Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mid - range gaming laptop (Fortnite)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Reeds enkele weken ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, vermits mijn vorige laptop het een beetje begeven heeft. Ik gebruik deze laptop thuis voor simpele taken (Netflix, youtube, af en toe wat simpele dingen in Word/Excel). Echter speel ik al een tijdje vrij serieus Fortnite op een PS4, maar nu ik een nieuwe laptop plan te kopen dacht ik er misschien aan om een gaming laptop te kunnen kopen waarop ik dan Fortnite kan spelen, vermits Fortnite spelen op laptop/PC veel voordelen heeft tov PS4 (hogere FPS, grafische instellingen, etc.)

Wat ga je met je laptop doen?
Simpele taken; web browen en daarnaast ook gamen. Voornamelijk Fortnite, maar eens ik daarop uitgekeken ben volgen er waarschijnlijk nog games.

Wat is je budget?
Grove schattting: max 1300 - 1400€.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voronamelijk voor thuisgebruik, maar hij moet wel binnenhuis verhuisd worden, van living naar de keuken en naar mijn slaapkamer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Absoluut geen specifieke merkvoorkeur.

Ik besef dat ik met een laptop nooit de prestaties ga halen die met een desktop PC van een gelijkaardig budget mogelijk zijn, en daar heb ik geen probleem mee. Een desktop is geen optie, ik wil mijn laptop binnenshuis kunnen verhuizen en bv. mee op vakantie kunnen nemen. Betere prestaties als de prestaties die mijn PS4 nu levert (geen grafische instellingen en max. 60 FPS, maar in end-game daalt dit serieus) zijn wel vereist; indien dit niet mogelijk is binnen mijn budget koop ik een simpele non-gaming laptop en blijf ik gewoon op mijn PS4 spelen.
Ik dacht aan de volgende modellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator Helios PH317-52-75DH€ 1.199,83€ 1.199,83
1HP Omen 15-dc0096nd€ 1.349,-€ 1.349,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.548,83

Qua specs lijken ze sterk gelijkaardig: Beide intel core i7 8750H en Nvidia GeForce GTX 1060. Werkgeheugen en opslag zijn ook gelijk. De Acer is iets goedkoper (is tijdelijk in promotie bij Media Markt en verkrijgbaar voor 1200 €, normale prijzen liggen tussen 1400€ en 1600 €), maar is 17,3" wat ik wat groot vind. De HP is 15,6". Zijn deze laptops geschikt voor mijn bedoelingen, en wat voor prestaties kan ik verwachten op deze laptops voor Fortnite? Van wat ik op indernet beschikbaar heb, zou een Nvidia GeForce GTX 1060 toch in staat moeten zijn om mijn PS4 te overtreffen op vlak van FPS. Ook een i7 8750H CPU lijkt mij voldoende. Ik heb hier echter zelf weinig kennis van, en 0 ervaring.
Alle voorstellen, ideëen en tips zijn meer dan welkom :)

Edit: ik zou er nog aan moeten toevoegen dat ik hoogstwaarschijnlijk op een aparte monitor ga gamen. Ik game momenteel op een 24” monitor, en naar 15,6” of 17,3” gaan lijkt me onaangenaam.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2019 14:13 ]

Alle reacties

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:11
Het grote verschil dat ik zo zie is dat de hp een 144hz g-sync scherm heeft. En de acer een 144hz zonder g-sync.
Denk dat g-sync wel een toegevoegde waarde heeft als je shooters speelt zoals fortnite. Het geeft een net iets soepelere beleving als je frames onder 144hz gaan.

Daarnaast Zie ik acer nogsteeds als een relatief goedkoop merk, maar dat is meer onderbuik gevoel dan echt gegrond.

Verwijderd

Topicstarter
Bram.K schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:02:
Het grote verschil dat ik zo zie is dat de hp een 144hz g-sync scherm heeft. En de acer een 144hz zonder g-sync.
Denk dat g-sync wel een toegevoegde waarde heeft als je shooters speelt zoals fortnite. Het geeft een net iets soepelere beleving als je frames onder 144hz gaan.

Daarnaast Zie ik acer nogsteeds als een relatief goedkoop merk, maar dat is meer onderbuik gevoel dan echt gegrond.
Dat is inderdaad een interessant punt. Ik was echter vergeten toe te voegen dat ik plan om op een externe 24" monitor te spelen (heb dit aangepast in beginpost). Dus in dat geval maakt dit geen verschil uit als ik een monitor met g-sync koop (of maakt dat wel uit?).

Klopt inderdaad dat Acer aanzien word als relatief goedkoop, maar ik heb zelf te weinig kennis van zaken om over die mening te kunnen oordelen.

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:11
Als je externe monitor geen G-sync is, dan zal het daar inderdaad niet op werken. het is een 24" monitor 1080p? en welke refreshrate?
persoonlijk zou ik ook geen 17,3" laptop kopen, puur als je die een keer mee wilt nemen ergens naartoe past hij nieteens in een normale rugtas. 15,6" is meestal de maximale afmeting voor een tas. (in ieder geval mijn laptop vak is max 15,6")
acers komen opzich de laatste tijd goed uit de verf, al paar keer in best buy guides gekomen. maar dat zijn meestal niet game laptops.
je kan ook naar een asus kijken, heeft dunnere schermranden, vind het persoonlijk best een mooie laptop. pricewatch: Asus ROG Strix GL504GM-ES070T
hier de 15,6 inch model van de acer: pricewatch: Acer Predator Helios 300 PH315-51-70KM is iets duurder maar wel minder hernia als je er eens mee loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik game al sinds ik mijn PS4 heb op een 60Hz monitor. Wanneer ik overschakel naar laptop zal ik dus ook nog een 144Hz monitor moeten aanschaffen.
Wat zijn trouwens de meningen over MSI? Na wat opzoekwerk kwam ik bvb. dit model tegen: https://www.coolblue.be/n...f62-8re-042be-azerty.html
Zelfde specificaties (GTX 1060, i7 8750H, 16 GB RAM)

Verder ook wat zitten opzoeken over de GTX 1060. Zou Fortnite toch makkelijk op 100+ FPS moeten kunnen draaien op hoge settings. Lijkt mij een serieuze upgrade komende van PS4. Is dit een goede ‘bang for buck’ videokaart, of is investeren in 1070 of 1070ti verstandig?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2019 23:24 ]