Garantie telefoon geweigerd door waterschade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds September 2018 (Binnen garantietermijn) vertoont mijn Oneplus 5 gekocht via Belsimpel.nl kuren: Home button gebroken, microfoon werkt niet in luidspreker mode.

Op 15 september 2018 neem ik contact op met belsimpel klantenservice. Zij vertellen mij dat ik het beste zelf de telefoon naar Oneplus moet sturen, dit kan Belsimpel in principe niet. Dit advies volg ik op, op 18 september 2018 neem ik contact op met Oneplus waarna ik mijn telefoon opstuur naar Oneplus.

Hierop volgen 3 maanden met heen en weer gemail, gebel met Oneplus, waarop mijn telefoon meerdere malen naar mij terug wordt gestuurd door moeilijkheden met de garantie. Uiteindelijk blijkt halverwege december 2018 dat ik helemaal geen recht heb op garantie bij Oneplus als ik dit zelf doe, dit moet Belsimpel voor mij doen. Ik krijg mijn telefoon ongerepareerd terug, inmiddels heb ik al 3 maanden geen beschikking gehad over mijn telefoon.

Op 27 december 2018 neem ik weer contact op met Belsimpel en vertel mijn verhaal. Zij bieden hun excuses aan en erkennen hun fout. Gezien ik op 7 januari op vakantie ga zullen zij mijn telefoon ter reparatie sturen, maar zodat ik niet langer hoef te verwachten krijg ik een Outlet Toestel toegestuurd. In de week erna volgt weer meerdere malen bellen en tegen de afspraak in heb ik voor 7 januari geen Outlet Toestel toegestuurd gekregen terwijl mij dit wel toegezegd was. Ik ben dus zeer vervelend zonder toestal op vakantie gegaan.

Inmiddels is het 20 januari en heb ik nog niets gehoord over de status van mijn telefoon. Ik bel meerdere malen per week met de klantenservice van Belsimpel waarop ik als antwoord krijg dat ze niets over de status van mijn telefoon kunnen zien en dat iemand van de technische dienst me zsm. terug zal bellen. Ook is er door meerdere klantenservice medewerkers verteld dat ze mijn case in de gaten zouden houden en mij persoonlijk terug zouden bellen indien ze

Ik wordt door de belsimpel klantenservice afgescheept met slappe excuses en beschik inmiddels al 4 maanden niet over mijn eigen toestel!

Update Reparatiecentrum
Belsimpel heeft mijn toestel gestuurd naar Touchfix reparatiecentrum. Zij hebben mijn telefoon bekeken en concluderen: waterschade. Er is een waas van witte corrosie op mijn home button gevonden, dus dit kan volgens hen alleen waterschade zijn (zie foto beneden). Ik weet alleen zeer zeker dat mijn telefoon nooit nat is geworden (behalve regen), en de Oneplus 5 zou zo goed als waterdicht moeten zijn (zie reviews op https://www.gsminfo.nl/blog/nieuws/10719/oneplus-5-waterdicht-maar-niet-officieel )

Daarnaast heb ik 2 reparatierapporten van Oneplus waarop ze concluderen dat de schade veroorzaakt is door mechanische schade en niet door vochtschade.

De reparatie is 375 euro!!!!!

op de foto van Belsimpel kan ik niet eens zien dat het mijn toestel is! Wellicht hebben ze me voor de gek gehouden en een ander toestel foto gemaakt of misschien zelf water over het toestel gegooid, Immers in december vlak voor ik hem nar belsimpel stuurde was er nog geen waterschade!

Wat moet ik doen?

Help!

Ik wordt al 4 maanden in het ootje genomen door Belsimpel en ik voel me machteloos

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2e0r11y.png

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Belsimpel is een winkel die hele sympathieke mailtjes stuurt ('wat vervelend voor je' , 'we begrijpen dat je hiervan baalt', dat soort taal), maar wegloopt als het aankomt op het nemen van verantwoordelijkheid. Op zich mooi: je kunt je volledige aankoopprijs terugvorderen en ergens anders wat moois kopen.
Lieve belsimpel,

Op 15 september 2018 heb ik u laten weten dat mijn telefoon defect is geraakt. U bent er nog niet in geslaagd een werkend toestel te leveren, en weigert bovendien verdere afhandeling voordat ik akkoord ga met betaling van 375 euro.

Uw verweer dat de schade is ontstaan doordat ik de telefoon onzorgvuldig heb gebruikt ('waterschade') treft geen doel. Ten eerste betwist ik dat mijn telefoon van binnen nat is geweest. Het enige bewijs daarvoor bestaat uit een door u geleverde foto waarop een witte aanslag zichtbaar is. Onduidelijk is of dat mijn telefoon betreft, en of de witte aanslag door water is veroorzaakt. De eerdere inspectierapporten van OnePlus maken geen melding van waterschade of corrosie. Bovendien blijkt uit een korte zoektocht op internet dat de telefoon waterdicht is en zonder problemen in water kan worden ondergedompeld. Ten tweede houdt de schade - zelfs als de telefoon van binnen nat is geworden - geen verband met de geconstateerde corrosie, zodat uw verweer ook om die reden faalt.

De telefoon is op [dag maand 201x] aangeschaft. De homeknop en luidspreker horen jarenlang zonder problemen te functioneren. Ik hoefde niet te verwachten dat die in september 2018 al defect zouden zijn. Uit eerdere correspondentie blijkt dat u erkent dat de schade in beginsel door u gerepareerd moet worden. Op grond van art. 7:21 BW hoorde u die reparatie binnen redelijke tijd en zonder ernstige overlast uit te voeren. Die verplichting bent u niet nagekomen. Ik ontbind daarom op grond van art. 7:22 BW de overeenkomst.

Ik verzoek u om binnen 2 weken, uiterlijk op 8 februari 2019, het volledige aankoopbedrag twv [hier het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten invullen] alsmede alle door mij gemaakte verzendkosten [hier alles invullen wat je aan postnl e.d. hebt betaald] over te maken op rekeningnummer xxxx tnv xxxx.

groetjes van Schaafferr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

edit

[ Voor 96% gewijzigd door Hackus op 26-01-2019 09:53 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update - De volgende mail naar Belsimpel gestuurd:

Beste Bart/Andere klantenservice medewerkers,

Zoal wij net telefonisch hebben besproken gaat een higer iemand morgen (zaterdag 26 januari) naar mijn mail gedateerd 23 januari kijken en beantwoorden. Ik hoop dat dit echt gaat gebeuren ditmaal. Mijn claim blijft bestaan, de schade aan mijn telefoon is niet veroorzaakt door mijn toedoen en reparatie valt gewoon onder garantie.

Inmiddels heb ik al 4 maanden geen beschikking over mijn telefoon terwijl deze wel gewoon werkt (alleen de home button is stuk en microfoon werkt slecht). Alle andere functies van de telefoon werken wel.

Daarom stel ik nu de volgende eisen aan Belsimpe;:

1. Ik wil binnen 5 werkdagen na verzenden van deze mail mijn toestel teruggestuurd krijgen. Ik ga niet akkoord met reparatie buiten garantie waarvoor ik de kosten moet betalen. Als ik het toestel niet binnen 5 werkdagen heb ontvangen zal ik mijn contract met jullie ontbinden, het toestel mogen jullie dan houden, en ik zal alle betalingen die ik voor het toestel heb gemaakt terugvorderen.
2. Daarnaast wil ik binnen 10 dagen na verzenden van deze mail dat jullie alsnog de garantie voor mijn toestel zullen erkennen en de reparatie vervolgens uitvoeren onder garantie waarbij ik het toestel uiterlijk binnen 20 werkdagen na verzenden van deze mail weer in mijn bezit ontvang. Als jullie hier niet aan voldoen zal ik mijn contract met jullie ontbinden, het toestel stuur ik dan terug, en ik zal alle betalingen die ik voor het toestel heb gemaakt terugvorderen.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Succes! Geld claimen bij geweigerde reparatie na waterschade is 1 ding, maar het ook daadwerkelijk krijgen is een ander verhaal.
Genoeg waterschade topics te vinden op tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Sterkte ermee. Hoop dat je je gelijk krijgt, maar dat zal een uitdaging zijn. :)

Klein puntje van kritiek: @GlowMouse heeft je een prachtige mail gegeven die je ongeveer had kunnen kopiëren en dan kom je met een eigen creatie die er een stuk minder uitziet. Beetje jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@GlowMouse @Leon Zwiers

Oh wow, sorry glowmouse, mijn reserve telefoon heeft wat moeite met het weergeven van forumpagina's ik had over je brief heengelezen. Dankjewel voor de input, ik vind nog wel een moment om die tekst te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat je na 6 maanden zelf moet bewijzen dat de (water)schade niet door jezelf ontstaan is? Want het is slechts in de eerste 6 maanden, dat de verkoper moet bewijzen dat jij die schade veroorzaakt hebt.

Overigens is water schade niet zo heel vreemd: ik heb altijd mijn telefoon in de keuken liggen, direct naast de afwas en er spetter altijd wel wat water op. Ook de telefoon in de regen gebruiken, brengt hem gewoon in contact met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:44

Blokker_1999

Full steam ahead

Er zijn heel veel manieren waarop er vocht in een toestel kan komen. Niet alleen de regen die je zelf vermeld, maar ook bijv. zweet. En het toestel is officieel niet waterdicht, dus dat helpt je zaak ook zeker niet, Wat je zaak wel helpt zijn de rapporten van OnePlus zelf, en als je het nog niet gedaan hebt zou ik die zeker overhandigen aan belsimpel, bijvoorbeeld wanneer je het bericht van GlowMouse gebruikt

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:34
Er moeten toch ook gewoon vochtindicators in die telefoon zitten? Laat ze daar maar eens een foto van maken.
Dat witte is volgens hun 100% bewijs dat hij vochtig is geweest? En dit is de foto die je kreeg, in deze resolutie?
Dat kan echt alles zijn.

Ik zou meer bewijs willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

WEBGAMING schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:53:
Er moeten toch ook gewoon vochtindicators in die telefoon zitten? Laat ze daar maar eens een foto van maken.
Dat witte is volgens hun 100% bewijs dat hij vochtig is geweest? En dit is de foto die je kreeg, in deze resolutie?
Dat kan echt alles zijn.

Ik zou meer bewijs willen zien.
Is er eigenlijk wel iets van bewijs dat die vochtindicators echt naar behoren werken? Ze zijn berucht om van een wandelingetje door de mist al te verkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Klopt ook. Maar als ze dan willen bewijzen dat die telefoon vochtschade heeft, zou ik ook de verkleurde vochtindicators willen zien.
Sommige kunnen na een dagje zweet inderdaad ook al verkleuren, daar niet van, maar wie weet, misschien zijn ze hier nog niet verkleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist weer contact gehad met Belsimpel. Zij blijven bij hun standpunt dat de enige oorzaak van de witte aanslag corrosie is veroorzaakt door waterschade. Dit valt dus niet onder garantie.

-Ze bevestigen dat de vochtindicatoren niet zijn afgegaan, maar beweren dat de vocht dan alleen lokaal bij het onderdeel (home button) terecht is gekomen
-Ze hebben niet meer fotos en ik krijg geen rapport van touchfix
-Ze zullen het toestel niet onder garantie repareren

Geweldig deze service,

Als consument sta je machteloos

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Waarom heb je nu ineens contact met oneplus? Je laatste e-mail was naar Belsimpel.

Een gebroken homeknop heeft toch niets met vochtschade te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 14:35
Inderdaad, contact met Oneplus heeft geen nut. Belsimpel is in dit geval de verkopende partij.

Buiten deze discussie ben ik benieuwd of Belsimpel ook een onderbouwing van de prijs heeft verstuurd. Zal het gehele mainboard moeten worden vervangen?

Zie hier namelijk de prijzen van de onderdelen:
https://www.oneplus.com/n...ir-pricing/details?code=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd

ummm,, oneplus reparatie in nederland?

heb 3 toestellen naar oneplus gestuurd, en dat was richting Polen.

dus heb ik wat gemist? of is Touchfix geen oneplus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@GlowMouse @Daiov97 @Emielvanputten

Ik bedoelde inderdaad contact gehad met Belsimpel.

De onderbouwing van de reparatie is het mainboard en het scherm (Omdat de home button vastzit aan het scherm. Ik geloof er alleen vrij weinig van want als ik wat youtube instructies kijk kan je vrij simpel zelf de fingerprint scanner en home button makkelijk vervangen voor veel lagere kosten.

Mijn telefoon is eind 2018 een paar keer naar Oneplus in Polen gegaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Is belsimpel aangesloten bij een geschillencommissie?JA, dan ga je daar een klacht indienen:
Kom je samen niet tot een oplossing? Dan helpt Thuiswinkel.org jou gratis verder met klachtenbemiddeling. Als je hierna nog niet tevreden bent, kun je een geschil indienen bij de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel.
Dus je stappen worden:

1. Door praten met Belsimpel heeft geen zin: jullie zitten in een patstelling.
2. Je gaat nu de klachtbemiddeling inschakelen van Thuiswinkel.org. Zij gaan jou gratis helpen met jouw klacht over de winkel.
3. Als dat niets oplevert dan ga je een geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.

Succes en vergeet niet ons op de hoogte hier te houden.

[ Voor 94% gewijzigd door CyberMania op 31-01-2019 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Heb je het lieve briefje van eerder al opgestuurd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:03:
Update - De volgende mail naar Belsimpel gestuurd:

Beste Bart/Andere klantenservice medewerkers,

Zoal wij net telefonisch hebben besproken gaat een higer iemand morgen (zaterdag 26 januari) naar mijn mail gedateerd 23 januari kijken en beantwoorden. Ik hoop dat dit echt gaat gebeuren ditmaal. Mijn claim blijft bestaan, de schade aan mijn telefoon is niet veroorzaakt door mijn toedoen en reparatie valt gewoon onder garantie.

Inmiddels heb ik al 4 maanden geen beschikking over mijn telefoon terwijl deze wel gewoon werkt (alleen de home button is stuk en microfoon werkt slecht). Alle andere functies van de telefoon werken wel.

Daarom stel ik nu de volgende eisen aan Belsimpe;:

1. Ik wil binnen 5 werkdagen na verzenden van deze mail mijn toestel teruggestuurd krijgen. Ik ga niet akkoord met reparatie buiten garantie waarvoor ik de kosten moet betalen. Als ik het toestel niet binnen 5 werkdagen heb ontvangen zal ik mijn contract met jullie ontbinden, het toestel mogen jullie dan houden, en ik zal alle betalingen die ik voor het toestel heb gemaakt terugvorderen.
2. Daarnaast wil ik binnen 10 dagen na verzenden van deze mail dat jullie alsnog de garantie voor mijn toestel zullen erkennen en de reparatie vervolgens uitvoeren onder garantie waarbij ik het toestel uiterlijk binnen 20 werkdagen na verzenden van deze mail weer in mijn bezit ontvang. Als jullie hier niet aan voldoen zal ik mijn contract met jullie ontbinden, het toestel stuur ik dan terug, en ik zal alle betalingen die ik voor het toestel heb gemaakt terugvorderen.

Met vriendelijke groet,
Ik snap je eisen niet helemaal. Je stelt 2 eisen, maar die zijn behoorlijk tegenstrijdig met elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 19-09 13:38
Kan je hem niet zelf repareren? Parts genoeg op Aliexpress.

Dit is echt heel simpel te fixen met nieuwe onderdelen van Aliexpress en dan kost het je aan onderdelen een keer 25 euro max.

De Redmi 3 van mijn vrouw had ook ooit een speaker board welke stuk was, en daar zit ook de mic op welke het ook niet meer deed. Nieuw board was 4 euro, vervangen was nog geen half uur. Daarna nog 2 jaar gefunctioneerd en nu pas onlangs heeft ze een andere. Op Youtube zie je prima hoe je een Oneplus 5 uit elkaar haalt en PM me voor als je hulp wilt.

[ Voor 63% gewijzigd door pennywiser op 31-01-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
Heb je de Oneplus al thuis? Ben benieuwd of die nog uitziet zoals jij hem had opgestuurd. Ben bang dat er veel krassen op zitten aangezien het bij verschillende partijen langs is geweest. Misschien ook een puntje om dit verder door te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@CyberMania @Hackus
Ik wil beide stappen wel ondernemen, maar heb er eigenlijk weinig vertrouwen in omdat er wel duidelijk witte aanslag op het onderdeel op de foto zit. Het reparatiebedrij van Belsimpel geeft aan dat dit alleen veroorzaakt kan zijn door waterschade, en dit is dus in geen geval garantie.

Ik kan proberen een klacht in te dienen bij Thuiswinkel.org
Het lieve briefje sturen heeft op dit moment geen zin omdat Belsimpel ondanks deze argumenten volblijft houden dat de oorzaak waterschade is en niet onder garantie valt.

Update
Contact gehad met Rechtsbijstandverzekering, de kosten van het oppakken van de zaak zijn hoger dan de schade. Zij zullen dus de reparatiekosten aan mij vergoeden.

Dit vind ik erg jammer, want hierdoor komt Belsimpel weg met dit wanbeleid.
Jeanke117 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:48:
Heb je de Oneplus al thuis? Ben benieuwd of die nog uitziet zoals jij hem had opgestuurd. Ben bang dat er veel krassen op zitten aangezien het bij verschillende partijen langs is geweest. Misschien ook een puntje om dit verder door te zetten?
Het toestel is nog steeds niet terug. Hij is in december volledig zonder krassen en volledig functioneel (op de bestaande problemen na) teruggekomen van Oneplus. Ik verwacht dus dat hij ook in goede staat terugkomtvan Belsimpel, zo niet dan zal ik daar ook een vordering op doen.

Inmiddels ben ik alweer een week aan het wachten tot het toestel terugkomt en heb nog niets gehoord. Echt belachelijk.

Dubbelposten is niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 33% gewijzigd door Yorinn op 31-01-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:52:
@CyberMania @Hackus

Update
Contact gehad met Rechtsbijstandverzekering, de kosten van het oppakken van de zaak zijn hoger dan de schade. Zij zullen dus de reparatiekosten aan mij vergoeden.

Dit vind ik erg jammer, want hierdoor komt Belsimpel weg met dit wanbeleid.
Zoals in bijna alle gevallen om dit soort bedragen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lan Mandragoran schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:32:
[...]

Ik snap je eisen niet helemaal. Je stelt 2 eisen, maar die zijn behoorlijk tegenstrijdig met elkaar...
Ik zit inmiddels 4 maanden zonder toestel, terwijl hij eigenlijk gewoon functioneel is op de home button na. Ik kan nu gewoon niet langer wachten tot Belsimpel nogmaals mijn bezwaren in overweging neemt, ik heb dan geen garantie dat het toestel binnen 1,2 , 3, of meer maanden is. EN ik heb nu gewoon een werkend toestel thuis nodig. Ik werk momenteel op een smartphone van 8 jaar oud en dit is een enorme frustratie.

Echter, wil ik nog steeds dat belsimpel mijn garantieverzoek verder behandeld, terwijl ik mijn telefoon gewoon thuis in bezit heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:57:
[...]

Ik zit inmiddels 4 maanden zonder toestel, terwijl hij eigenlijk gewoon functioneel is op de home button na. Ik kan nu gewoon niet langer wachten tot Belsimpel nogmaals mijn bezwaren in overweging neemt, ik heb dan geen garantie dat het toestel binnen 1,2 , 3, of meer maanden is. EN ik heb nu gewoon een werkend toestel thuis nodig. Ik werk momenteel op een smartphone van 8 jaar oud en dit is een enorme frustratie.

Echter, wil ik nog steeds dat belsimpel mijn garantieverzoek verder behandeld, terwijl ik mijn telefoon gewoon thuis in bezit heb,
Ik snap dat het heel frustrerend is! Enorm zuur om in die situatie te zitten! Je recht hebben is helaas vaak wat anders dan je recht halen. En bij waterschade is het vaak enorm lastig om aan te tonen wie nou gelijk heeft.

In het vervolg is het in het kader van de communicatie naar dergelijke bedrijven handig om een heldere strategie te kiezen. Nu stel je 2 eisen die tegenstrijdig zijn aan elkaar. Dat maakt het er juridisch niet makkelijker op voor je...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:52:
Al met al niet handig hoe je het hebt aangepakt. Je had recht op vergoeding van de nieuwprijs, zodat je vorige week vrijdag al een nieuwe telefoon had kunnen kopen. Als elke consument zou doorpakken, is het snel gedaan met deze praktijken. De winkel mag je rechtsbijstandsverzekeraar wel een bloemetje sturen.

Het geeft ook wel aan hoe inefficient zo'n verzekeraar is, als zelfs een standaardsituatie als deze niet zodanig is geautomatiseerd dat het nog steeds goedkoper is om gewoon 375 euro uit te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
GlowMouse schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:55:
[...]

Het geeft ook wel aan hoe inefficient zo'n verzekeraar is, als zelfs een standaardsituatie als deze niet zodanig is geautomatiseerd dat het nog steeds goedkoper is om gewoon 375 euro uit te betalen.
Waarom zou dat volgens jou inefficiëntie van de verzekeraar zijn?
Zal er meer mee te maken hebben dat een rechtszaak gewoon geld kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
WEBGAMING schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:00:
[...]

Waarom zou dat volgens jou inefficiëntie van de verzekeraar zijn?
Zal er meer mee te maken hebben dat een rechtszaak gewoon geld kost.
Een rechtszaak kost, als je hem wint, alleen tijd. Laat een verzekeraar per werknemer 5000 euro/maand kwijt zijn inclusief overhead, dan kun je hem voor 350 euro een ruime dag laten werken. Als je elke zaak los oppakt ben je een halve dag kwijt aan het schrijven van een dagvaarding, en als Belsimpel niet direct de handdoek in de ring gooit nog een halve dag aan een comparitie of conclusie van repliek. Ondanks dat je aanspraak maakt op 144 euro aan proceskostenvergoeding, kan ik me voorstellen dat je liever schikt. Maar als je zulke zaken vaker tegenkomt dan ga je toch op een gegeven moment een template maken, en laat je de klant wat velden invullen (naam, adres, aankoopdatum, omschrijving probleem, datum probleem, kopie eerdere communicatie, kopie aankoopfactuur, etc) waarmee het template wordt ingevuld? Dan ben je ineens maar een uur kwijt aan de dagvaarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
En als ze verliezen dan? Alsof elke rechtszaak een gegarandeerde winst is.

Ze hebben gewoon beslist dat onder een bepaald bedrag het de moeite niet is. Dat is natuurlijk niet voor niets. Dat hebben ze gewoon berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
WEBGAMING schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:42:
En als ze verliezen dan? Alsof elke rechtszaak een gegarandeerde winst is.
Dan keren ze ook niet zo gemakkelijk 350 euro uit. Deze zaak is kat in 't bakkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Mwa, deze zaak is ook niet zo simpel. Als dat echt vochtschade is, verlies je ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

GlowMouse schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:35:
[...]

Een rechtszaak kost, als je hem wint, alleen tijd. Laat een verzekeraar per werknemer 5000 euro/maand kwijt zijn inclusief overhead, dan kun je hem voor 350 euro een ruime dag laten werken. Als je elke zaak los oppakt ben je een halve dag kwijt aan het schrijven van een dagvaarding, en als Belsimpel niet direct de handdoek in de ring gooit nog een halve dag aan een comparitie of conclusie van repliek. Ondanks dat je aanspraak maakt op 144 euro aan proceskostenvergoeding, kan ik me voorstellen dat je liever schikt. Maar als je zulke zaken vaker tegenkomt dan ga je toch op een gegeven moment een template maken, en laat je de klant wat velden invullen (naam, adres, aankoopdatum, omschrijving probleem, datum probleem, kopie eerdere communicatie, kopie aankoopfactuur, etc) waarmee het template wordt ingevuld? Dan ben je ineens maar een uur kwijt aan de dagvaarding.
Een werknemer van een verzekeraar kost echt wel meer dan 5000 per maand incl overhead. Reken maar rustig op 7-8000. Dat is per werkdag (incl vakantie enzo) al ruim 400 euro. Dus dan snap ik de rekensom van de verzekeraars wel... (helaas!)
Pagina: 1