Toon posts:

GeForce TV Tuner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n G200 kaartje updaten naar een Asus GeForce 6600 (6800) DeLuxe.

Dit omdat ik naast een vette 3D kaart ook wat met filmpjes wil doen.

Nu hoorde ik dat ik niet direct m'n TV Kabel aan kan sluiten omdat er geen Tuner gedeelte inzit (????).

Hoe zit precies???

Ik zag dat Asus een externe Tuner box had. Heb ik deze dan nodig? Kan deze box op elke videokaart aangesloten worden (scheelt weer in prijs qua verschil DeLuxe en gewone kaart)?

Tenks.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:50
Als je TV wilt kijken met behulp van de Asus v6600/v6800 zul je:

1: een tv box nodig hebben.
2: een deluxe versie voor een video-in waar hij op aangesloten moet worden.

Je kan heb ook niet gebruiken met andere vidoekaarten, alleen met toekomstige asus vxx00 deluxe kaarten en dat is niet echt handig.

conclusie: koop een echte TV kaart.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Je kunt ook een videorecorder aan de video-in van je deluxe hangen en de tuner daarvan gebruiken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan ook softwarematig zappen als ik m'n video (2 verdiepingen verder) aansluit???

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nee
of je moet een afstand bediening hebben die door de muur kan :P

Verwijderd

Topicstarter
Iets wat ik bijna vergeet is het volgende.
Ik heb een Asus P2B board (1 van de eerste). Gaat een V6800-DDR wel op dit board werken??

• MaxxMark
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Ik ben zelf ook van een g200 naar een Asusv6600 deluxe gegaan inderdaad ook voor de 3d en de TV :)
en ik moet zeggen t gaat prima hier! tv in en out gaan beiden naar mijn videorecorder (die overigens geen videobanden meer kan afspelen, dus alleen maar als tuner dient :) )

Op deze manier kan ik gewoon op mn tv (die GEEN composite/svideo plugs heeft maar alleen een Coax kabel ingang) gewoon mn PC zien (en dus films afspelen) en op mn PC TV kijken :) Ben zelf ook druk bezig om mn coaxuit op mn coax in aan te sluiten om beneede (2 verdiepingen lager) in de huiskamer ook films te kunnen kijken! Dit is wel gelukt! Alleen zit er zoveeeeeel storing door heen dat t niet leuk meer is :( :( een versterker kon ik er niet tussen zetten omdat mn (casema)kabelmodem er tussen zit...

(iemand toevallig hints? :) )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• MaxxMark
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

ik mog m niet editen :( wou nog ff zeggen:

Ik heb zelf een Aopen AX6b moederbord en daar dee ie het gewoon prima op :)

Kweet niet of die ouder is dan die van jou ... maar weet wel dat t geen gloednieuwe is :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

MaxxMark: retourbandgeschikte antenneversterker is misschien een optie. Dat heb ik hier thuis ook.
Hier ligt voor 400 gulden aan kabels en apparatuur, maar dan heb je ook wat hoor :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Sh*tters!!! Ik heb pas een ouwe video weggemieterd. Verotte koppen. Had ideaal geweest als tuner.

Ach voor zo'n 150,- koop je al een Asus externe tuner. Ik denk dat ik die maar koop. Enige ervaringen hiermee???

Verwijderd

En wat belangrijker is, kun je met die box wel canal+ kijken? ;)

Verwijderd

ja voor descrambling moet je toch softwarematig tunnen, of een decoder bouwen... maar dit is vast illegale praat en word gelocked, sorry

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet je nou met Canal+ als je geen geluid hebt??
Met een extra Asus Tuner kan je trouwens softwarematig tunen!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Over de P2B en V6600deluxe: dat werkt prima.
Ik had zelf ook een vrij oude (rev.1.02 ofzoiets) en dat was geen probleem. (heb nu een P3B-F voor meer o'clock mogelijkheden anders was de P2B nog wel goed)

Volvo V70 D5 my2011

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
ik heb een vraagie voor de mensen die een video aan hun tv in hebben aangesloten...

mij lijkt dan dat je met deze configuratie alle kanalen die op je video binnenkomen dus ook op je pc kan ontvangen. Dus dan zou je ook een digitale decoder van bv canal+ of upc op je pc kunnen kijken!?

zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Je kan ook de tuner uit de videorecorder slopen en die in een kleiner kastje doen,

das ook wel :)

It seemed like a good idea at the time

Pagina: 1