vervangen door 2e keus pir platen (bijv. MP) op maat te maken en weer dicht te timmeren

[ Voor 45% gewijzigd door AUijtdehaag op 26-01-2019 21:14 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik had in de tijd die deze discussie duurt al 4 keer de hele zooi dichtgepurd en genoten van een geïsoleerde koof.
Op zo'n klein stukje ga je toch niet zitten hannessen met folie en glas/steenwol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
EddoH schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:30:
Ik had in de tijd die deze discussie duurt al 4 keer de hele zooi dichtgepurd en genoten van een geïsoleerde koof.
Op zo'n klein stukje ga je toch niet zitten hannessen met folie en glas/steenwol :)
😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 20:58

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Aikon schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:30:

@Aikon: Volgens mij is piepschuim onbrandbaar hoor, je bedoelt toch die witte platen 50x100 cm ook wel Tempex genoemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Wacht even.. als je toch al spouwmuurisolatie krijgt, waarom dan nu nog zelf hannesen? Dat stukje bij de kozijnen worden ook meegeisoleerd dan. Met ademend isolatie als het goed is

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
JAN-B schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:23:
[...]

@Aikon: Volgens mij is piepschuim onbrandbaar hoor, je bedoelt toch die witte platen 50x100 cm ook wel Tempex genoemd :?
Zoek eens op 'piepschuim brandbaar' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:53
Gewoon pur gebruiken, gebruiken ze in andere landen waar het nog kouder is ook.

Je moet wel van de buitenkant ook pur er in spuiten. Als je het alleen van de binnenkant doet heb je kans dat de pur niet ver genoeg komt en heb heb je nog steeds een koudebrug.

Glaswol/Steenwol zou ik niet gebruiken. Behalve dat het troep is moet je dan ook weer een dampscherm gaan maken omdat dat spul niet van vocht houdt.

[ Voor 22% gewijzigd door yzf1kr op 28-01-2019 14:04 ]

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 19:04
Aikon schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:24:
[...]

Zoek eens op 'piepschuim brandbaar' :X
Piepschuim voor verpakking is extreem brandbaar: het is een aardolieproduct met lucht opgesloten, dus verbranding optimaal.
EPS voor isolatietoepasdingen is behandeld en dooft gewoon weer uit. Net zoals PIR, dat wil ook niet branden. PUR daarentegen... maargoed, hoeveel PUR breng je aan?

Verder werk je isolatie af met gips, wat flink brandvertragend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

yzf1kr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:01:
Gewoon pur gebruiken, gebruiken ze in andere landen waar het nog kouder is ook.

Je moet wel van de buitenkant ook pur er in spuiten. Als je het alleen van de binnenkant doet heb je kans dat de pur niet ver genoeg komt en heb heb je nog steeds een koudebrug.

Glaswol/Steenwol zou ik niet gebruiken. Behalve dat het troep is moet je dan ook weer een dampscherm gaan maken omdat dat spul niet van vocht houdt.
Waarom heb ik dan altijd teveel pur? Dat spul zet uit tot de overburen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 19:04
Dan doe je er teveel in. Weet nog van mijn vader, aanbouw gemaakt, zelf vensterbanken gemaakt van multiplex en 24mm vurenhout. Onder het kozijn schuiven, eronder opvullen met pur. "hele bus kan er wel in, wat teveel is komt er wel uit". Halfuur later stonden alle vensterbanken als hoepels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

_JGC_ schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:15:
Dan doe je er teveel in. Weet nog van mijn vader, aanbouw gemaakt, zelf vensterbanken gemaakt van multiplex en 24mm vurenhout. Onder het kozijn schuiven, eronder opvullen met pur. "hele bus kan er wel in, wat teveel is komt er wel uit". Halfuur later stonden alle vensterbanken als hoepels.
Nee een heel dun strookje, dat leer je de eerste keer wel :) maar het is altijd slecht in te schatten hoeveel het uit zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

kmf schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:45:
Wacht even.. als je toch al spouwmuurisolatie krijgt, waarom dan nu nog zelf hannesen? Dat stukje bij de kozijnen worden ook meegeisoleerd dan. Met ademend isolatie als het goed is
Euh, spouwmuurisolatie spuiten ze alleen in (de naam zegt het al) je spouwmuur hoor. Die koof is geen spouwmuur. De TS geeft aan dat er kunststof aan de buitenkant zit. Daar gaan ze geen gat in boren en dan volspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

EddoH schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 07:53:
[...]

Euh, spouwmuurisolatie spuiten ze alleen in (de naam zegt het al) je spouwmuur hoor. Die koof is geen spouwmuur. De TS geeft aan dat er kunststof aan de buitenkant zit. Daar gaan ze geen gat in boren en dan volspuiten.
Het is niet de koof dat lucht lekt, het is de verbinding van kozijn en de muur dat afwezig is. Als de spouw volgespoten wordt, dan zal deze gaten ook opgevuld worden. (Misschien zelfs dat de isolatie langs het oude kozijn gaat stromen zo en de koof opvult :X )

Dus beter even afwachten wat de spouwmuurisolatie qua resultaten heeft, want grote kans dat er dan niks gedaan hoeft te worden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

kmf schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:28:
[...]

Het is niet de koof dat lucht lekt, het is de verbinding van kozijn en de muur dat afwezig is. Als de spouw volgespoten wordt, dan zal deze gaten ook opgevuld worden. (Misschien zelfs dat de isolatie langs het oude kozijn gaat stromen zo en de koof opvult :X )

Dus beter even afwachten wat de spouwmuurisolatie qua resultaten heeft, want grote kans dat er dan niks gedaan hoeft te worden.
Ik snap niet geheel wat je bedoelt en de foto's zijn te onduidelijk om een duidelijk beeld te schetsen. Maar om te verwachten dat de koof boven het kozijn vanzelf opgevuld wordt als ze de spouwmuur is volgens mij verkeerd. Ik zie geen open verbinding naar de spouw vanuit de koof, en volgens mij is dat ook niet aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
EddoH schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:31:
[...]

Ik snap niet geheel wat je bedoelt en de foto's zijn te onduidelijk om een duidelijk beeld te schetsen. Maar om te verwachten dat de koof boven het kozijn vanzelf opgevuld wordt als ze de spouwmuur is volgens mij verkeerd. Ik zie geen open verbinding naar de spouw vanuit de koof, en volgens mij is dat ook niet aan de hand...
Correct. Sterker nog, een deel van mijn gevel is voorzien van kunsstof platen. Hier zit Steenwol achter als t goed is . Die zijdes gaan ze niet isoleren. Spouwmuur is bij mij de volledige zijkant van mijn woning en een paar losse stroken bij de voordeur, tussen begane grond en 1e verdieping, en stukje tussen mij en dr buren.
Moet dus zelf met de kozijnen aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Even een update.
Ik ben inmiddels in contact met de leverancier en zij hebben aangeboden om de koven te isoleren op de manier waarop dat gebruikelijk is. Dit lijkt me beter dan zelf hannesen met PUR en bij eventuele vervanging in de toekomst een dikke smeerboel hebben met pur dat overal aan vast zit.

De kozijnen zitten er al 15 jaar in, dus erg vreemd dat geen van de 2 vorige eigenaren die deze kozijnen hebben gebruikt klachten hebben gehad. De isolatie wordt opgelost, wat fijn is, maar het zit mij nog niet lekker dat de kozijnen aan de bovenkant gewoon niet vastgezet zijn en er een paar cm ruimte zit tussen het kunststof kozijn en de houten balk (waarschijnlijk van het oude kozijn?).

Moet dit niet gewoon worden vastgezet? En hoe doen ze dit normaliter? Volgens mij had de bovenste balk (zie foto in start post) destijds gewoon in zijn geheel verwijderd moeten worden, en had hier een nieuw profiel o.i.d. voor in de plaats moeten komen. Hoe zien jullie dit?
De kozijnen van alle buren hebben dezelfde afmeting als die van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 11:15
Nieksiero schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:54:
Even een update.
Ik ben inmiddels in contact met de leverancier en zij hebben aangeboden om de koven te isoleren op de manier waarop dat gebruikelijk is. Dit lijkt me beter dan zelf hannesen met PUR en bij eventuele vervanging in de toekomst een dikke smeerboel hebben met pur dat overal aan vast zit.

De kozijnen zitten er al 15 jaar in, dus erg vreemd dat geen van de 2 vorige eigenaren die deze kozijnen hebben gebruikt klachten hebben gehad. De isolatie wordt opgelost, wat fijn is, maar het zit mij nog niet lekker dat de kozijnen aan de bovenkant gewoon niet vastgezet zijn en er een paar cm ruimte zit tussen het kunststof kozijn en de houten balk (waarschijnlijk van het oude kozijn?).

Moet dit niet gewoon worden vastgezet? En hoe doen ze dit normaliter? Volgens mij had de bovenste balk (zie foto in start post) destijds gewoon in zijn geheel verwijderd moeten worden, en had hier een nieuw profiel o.i.d. voor in de plaats moeten komen. Hoe zien jullie dit?
De kozijnen van alle buren hebben dezelfde afmeting als die van ons.
Kozijnen werden vroeger niet altijd aan de bovenzijde vastgezet. Eén belangrijke reden is dat op een kozijn vaak een waterkering zit/zat (loodflap). Als je daar een schroef doorheen prikt dan heb je pas een echt waterprobleem.

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:28

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Kozijnen worden meestal alleen aan de zijkant vastgezet.
Mijn nieuwe kozijnen zijn overigens rondom volgezet met pur en daarna afwerking.

Gedaan door pros

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
prein2 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:42:
Kozijnen worden meestal alleen aan de zijkant vastgezet.
Mijn nieuwe kozijnen zijn overigens rondom volgezet met pur en daarna afwerking.

Gedaan door pros
Hmmmm. Ik zie in montagevideos ook wel vaak dat ze tevens aan de bovenzijde monteren.Bij mijn kleine kozijnen is het opzicht prima zo, maar de grote kozijnen met 3 draai/kiep ramen is er gewoon speling als ik in het midden van het kozijn druk. Kozijnen zijn zo'n 4 meter breed totaal en dus alleen aan de zijkant en onderkant vastgemaakt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:28

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

zal ook wel aan de constructie liggen die erboven zit etc. en aan de constructie van het raam.
Maar inderdaad echt indrukken van het kozijn kan ik niet. De pur doet overigens ook veel hoor, dus dat kan best het verschil maken..

Mijn dakkapelkozijn heeft een dusdanig stevige onder- en bovendorpel dat die constructief dragend zijn als extreem voorbeeld.. De bovenkant is het dak en de onderkant zweeft..

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:11
Topic verplaatst naar 'Wonen & Verbouwen'-subforum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hoe groot is die kier aan de buitenkant boven het kozijn? Vaak zit voor dit soort dingen een compriband tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
GoldenSample schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:28:
Hoe groot is die kier aan de buitenkant boven het kozijn? Vaak zit voor dit soort dingen een compriband tussen.
Is een niet van enkele centimeters tussen het kunsstof kozijn en de houten balk van het oorspronkelijke kozijn.
Achter die balk zit een cm of 6 niets, direct gevolgd door door de keralit gevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Nieksiero schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:32:
[...]

Is een niet van enkele centimeters tussen het kunsstof kozijn en de houten balk van het oorspronkelijke kozijn.
Achter die balk zit een cm of 6 niets, direct gevolgd door door de keralit gevel
Klinkt als iets voor een compriband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
GoldenSample schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:24:
[...]

Klinkt als iets voor een compriband
Ga ik eens naar kijken, dankjewel. Wel een stuk netter dan pur en de kier is dan afgedicht. Zit dan alleen nog geen isolatie tussen de oude houten balk en de keralit gevel.

Pagina: 1