Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Graag zou ik hulp willen van iemand die me kan helpen.

Het probleem dat ik heb is dat ik een pc in elkaar aan het zetten ben (voor de hobby) en ben wat onderdelen her en der bij elkaar aan het halen om ze in een systeem te zetten, zoals GPU, PC'tje van iemand die niet meer onder ons is, SSD en vandaag een nieuwe (oude) 2dehandse 100 % in orde CPU van AMD.

Het moederbord waar ik deze CPU in wil plaatsen is van ASUS en volgens PCBuilder compatible site zijn de onderdelen compatible, echter wil de vandaag aangeschafte CPU niet in het moederbord socket vallen.

Moederbord:
Asus m4a88t-m

Processor:
AMD Phenom II x4 965 Black Edition
SKU: HDZ965FBK4DGM

Wat zie ik over het hoofd? Dacht toch echt dat beide AM3 zijn...

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-11 21:19
Heb je de hoekjes goed om voor de oriΓ«ntatie van de CPU? Zie je geen enkele gebogen pin?

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 10:45
Zijn all pinnetjes nog recht en niet verbogen ?

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Zijn er inderdaad geen gebogen pins?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Verwijderd

Topicstarter
De CPU ziet er mooi uit allemaal rechte pinnetjes

Ook heb ik het goude driehoekje gelijk aan het driehoekje van de AM3 Socket gehouden

Verwijderd

Topicstarter
Oh Shit... ik zie nu dat drie pinnetjes niet recht zijn :(

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-11 21:19
Dan kan ik me nog voorstellen dat je het hefboompje op het moederbord nog niet omhoog hebt gedaan... Als je dat al wel hebt gedaan, is het misschien handig even aan te geven wat je al hebt geprobeerd?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:19:
Oei, dat is vervelend. Gelukkig kan je met enig beleid (ik gebruik dan een bankpas ofzo) de pinnen wellicht nog rechtbuigen. Voordat je het daarmee verknalt, heeft er iemand wellicht nog betere tips :).

[ Voor 49% gewijzigd door vegetoot op 25-01-2019 20:21 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:13

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:19:
Je kunt heel voorzichtig proberen ze recht te buigen. Met nadruk op 'heel voorzichtig'. Soms heb je geluk en werkt het.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Poehhh...
Ze zitten wel aan de buitenkant

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:05
Het lukt je wel, ik heb vaker verbogen pinnen op AMD cpus rechtgebogen, een pasje is een goed idee, deed het ook wel is met een klein mesje, als je het gevoel hebt dat de pinnen aardig recht zijn, plaatst je voorzichtig de cpu in de socket en voel je gauw genoeg of de pinnen in de graatjes vallen, neem iig even de tijd ervoor, geduld is belangrijk met zulke zaken.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:44

rdejongjr

Gnome

Podloodpen doet wonderen, eroverheen schuiven en de gewenste kant op wrikken
Pagina: 1