32 inch HDR monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:29
Ik wil een nieuwe 4k HDR monitor kopen. 32 inch. Ik vind het aanbod eigenlijk enorm tegenvallen, alle monitoren mankeren wel iets, of geen USB-C, geen HDR, slechte inputlag, displayport 1.2 :(, slecht panel.

Behalve als je bereid bent 2000 euro voor de extreme monitoren uitgeeft.

De enige die goed in de buurt komt is de pricewatch: Philips 328P6VUBREB Zwart

Deze is mss ook goed, maar wel oud, komt uit 2017... https://www.lg.com/nl/monitoren/lg-32UD99-W en displayport 1.2 dat betekent dus compressie met hdr10....

Maar die schijnt dus weer een inputlag te hebben :( En HDR 600 maar, maar diverse reviews op internet zijn positief. Behalve HDR zwart waarden.

Wat nu?

Ik zoek een:

- 32 inch 4K scherm
- Kwalitief goed scherm, mooie kleuren etc.
- HDR voor gamen ( ik heb een 2080ti dus performance genoeg)
- USB-C ivm toekomstige Mac Mini.

Ik heb een mooi IPS 27inch scherm (pricewatch: LG 27UD59-B Zwart) waar ik kwalitatief tevreden over ben, enkel vind ik hem te klein en mist hij HDR en USB-C.

Moet ik wachten tot betere versies? Mijn huidige 27 inch wordt een 2e scherm.

Budget: tot 850 euro

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerVincent op 25-01-2019 16:01 ]

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom per se USB-C voor een Mac Mini? Daar zou ik gewoon een verloopje tussenduwen, dat maakt je zoektoch heel veel makkelijker.

• TweakerVincent
TERW_DAN schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:02:
Waarom per se USB-C voor een Mac Mini? Daar zou ik gewoon een verloopje tussenduwen, dat maakt je zoektoch heel veel makkelijker.
Wilde future proof zijn, op zich kan mijn mac mini ook met hdmi connect zijn en mijn pc met displayport.

kom deze tegen, pricewatch: LG 32UL950 Wit wel boven budget maar ziet er ok uit

[ Voor 18% gewijzigd door TweakerVincent op 25-01-2019 16:04 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:28
Dit zijn je opties, als je tenminste echte HDR wilt -> categorie: Monitoren

Dit is de enige monitor met hoge helderheid die in je budget valt.

[ Voor 28% gewijzigd door NotSoSteady op 25-01-2019 16:07 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Goed argument, maar ik ben bang dat jij meer futureproof bent dan de fabrikanten op dit moment.
Veel USB-C monitoren zijn er nog niet in vergelijking met het totaal van de markt. Dus je zit al snel in een (hele) kleine niche te zoeken. Het is niet onmogelijk maar ik denk eigenlijk dat je nog een paar jaar moet wachten tot USB-C echt ingeburgerd is.

• TweakerVincent
TERW_DAN schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:05:
[...]

Goed argument, maar ik ben bang dat jij meer futureproof bent dan de fabrikanten op dit moment.
Veel USB-C monitoren zijn er nog niet in vergelijking met het totaal van de markt. Dus je zit al snel in een (hele) kleine niche te zoeken. Het is niet onmogelijk maar ik denk eigenlijk dat je nog een paar jaar moet wachten tot USB-C echt ingeburgerd is.
Mss heb je gelijk idd. Op zich is hdmi en dp ook prima :)

pricewatch: LG 32UK550 Zwart deze zag ik net snel. Kan toch niet goed zijn zo goedkoop?

• TweakerVincent
NotSoSteady schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:05:
Dit zijn je opties, als je tenminste echte HDR wilt -> categorie: Monitoren

Dit is de enige monitor met hoge helderheid die in je budget valt.
die is 43 inch... al getest is absoluut niks 43 inch.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:28
TweakerVincent schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:07:
[...]

die is 43 inch... al getest is absoluut niks 43 inch.
Tja, dan zijn er op het gebied van HDR weinig alternatieven. Bij een lagere helderheid hoef je eigenlijk geen rekening te houden met HDR. De LG 32UL950 is een alternatief, maar die ligt wel (ruim) boven je budget en heeft een relatief lage helderheid voor HDR.

[ Voor 66% gewijzigd door NotSoSteady op 25-01-2019 16:14 ]

• TweakerVincent
NotSoSteady schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:09:
[...]

Tja, dan zijn er op het gebied van HDR weinig alternatieven. Bij een lagere helderheid hoef je eigenlijk geen rekening te houden met HDR. De LG 32UL950 is een alternatief, maar die ligt wel (ruim) boven je budget en heeft een relatief lage helderheid voor HDR.
hm dus eigenlijk is 32 inch 4k HDR onmogelijk? Ik zit net wat monitoren te checken maar ze propper er gewoon dp 1.2 in en ze adverteren vervolgens doodleuk met 4k HDR over 1.2... Is onmogelijk om dat 4x4x4 HDR te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 25-01-2019 16:27 ]

• TweakerVincent
Ik denk dat ik deze ga proberen, 340 euro bij mediamarkt. pricewatch: LG 32UK550 Zwart

Alleen nergens een normale review te vinden.... lastig wat denken jullie?

Update:

Ik ben tot de conclusie gekomen dat echt HDR @60hz 4k onmogelijk is. Erg jammer :( Bovenstaande monitor in deze post is eigenlijk een scam. Denk dat ik maar voor non hdr ga. Zonde

[ Voor 28% gewijzigd door TweakerVincent op 26-01-2019 16:34 ]

Pagina: 1