Thermostaat icm 5 ploegendienst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 12:25
Hoi, Ik zoek een thermostaat die ik bijv kan plannen middels een Excel file. Ik zit in de 5 ploegen dus mijn cyclus is 10 dagen.

Vooral met dit weer zou ik het prettig vinden als ik thuis kom uit de nachtdienst dat het dan rond de 18 graden is.

Ik zoek een?
Een slimme thermostaat die ik per dag en datum kan plannen. Met een openhaard functie

Wat is je budget?
Max 200 euro ??

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geld te kunnen besparen. En op afstand te kunnen besturen.

Ik heb nu een Remeha Isense.
Staat nu standaard ingesteld van 06.00 -22.00 uur op 18 graden. Omdat mijn diensten zo onregelmatig zijn en ik geen zin heb in een koud huis heb ik de thermostaat maar zo ingesteld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben je niet beter af met een slimme thermostaat die geofencing ondersteunt ? Die ziet dan zelf wanneer je weg gaat van huis, en weer onderweg terug naar huis bent ... een Nest bijvoorbeeld.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben je alleen ?
dan is het met een Nest inderdaad goed te plannen, als jouw telefoon buiten het bereik van het toegestane komt, gaat de verwarming uit ( of handmatig bij vertrek )
Zodra je op 15km afstand bent krijgt de Nest een signaal, en begint te verwarmen.
( zelf even uittesten op de afstanden, en de mate waarin jouw ruimte verwarmd wordt natuurlijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En even de vraag of je vloerverwarming hebt of niet. Als je wel VV hebt is het namelijk helemaal niet handig om een ketel omlaag en omhoog te zetten, kost meer dan het oplevert.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
De antwoorden op de vragen : :-)
Ik heb geen vloerverwarming.
En ik woon nog geen 1 km van het werk.
Daarom ben ik bang dat geofencing dus niet werkt.
Ik woon samen met mijn vrouw en 2 jonge kids.
De kids zijn nog niet alleen thuis.
Mijn vrouw heeft wel vaste dagen en tijden dat ze werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Met een excel file ken ik ze niet.
Maar ze hebben allemaal een app, zodat je de verwarming met je telefoon kan bedienen. Bijvoorbeeld alvast aan zetten een uurtje voordat je dienst erop zit.
Als dat nog niet genoeg is ondersteunen de meeste ook IFTTT. Daarmee kun je de thermostaat dingen laten doen op basis van wat er in je digitale agenda staat.
https://www.coolblue.nl/t...smart-home-platform:ifttt

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
RocketKoen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:08:
Met een excel file ken ik ze niet.
Maar ze hebben allemaal een app, zodat je de verwarming met je telefoon kan bedienen. Bijvoorbeeld alvast aan zetten een uurtje voordat je dienst erop zit.
Als dat nog niet genoeg is ondersteunen de meeste ook IFTTT. Daarmee kun je de thermostaat dingen laten doen op basis van wat er in je digitale agenda staat.
https://www.coolblue.nl/t...smart-home-platform:ifttt
Dat uurtje eerder aanzetten gaat niet, werk in de voedingsindustrie dus een telefoon op zak mag niet op de werkplek.
Ik heb net even zitten zoeken op IFTTT maar zo 1 2 3 geen app vinden die zo werkt.
nu gezocht op: Connect Nest Thermostat to Google Calendar
https://ifttt.com/applets...ilote-par-google-calendar
Misschien heb ik niet goed gezocht. Maar als zoiets kan dan is het heel makkelijk om een apart
gmail account aan te maken hiervoor :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ghosty J op 26-01-2019 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je met een gezin woont, lijkt het me een oplossing voor een probleem wat er eigenlijk niet is.

No offence, maar je bent dan goedkoper uit om standaard bij vertrek de thermostaat op 15C te zetten, en bij thuiskomst weer naar 18 / 20 wat je prettig vindt.
Een doorsnee woning koelt zo heel snel niet af, en als de temperatuur op 15C gehouden wordt, is dat minimale stookkosten.
En je gaat dan makkelijker (vlotter) terug naar 18c.

Mij lijkt het best prijzig om 250€ te investeren in een slimme thermostaat, wat je eigenlijk niet terugverdient.

Als ik thuiskom uit de nachtdienst is het 15c, ik ruim mijn spullen op, en ga naar bed ( of doe de kinderen eerst nog naar school )
Persoonlijk hoeft het dan geen 18c te worden, in het geval van de kinderen, die zijn aan het aankleden - ontbijt en vertrekken.
Wederhelft idem, die gaat in de douche, kleedt aan en gaat weg
En ik, zei de gek .. ga naar bed.
Pas als ik wakker wordt gaat de verwarming ( misschien ) weer omhoog :+
-> Misschien, omdat ik geen koukleum ben, en soms op mijn donder krijg als wederhelft thuiskomt, en het is nog steeds 15c binnen ;)

Na dagdienst zetten we de verwarming omhoog, na avonddienst doe ik er niets mee / omlaag naar 15c

* Comfort is persoonlijk, ik weet het ... maar ik raad aan om het te overleggen met de partner, in plaats van de menigte alhier ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:27
Ghosty J schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:49:
De antwoorden op de vragen : :-)
Ik heb geen vloerverwarming.
En ik woon nog geen 1 km van het werk.
Daarom ben ik bang dat geofencing dus niet werkt.
Ik woon samen met mijn vrouw en 2 jonge kids.
De kids zijn nog niet alleen thuis.
Mijn vrouw heeft wel vaste dagen en tijden dat ze werkt.
Uit ervaring; geofencing bij de Nest werkt prima met meer mensen (lees: devices) in huis. Allemaal de nest app op de telefoon; kachel gaat aan bij thuiskomst, uit bij vertrek (van iedereen!). Indien je geavanceerder wil; via dingen als home assistant kan je instellen dat je (losse geofencing app, bijv owntracks) de kachel reeds aan doet als je vertrekt van werk, ipv pas bij thuiskomst. Dan is je huis vast warm als je thuis komt.
Pagina: 1