Copy paste typenummer product

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-09 21:12
Hele simpele feature maar scheelt hoop gedoe.

Als ik bv een monitor kijk wil ik op google meer onderzoek doen. Nu moet ik typenr enzo uit url copy pasten en dan naar google gaan.

Kan er niet een opties oid aangemaakt worden of een type nummer die NIET in een url zit.

thanks! Als er geen resources zijn help ik wel even met dev'en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je een voorbeeld van een product waar dat bij is? Want ik keek net even snel bij televisies en koptelefoons en het typenummer staat in de titel (toevallig ook een link, maar je zou de tekst er ook gewoon van moeten kunnen selecteren) en bij de koptelefoon die ik opende ook onderaan bij de specificaties.

Bij monitors, waar je het over hebt, is bij de paar die ik even snel keek het typenummer ook toevallig de SKU.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hero of Time schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:34:
Heb je een voorbeeld van een product waar dat bij is? Want ik keek net even snel bij televisies en koptelefoons en het typenummer staat in de titel (toevallig ook een link, maar je zou de tekst er ook gewoon van moeten kunnen selecteren) en bij de koptelefoon die ik opende ook onderaan bij de specificaties.

Bij monitors, waar je het over hebt, is bij de paar die ik even snel keek het typenummer ook toevallig de SKU.
Nou het probleem is dat een link selecteren vervelend werk is. Bv deze pricewatch: LG 32UK550 Zwart

Hoe kan ik zonder veel teveel gedoe ff snel 32uk550 selecteren? Ik wil gewoon een plain string hebben, geen geneuzel met een gedeelte van een link selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@TweakerVincent, zoals ik al zei, bij monitoren is de SKU toevallig ook het typenummer. En zowaar: SKU 32UK550-B, 32UK550-B.A. Makkelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hero of Time schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:37:
@TweakerVincent, zoals ik al zei, bij monitoren is de SKU toevallig ook het typenummer. En zowaar: SKU 32UK550-B, 32UK550-B.A. Makkelijk toch?
Ja klopt maar hoe copy paste ik die zonder moeilijk een gedeelte van een url te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:42
Ik kwam er achter dat als je naar de alternatieven klikt er wel in normale tekst een modelnummer te kopiëren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 23:04
TweakerVincent schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:49:
[...]

Ja klopt maar hoe copy paste ik die zonder moeilijk een gedeelte van een url te selecteren?
Door naar het tab te gaan kenmerken en dan onderop te kijken naar SKU, daar staat in geval van monitoren ook het typenummer.

Een andere optie, mocht je het vanuit het typenummer willen selecteren; is om achter het typenummer te staan met je muis en dan te slepen, dan wordt er alleen de typenummer geselecteerd.

[ Voor 1% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 25-01-2019 23:59 . Reden: Correctie gepleegd in de tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
[...]

Of gewoon vlak voor de tekst te beginnen met slepen totdat je geselecteerd hebt wat je wilt.
Bij mij werkt dat gewoon en of er nou LG voorstaat of niet dat maakt niet uit lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 23:58:
[...]

Door naar het tab te gaan kenmerken en dan onderop te kijken naar SKU, daar staan in geval van monitoren ook het typenummer.

Een andere optie, mocht je het vanuit het typenummer hierna titel willen selecteren is om achter het typenummer te staan met je muis en dan te slepen, dan wordt er alleen de typenummer geselecteerd.
ja dat werkt allemaal maar dat is niet echt handig. Gewoon een plain string die ik easy kan copy pasten zou perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Als je zo'n slimme jongen bent die wel even helpt met devven van tweakers.net ben je vast ook wel slim genoeg om een deel van een url te kunnen copy pasten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nilltris schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 00:04:
Als je zo'n slimme jongen bent die wel even helpt met devven van tweakers.net ben je vast ook wel slim genoeg om een deel van een url te kunnen copy pasten toch?
Als ik 5 schermen open heb wil ik gewoon super snel copy paste doen. Geen geneuzel met een url. Ben altijd pro lifehack. Dit is erg vertragend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
TweakerVincent schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 00:09:
[...]

Als ik 5 schermen open heb wil ik gewoon super snel copy paste doen. Geen geneuzel met een url. Ben altijd pro lifehack. Dit is erg vertragend.
Erg vertragend... We hebben het over een copy paste actie toch? :? Het zal wel aan mij liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

[...]

Welke URL? Bij de sku is er helemaal geen link. Volgens mij doe je veel te moeilijk en zie je beren op de weg die er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
In Firefox kan je gewoon een stukje tekst selecteren en dan via het menu onder de rechter muisknop ''zoeken bij Google naar''

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 26-01-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Had je al eens op het i-icoontje voor de breadcrumb geklikt? Die inhoud is wat makkelijker met copy&paste te gebruiken en daar vind je ook eventueel de EAN's en andere SKU's/MPN's die we kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ACM schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 09:22:
Had je al eens op het i-icoontje voor de breadcrumb geklikt? Die inhoud is wat makkelijker met copy&paste te gebruiken en daar vind je ook eventueel de EAN's en andere SKU's/MPN's die we kennen.
Al bovenstaande methoden werken maar kost een extra actie of precisiewerk. Nu op mijn iPad bv is het echt een k*t klus om typenr snel te copy pasten. Op veel andere sites kan ik gewoon type nr als sting volledig snel copy pasten, op tweakers niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
TweakerVincent schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Al bovenstaande methoden werken maar kost een extra actie of precisiewerk. Nu op mijn iPad bv is het echt een k*t klus om typenr snel te copy pasten. Op veel andere sites kan ik gewoon type nr als sting volledig snel copy pasten, op tweakers niet...
Als ik het goed begrijp wil je het volgende;
  • De link uit de titel laten verwijderen, zodat jij snel kan kopiëren en vervolgens plakken
  • Of een knop waarmee je gauw het typenummer kan kopiëren naar het klembord
Ik zie daar niet echt het nut van in, als ik wil zoeken buiten tweakers gebruik ik een van de bovenstaande manieren toe om iets te kopiëren en te plakken.

Edit; op mijn android tablet kan ik trouwens een woord (of link gewoon iets langer ingedrukt houden, en dan geeft hij mij een optie op de tekst te kopiëren. Is dit niet mogelijk bij een iPad?

[ Voor 25% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 26-01-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
BladeSlayer1000 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:29:
[...]

Als ik het goed begrijp wil je het volgende;
  • De link uit de titel laten verwijderen, zodat jij snel kan kopiëren en vervolgens plakken
  • Of een knop waarmee je gauw het typenummer kan kopiëren naar het klembord
Ik zie daar niet echt het nut van in, als ik wil zoeken buiten tweakers gebruik ik een van de bovenstaande manieren toe om iets te kopiëren en te plakken.

Edit; op mijn android tablet kan ik trouwens een woord (of link gewoon iets langer ingedrukt houden, en dan geeft hij mij een optie op de tekst te kopiëren. Is dit niet mogelijk bij een iPad?
Ik had gisteravond bijvoorbeeld 6 pricewatch items open staan die meer research nodig hadden. Het kost dan echt veel tijd om naar kenmerken te gaan en sku te copy pasten per item. URL copy paste werkt ook niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
TweakerVincent schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:47:
[...]

Ik had gisteravond bijvoorbeeld 6 pricewatch items open staan die meer research nodig hadden. Het kost dan echt veel tijd om naar kenmerken te gaan en sku te copy pasten per item. URL copy paste werkt ook niet lekker.
Maar je kan ook de tekst niet langer ingedrukt houden en dan kopiëren op een iPad, zoals bij een Android telefoon of tablet wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
BladeSlayer1000 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:48:
[...]

Maar je kan ook de tekst niet langer ingedrukt houden en dan kopiëren op een iPad, zoals bij een Android telefoon of tablet wel mogelijk is?
wel bij sku maar niet bij een link. dat kan op zich maar dan selecteer je een stukje met veel moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom is het te veel moeite om op kenmerken te klikken/tikken? Als je het overzicht hebt van producten in de PW, tik dan eens op de link onder de naam van het product.

Je bent van de lifehacks, dan zou ik verwachten dat je allerlei handigheidjes zoekt en gebruikt. Maar blijkbaar is kenmerken/specificaties openen al te veel moeite en moet er wat ontwikkelt worden om een paar seconden tijd te winnen. Ik vind het met de post vreemder worden wat nou werkelijk het probleem is. Het lijkt er steeds meer op dat het niet iets technisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hero of Time schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:30:
Waarom is het te veel moeite om op kenmerken te klikken/tikken? Als je het overzicht hebt van producten in de PW, tik dan eens op de link onder de naam van het product.

Je bent van de lifehacks, dan zou ik verwachten dat je allerlei handigheidjes zoekt en gebruikt. Maar blijkbaar is kenmerken/specificaties openen al te veel moeite en moet er wat ontwikkelt worden om een paar seconden tijd te winnen. Ik vind het met de post vreemder worden wat nou werkelijk het probleem is. Het lijkt er steeds meer op dat het niet iets technisch is.
Het is meer dat het een onnodige handeling is om een simpel gegeven te copy pasten. Op andere sites waar ik zit kan dat wel gewoon super easy. Maar goed heb niet het idee dat dit opgepakt gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben geen ontwikkelaar, dus ga nav mijn posts niet zomaar vanuit dat het niet opgepakt wordt. Maar heb je al geprobeerd wat ACM zei over het icoontje voor de breadcrumb? Daar staat de SKU ook in en is zo te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hero of Time schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:01:
Ik ben geen ontwikkelaar, dus ga nav mijn posts niet zomaar vanuit dat het niet opgepakt wordt. Maar heb je al geprobeerd wat ACM zei over het icoontje voor de breadcrumb? Daar staat de SKU ook in en is zo te kopiëren.
Icoontje is idd een tussenoplossing maar dat werkt alleen op je desktop. Mijn safari ios app werkt echt heel omslachtig om alleen ff een SKU te copy pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09 11:11
.

[ Voor 98% gewijzigd door WEBGAMING op 26-01-2019 21:26 ]

Pagina: 1