Surface pro 3 charging port defect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeluwseGiraffe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:31
Van mijn surface pro 3 is de oplaadpoort kapot. Als ik deze poort vanbinnen bekijk, zie ik dat de pinnetjes waar de oplader tegenaanzit, verdwenen zijn. Zie foto. Heeft iemand een manier om dit op te lossen?

http://i.imgur.com/DRpI4xk.jpg

Surface is voor de rest 100% tiptop in orde, dus zonde om hiervoor weg te doen...

[ Voor 27% gewijzigd door VeluwseGiraffe op 25-01-2019 19:36 ]

Beste antwoord (via VeluwseGiraffe op 04-02-2019 15:10)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Schiet het ticket telefonisch in bij Microsoft, niet via de RMA portal. Microsoft hanteert vaste prijzen voor reparaties buiten de garantie, ook bij een garantietermijn die al verlopen is: 020-5001500.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het wel zo dat die er normaal wel horen te zitten? Ik heb de mijne net verkocht, dus ik kan het niet meer controleren. Misschien dat een andere bezitter dit nog kan bevestigen.

Hoe ziet verder je lader eruit? En heb je al eens geprobeerd om met wat alcohol op een wattenstaafje/stukje keukenrol de boel schoon te maken? Ik ben ook benieuwd of je een andere lader geprobeerd hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeluwseGiraffe
Ik heb hem met drie verschillende laders geprobeerd... Het is puur dat de pinnetjes in in de poort zitten (Zie foto) compleet verdwenen/weggeoxideerd zijn... Maar hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weggeroest lijkt me sterk ;) Daarom mijn eerste vraag; Ontbreken ze wel echt?

Maar goed, "hoe op te lossen?" Heb je wel eens bij iFixit gekeken hoe zo'n ding open gaat? Dat is geen peulenschil, dus ik vrees dat echt zelf repareren niet makkelijk zal zijn.

Maar je kunt natuurlijk een ticket bij Microsoft inschieten voor een indicatie van de reparatiekosten. En deze zaken proberen: https://www.lovemysurface.net/surface-pro-3-not-charging/

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 25-01-2019 20:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27
Uit die foto valt niets zinnigs op te maken zo onscherp.

De pinnetjes zijn waarschijnlijk een soort veertjes / klemmetjes. Kleine kans dat ze weg zijn zonder abuse Een defect is natuurlijk wel mogelijk.

Met een vergrootglas en klein schroevendraaiertje prima te testen. Waarschijnlijk ook wel met een multimeter e.e.a. te checken. aan de hand van de pinout beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Klein beetje groenige/witte troep =corrosie gaat juist extra snel waar de hoogste spanning op staat.

Die pinnen zullen tot en met het pcb waarschijnlijk weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeluwseGiraffe
rdejongjr schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:59:
Klein beetje groenige/witte troep =corrosie gaat juist extra snel waar de hoogste spanning op staat.

Die pinnen zullen tot en met het pcb waarschijnlijk weg zijn.
Dat is denk ik ook wat er gebeurt is. Als ik in de poort kijk missen de pinnetjes helemaal. Weet iemand een bedrijf die dot nog kan fixen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Schiet het ticket telefonisch in bij Microsoft, niet via de RMA portal. Microsoft hanteert vaste prijzen voor reparaties buiten de garantie, ook bij een garantietermijn die al verlopen is: 020-5001500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 12:57

dread

Sluwe vlaming

Microsoft gaat je niet helpen na de garantie.

Ze doen niet aan reparaties. (te lastig waarschijnlijk)

Ze geven je gewoon een tweedehandse (refurbished noemen ze dat dan)

Ik heb er in de afgelopen 3 jaar 3 refurbished teruggekregen (Surface pro 4) en de laatste is nu ook stuk en Microsoft geeft aan dat ik 450 eruo mag betalen voor een nieuwe refurbished. NO WAY

Elke refurbished die ik teruggekregen heb had wel een ander probleem.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Pagina: 1