Toon posts:

Homepod scene bevestigen via iphone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:43
Ik ben bezig home home automation en gebruik een homepod i.c.m. Philips Hue lampen en Apple TV 4K.

In Homekit o.a. "Good Night" scene en "Good morning" scene ingesteld.

Deze commando's werkten steeds goed via de homepod maar sinds een tijdje hoor ik, zodra ik via het commando Hé Siri de "Good morning" scene wil laten uitvoeren, van Siri de melding "you'll need to authenticate on Wims iPhone to continue". Op mijn iPhome krijg ik dan een melding : Request to set your Good Morning scene". Het vreemde is dat dit bij de "Good Night" scene allemaal niet hoeft.

Als ik dan niet thuis ben kan iemand anders deze dus niet uitvoeren.

Is dit met een bepaalde instelling weer aan te passen zodat hij het commando gewoon uitvoert?

[Voor 18% gewijzigd door wimbre op 17-02-2019 16:28. Reden: aanvulling]

Alle reacties

• wimbre
Niemand een idee?

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-09 18:55
Wat zit er exact in je scènes? Sommige accessoires in automatiseringen dienen namelijk bevestiging te krijgen via een iDevice.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
Alarm en slot hebben authenticatie nodig.
Het is echter te omzeilen door een nep lampje in die scene op te nemen, en je slot of alarm dan op het nep lampje te laten triggeren.
Je moet dan alleen geen woorden als deur of lock in de scène opnemen, want dan weigert hij alsnog.

[Voor 22% gewijzigd door paQ op 18-02-2019 07:47]

• wimbre
Ik heb 2 scenes:

Scene 1 Good morning: 4 x Philips Hue lamp inschakelen en 1 x deursensor (Aqara) uitschakelen.
Scene 2 Good night: 4 x Philips Hue lamp uitschakelen, thermostaat op 17gr. zetten en 1 x deursensor (Aqara) inschakelen.

Als ik via mijn homepod Scene 1 laat uitvoeren krijg ik die authentificatie melding. Bij scene 2 niet.

• Rgerr
wimbre schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:01:
Ik heb 2 scenes:

Scene 1 Good morning: 4 x Philips Hue lamp inschakelen en 1 x deursensor (Aqara) uitschakelen.
Scene 2 Good night: 4 x Philips Hue lamp uitschakelen, thermostaat op 17gr. zetten en 1 x deursensor (Aqara) inschakelen.

Als ik via mijn homepod Scene 1 laat uitvoeren krijg ik die authentificatie melding. Bij scene 2 niet.
Sensor uitschakelen?

• wimbre
Ik heb het even getest en het is inderdaad die Aqara deursensor die de authentificatie melding vraagt.

Had hem nl. even uit die scene gehaald en toen werd er niet meer om gevraagd.

• wimbre
@Rgerr Ik heb van Aqara een hub (met sirene en lichtsignalen) t.b.v. deursensoren.

Als ik de sensor activeer en iemand doet een raam of deur open gaat de sirene af en knippert de hub rood.

• Rgerr
wimbre schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:33:
@Rgerr Ik heb van Aqara een hub (met sirene en lichtsignalen) t.b.v. deursensoren.

Als ik de sensor activeer en iemand doet een raam of deur open gaat de sirene af en knippert de hub rood.
Je kunt bijv. een dummy maken (via Homebridge) en een automatisering instellen: als dummy aan, dan alarm aan (en andersom). Kan ook met een bestaande schakelaar/lamp, zonder Homebridge. Zo kun je wel alles in een automatisering/scène opnemen, maar hoef je niet telkens te bevestigen.

• wimbre
Rgerr: Ik ga daar is mee aan de slag. Bedankt voor de tip!

paQ ook bedankt!
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee