Afterpay stuurt post naar mijn adres voor onbekend persoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 19:40
Een paar maanden terug stuurde Afterpay een brief naar mijn adres. Nu hoeft dat natuurlijk niet raar te zijn, maar helaas staat er een andere naam boven het adres. De brief is dus niet voor mij.

Standaard is bij mij de procedure: adres afschermen, voorzien van de tekst: "Naam onbekend; Retour afzender" of "Overleden; Retour afzender". Na twee jaar lijken de meeste bedrijven/instanties door te hebben dat de eerdere bewoners van dit adres ofwel zijn verhuist ofwel zijn overleden. Door al die post weet ik inmiddels alle namen van de bewoners van de adres tot ruim voordat Afterpay werd opgericht.

Aangezien ik weet dat Afterpay echter nogal fraudegevoelig kan zijn en dat Afterpay nog wel eens een incassobureau wil sturen naar het bij hun bekend adres als er niet betaald wordt, heb ik direct na ontvangt AfterPay opgebeld en aangegeven dat ik een brief heb ontvangen met onjuiste naam op mijn adres en dat het adres dus onjuist is. De fraudeafdeling was toen echter naar huis, dus kreeg ik het verzoek om de volgende dag te bellen.

De volgende dag heb ik dit dus gedaan en heb ik aangegeven dat het adres onjuist is en dat de naam onbekend is. Ik dacht er daarmee vanaf te zijn.

Gisteren was het weer zover. Weer vond ik een brief van Afterpay in mijn brievenbus. Weer dezelfde onbekend naam. Weer belde ik met Afterpay. Tot mijn verbazing werd om nu verzocht om contact op te nemen met de webwinkel waarbij deze onbekende persoon besteld had op te nemen. Mijn mond spreekwoordelijk open.

Ik vraag mij af of iemand weet wat ik in deze situatie na het ontvangen van een volgende brief het beste kan doen of eventueel nu al kan doen. Ik ben een beetje klaar met het verspillen van mijn tijd aan AfterPay. 30 minuten sta je daar zo in de wacht en ik krijg niet het gevoel dat AfterPay dit probleem gaat oplossen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 13:05
Volgens mij heb je genoeg gedaan. Volgende keer gewoon negeren.Je hebt ze netjes op de hoogte gebracht van verkeerd geaddresseerde post. Op een gegeven moment lijkt het me dat je niet de fouten van anderen hoeft te blijven oplossen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:37
Ik zou dit per email / contact formulier melden bij afterpay. Daarin aangeven welke stappen je al hebt genomen en aangeven dat je het hierbij gaat laten, ook geen contact met de webwinkel gaat opnemen omdat jij niets besteld/aangevraagd hebt.
Telefonisch kan je van alles gedaan hebben, echter heb je geen bewijs van wat er inhoudelijk in het gesprek besproken is.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Groentjuh RAZ en je verder niet druk om maken. geen kosten maken om te bellen of wat ook.
(geadresseerde onbekend op dit adres)

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 25-01-2019 12:07 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Foto van envelop maken.

Mailtje naar afterpay dat deze bij jou is binnengekomen en de tennaamgestelde niet woonachtig is op het genoemde adres.
Post is retour gegaan.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
Groentjuh schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:55:
Gisteren was het weer zover. Weer vond ik een brief van Afterpay in mijn brievenbus. Weer dezelfde onbekend naam. Weer belde ik met Afterpay. Tot mijn verbazing werd om nu verzocht om contact op te nemen met de webwinkel waarbij deze onbekende persoon besteld had op te nemen. Mijn mond spreekwoordelijk open.
Hoe ga jij er uberhaupt achter komen van welke webshop het afkomstig is? Staat dat op de envelop?
De post open maken mag jij immers niet.

Geen juridische knowhow, maar ik zou ze schriftelijk op de hoogte stellen van de situatie (dan heb je ook bewijs) en evt een discreet aantal keer de brieven retourneren (misschien even foto's maken van tevoren, of geadresseerden noteren). Daarna kunnen ze wat mij betreft de boom in.

[ Voor 4% gewijzigd door timberleek op 25-01-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
timberleek schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Hoe ga jij er uberhaupt achter komen van welke webshop het afkomstig is? Staat dat op de envelop?
De post open maken mag jij immers niet.

Geen juridische knowhow, maar ik zou ze schriftelijk op de hoogte stellen van de situatie (dan heb je ook bewijs) en evt een discreet aantal keer de brieven retourneren (misschien even foto's maken van tevoren, of geadresseerden noteren). Daarna kunnen ze wat mij betreft de boom in.
De contactgegevens kon ik krijgen van AfterPay nadat ik ook uitlegde dat ik die brief niet ga openen. Ik ben ook zo aardig geweest voor die webshop, om ook daadwerkelijk contact daarmee op te nemen. Die kon echter niet meer dan contact opnemen met Afterpay voor meer informatie, want heb ook daar aangegeven die brief niet te gaan openen. Op die brief staat het ordernummer van de webwinkel en die is niet te lezen zonder de brief te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:04

Qwerty-273

Meukposter

Gewoon retour sturen, is eigenlijk de enige optie die je hebt. Je loopt namelijk zelf tegen het briefgeheim aan, en de postbezorger zal zich aan de Postwet moeten houden.
Het briefgeheim is een wettelijk vastgestelde bescherming van poststukken tijdens het transport naar de geadresseerde. Het is eenieder verboden ongeopende post die niet voor hem of haar bestemd is te openen en te lezen zonder toestemming van degene aan wie de post wel gericht is. De wettelijke bescherming via het zogenaamde 'briefgeheim' van poststukken, waaronder brieven, vervalt op het moment dat de brief bij de geadresseerde is beland.

Postwet 2009
Hoofdstuk 2. Regels voor postvervoerbedrijven

Artikel 5 - Gesloten poststukken die in het kader van postvervoerdiensten als onbestelbaar zijn aan te merken en niet aan de afzender kunnen worden teruggegeven, kunnen slechts worden geopend op last van de kantonrechter van de rechtbank Den Haag, zulks uitsluitend ter opsporing van de voor teruggave of aflevering nodige gegevens omtrent de afzender of de geadresseerde.
Een incassobureau kan niks doen op een adres. Voor een daadwerkelijke vordering zal een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld moeten worden, en dat is pas nadat een rechter een uitspraak heeft gedaan. Daar zal men dan ook de geadresseerde (gedaagde) proberen te achterhalen, die jij natuurlijk niet bent. Verder heb je niets te maken met Afterpay, en het bellen etc is ook alleen maar tijd verspilling eigenlijk aan beide kanten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Kun je dus serieus met AfterPay een ander bezorgadres kiezen dan je factuur/leveradres? Dat is knap knullig bij die betaalwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:20:
Kun je dus serieus met AfterPay een ander bezorgadres kiezen dan je factuur/leveradres? Dat is knap knullig bij die betaalwijze.
Niet alle goederen die je besteld zijn fysieke dingen. E-boeken, diensten en andere digitale 'dingen' komen niet fysiek aan bij een adres. Die kun je kennelijk zonder problemen op andermans adres zetten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Groentjuh schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:29:
[...]

Niet alle goederen die je besteld zijn fysieke dingen. E-boeken, diensten en andere digitale 'dingen' komen niet fysiek aan bij een adres. Die kun je kennelijk zonder problemen op andermans adres zetten...
Wat is daar het nut van AfterPay dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:27

LankHoar

Langharig tuig

Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:07:
Foto van envelop maken.

Mailtje naar afterpay dat deze bij jou is binnengekomen en de tennaamgestelde niet woonachtig is op het genoemde adres.
Post is retour gegaan.

Mvg
Dit, en daarin ook aangeven dat je al 2x gebeld hebt over hetzelfde, en komende poststukken de vuilbak ingaan (mag dat?).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

LankHoar schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Dit, en daarin ook aangeven dat je al 2x gebeld hebt over hetzelfde, en komende poststukken de vuilbak ingaan (mag dat?).
Ik heb ze nooit weggegooid 5 jaar lang op de foto en gemaild naar de afzender. Daarna envelop voorzien van verhuisd/onbekend/ etc in de brievenbus getieft. Werd na het eerste jaar van 3x per week 1 x per maand. Laatste jaar was het 1x per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:32
Volgens mij heb je richting Afterpay al zat gedaan, misschien wel meer dan redelijkerwijs verwacht kan worden.

Ter bescherming van jezelf (in het geval dat er deurwaarderstrajecten worden gestart) zou je nog bij de gemeente kunnen informeren of er niet nog iemand anders op jouw adres staat ingeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
anboni schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:58:
Volgens mij heb je richting Afterpay al zat gedaan, misschien wel meer dan redelijkerwijs verwacht kan worden.

Ter bescherming van jezelf (in het geval dat er deurwaarderstrajecten worden gestart) zou je nog bij de gemeente kunnen informeren of er niet nog iemand anders op jouw adres staat ingeschreven.
Via de gemeentebelasting weet ik dat er op dit moment 0 personen staan ingeschreven op dit adres. Ik sta zelf ook niet daar ingeschreven, dus dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:41
Nou, opgelost dus. Afterpay kan niks. Een incassobureau kan niks. Een deurwaarder doet niks op basis van adres, maar op basis van persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:05
Dan dit adres het laatst bekende (ingeschreven?)adres zijn van die persoon. En blijft dat zijn post adres. Kan je voor de rest niets aan doen. Gelukkig kijken de meeste deurwaarders eerst naar GBA. En zien dat langs komen geen zin heeft. En op zoek moeten gaan naar de persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:39
Houd er toch rekening mee dat ze een incassobureau op jouw adres afsturen.
Maar deze brieven kun je wederom retour sturen zoals je dat ook met andere post deed die niet voor jou waren.
Ik verwacht dat je dan niks meer hoort aangezien dat zij wel in gaan zien dat er niks te halen valt om de redenen zoals anderen hier ook al hebben gezegd.

Helaas staat je adres nu waarschijnlijk wel op de " blacklist " bij Afterpay en zal het moeilijk worden om zelf online bestellingen te doen via Afterpay.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
JohanNL schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:50:
Helaas staat je adres nu waarschijnlijk wel op de " blacklist " bij Afterpay en zal het moeilijk worden om zelf online bestellingen te doen via Afterpay.
Dat zou mooi zijn. Dan kan die persoon, die nu mijn adres misbruikt, ook mijn adres niet misbruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Cyriel85 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:05:
Ik zou dit per email / contact formulier melden bij afterpay. Daarin aangeven welke stappen je al hebt genomen en aangeven dat je het hierbij gaat laten, ook geen contact met de webwinkel gaat opnemen omdat jij niets besteld/aangevraagd hebt.
Telefonisch kan je van alles gedaan hebben, echter heb je geen bewijs van wat er inhoudelijk in het gesprek besproken is.
Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:07:
timberleek schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:20:
[...]
Gezien het zo vaak tegenkomt:
Op mijn adres heb ik op 24-01-2019 voor de tweede maal post ontvangen met tenaamgestelde "[insert tenaamgestelde hier]", die niet woonachtig en/of onbekend is op dit adres. Hierover heb ik die zelfde dag gebeld om u hierover te informeren. Graag ontvang ik bevestiging van u, dat ik u hiervan inmiddels twee maal telefonisch op de hoogte heb gesteld. Inmiddels een derde keer via deze email. Kunt u mij bevestigen dat ik u inmiddels meerdere malen heb geïnformeerd dat de tenaamgestelde "[insert tenaamgestelde hier]" niet woonachtig en/of onbekend is op het adres [insert adres hier]?

Daarnaast verneem ik graag van u welke stappen u gaat nemen om in de toekomst te voorkomen dat ik post ontvang van de heer [insert tenaamgestelde hier]. Dit is niet de eerste brief en ook niet de eerste keer dat dit aan uw organisatie is vermeld.
Kunt u mij aangeven welke maatregelen u na aanvang van de eerste vermelding heeft genomen?
Kunt u mij aangeven welke maatregelen u na aanvang van de twee vermelding heeft genomen?
Kunt u mij aangeven welke maatregelen u na aanvang van de tweede vermelding nog gaat nemen?

In het gesprek van gisteren gaf u aan dat ik zelf contact dien op nemen met de webwinkel. Dit heb ik gedaan echter kon deze webwinkel niet met enkel een naam en adres. Deze webwinkel wenst graag het ordernummer te ontvangen. I.v.m briefgeheim ( Wikipedia: Briefgeheim (juridisch) ) kan ik deze niet doorgeven, want deze staan niet zichtbaar in het venster van de envelop.

Deze webshop gaf aan contact met u op te nemen. Kunt u bevestigen dat dat is gebeurd? Indien dit niet is gedaan, kunt u zelf contact opnemen om de webwinkel hierover te informeren en mij informeren zodra u dat heeft gedaan. Het lijkt mij onredelijk dat ik verdere kosten dien te maken voor het oplossen van uw of uw klanten zijn fout.

Met vriendelijke groet,
Dit heb ik vrij snel al gedaan nadat ik dit terug zag in de reacties. Het was immers een goed idee.

De reactie is zielig:
Bedankt voor je bericht.

Wij hebben dit intern doorgezet en wij moeten je in deze toch echt doorverwijzen naar de webwinkel, want wij kunnen in deze niets voor jou betekenen.
Zij moeten dit echt met jou op gaan lossen.

Hopelijk is alles zo duidelijk. Heb je toch nog een vraag? Stel hem gerust!
Mijn gedacht bij deze is: WTF?! Totaal geen antwoorden en gewoon weer doorsturen naar de webshop... Ik gok dat het antwoord op vragen als volgt zijn: Ja. Niets. Niets. Niets. Kweenie; ben lui, dus....
loki504 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:17:
Dan dit adres het laatst bekende (ingeschreven?)adres zijn van die persoon. En blijft dat zijn post adres. Kan je voor de rest niets aan doen. Gelukkig kijken de meeste deurwaarders eerst naar GBA. En zien dat langs komen geen zin heeft. En op zoek moeten gaan naar de persoon.
In mijn eerste post heb ik aangegeven dat deze post niet van de vorige bewoners is. Het huis was 8 jaar van de vorige eigenaar (niet de tenaamgestelde) en tientallen jaren daarvoor was het huis van 2 oude vrouwen geweest. Daarmee zitten we ruim voordat Afterpay bestond!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyriel85
Groentjuh schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:25:
[...]

[...]

[...]

Gezien het zo vaak tegenkomt:

[...]

Dit heb ik vrij snel al gedaan nadat ik dit terug zag in de reacties. Het was immers een goed idee.

De reactie is zielig:

[...]

Mijn gedacht bij deze is: WTF?! Totaal geen antwoorden en gewoon weer doorsturen naar de webshop... Ik gok dat het antwoord op vragen als volgt zijn: Ja. Niets. Niets. Niets. Kweenie; ben lui, dus....

[...]

In mijn eerste post heb ik aangegeven dat deze post niet van de vorige bewoners is. Het huis was 8 jaar van de vorige eigenaar (niet de tenaamgestelde) en tientallen jaren daarvoor was het huis van 2 oude vrouwen geweest. Daarmee zitten we ruim voordat Afterpay bestond!
Mijn reactie op dit zou zijn:
"Bedankt voor jullie bericht.

Ik heb dit intern doorgezet en ik moet jullie in deze toch echt doorverwijzen naar de webwinkel, want ik kan in deze niets voor jullie betekenen.
Jullie moeten dit echt met hun op gaan lossen.

Hopelijk is alles zo duidelijk. Heb je toch nog een vraag? Stel hem gerust!

Hoogachtend

Je naam"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:39
Afterpay moet hier iets aan doen, want de brief komt vanuit Afterpay neem ik aan.
Bij het besteld proces moet je normaliter ook de Afterpay voorwaarden accepteren.
Dit is een overeenkomst tussen de koper en de betaalprovide, Afterpay.

Dat Afterpay je doorverwijst naar de webshop is onzin.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Ik zou ze gewoon retour afzender doen. En alles retour afzender sturen. Het is duidelijk niet voor jou bedoelt. En zolang er niemand anders op je adres staat ingeschreven gaan ze het echt lastig krijgen om geld van je te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
WeHoDo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:41:
de brief komt vanuit Afterpay neem ik aan.
De envelop bevat een groen logo: "AfterPay®" en het retouradres: "Postbus 434 8440 AK Heerenveen". Daaruit concludeer ik dat deze brief vanuit AfterPay komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Afterpay mailen met de reactie
"Bedankt voor uw reactie. U geeft aan dat ik contact op moet nemen met de webwinkel. Wellicht is het u ontgaan dat ik helemaal geen partij ben in deze zaak tussen webwinkel en afterpay? Ik word alleen keer op keer lastig gevallen door brieven waar ik niets mee te maken heb.

Ik wil u daarom met klem nogmaals, en tevens voor de laatste keer, laten weten dat u dit issue zelf met de webwinkel dient af te handelen, zonder mij daarbij te betrekken. Tevens laat ik u weten dat alle post van afterpay door mij inzake deze persoonsverwisseling, naar u wordt doorgestuurd en dat ik incassobureau's ook naar u zal doorverwijzen"

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Tallguy schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:11:
Afterpay mailen met de reactie
"Bedankt voor uw reactie. U geeft aan dat ik contact op moet nemen met de webwinkel. Wellicht is het u ontgaan dat ik helemaal geen partij ben in deze zaak tussen webwinkel en afterpay? Ik word alleen keer op keer lastig gevallen door brieven waar ik niets mee te maken heb.

Ik wil u daarom met klem nogmaals, en tevens voor de laatste keer, laten weten dat u dit issue zelf met de webwinkel dient af te handelen, zonder mij daarbij te betrekken. Tevens laat ik u weten dat alle post van afterpay door mij inzake deze persoonsverwisseling, naar u wordt doorgestuurd en dat ik incassobureau's ook naar u zal doorverwijzen"
Ik ga voor deze reactie. Zodra ik reactie heb, zal ik deze hier natuurlijk posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013

LankHoar

Langharig tuig

Groentjuh schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:31:
[...]

Ik ga voor deze reactie. Zodra ik reactie heb, zal ik deze hier natuurlijk posten.
N.a.v.
Ik wil u daarom met klem nogmaals, en tevens voor de laatste keer, laten weten...
Kunnen ze denken "mooi, opgelost, hierna horen we niet meer van hem". Leuk dat het de laatste keer is, maar wat doe je wanneer het hierna nog steeds niet opgelost is? ;)

Zelf vind ik de reactie van @Cyriel85 geweldig. Is het meteen duidelijk voor ze hoe irritant ze zijn met hun reactie.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Groentjuh Waarom ga je je druk maken om post wat niet voor jou is ?
anderen en ik hebben al eerder gezegd RA, geadresseerde onbekend op dit adres. maak je niet druk door te gaan bellen, e-mailen of wat ook. Het is niet voor jou...!

Heb je ondertussen al bij de gemeente gevraagd wie er allemaal is aangemeld op jouw adres ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Hackus schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:37:
@Groentjuh Waarom ga je je druk maken om post wat niet voor jou is ?
anderen en ik hebben al eerder gezegd RA, geadresseerde onbekend op dit adres. maak je niet druk door te gaan bellen, e-mailen of wat ook. Het is niet voor jou...!

Heb je ondertussen al bij de gemeente gevraagd wie er allemaal is aangemeld op jouw adres ?
Dat staat een stukje terug vermeld. 0 mensen ingeschreven op zijn adres.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

@Groentjuh Je maakt je veel te druk hierover. Gewoon de brieven retour afzender doen of, als je daar geen zin in hebt, ze gewoon wegkieperen.

Jij bent niet de geadresseerde, je hebt dit meerdere keren aan Afterpay laten weten en als ze dan nog steeds hun zaakjes niet op orde hebben, dan is dat hun probleem.

Incassobureaus e.d. zijn geen probleem, want die hebben geen extra rechten, ze zijn alleen beter in het schrijven van imposant ogende brieven. Pas als er een uitspraak van een rechter ligt, kan een gerechtsdeurwaarder langskomen en vervelend doen. Maar zo'n uitspraak komt er niet, want de geadresseerde woont niet op jouw adres. Incassobureaus zijn ook bekend met deze situatie en die gaan echt geen moeite doen voor een zaak waarin ze geen schijn van kans hebben. Zodra een incassobureau door heeft dat de vordering op deze wijze wordt betwist, zullen ze de opdracht teruggeven aan de schuldeiser met de boodschap dat de schuldeiser z'n huiswerk beter moet doen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 472287 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Dat staat een stukje terug vermeld. 0 mensen ingeschreven op zijn adres.
Hijzelf ook niet dus, dat is niet veel. kunnen ze zeker niet bij hem aankloppen, en het is al niet aan hem gestuurd . nog minder om je druk om te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Hackus schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Hijzelf ook niet dus, dat is niet veel. kunnen ze zeker niet bij hem aankloppen, en het is al niet aan hem gestuurd . nog minder om je druk om te maken
Correct. Ik begrijp ook niet zo goed waarom TS hier zoveel tijd aan besteedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
@Cyriel85: het antwoord is:
Helaas wordt zo het probleem niet opgelost. Dit is de laatste keer dat wij zullen reageren, want zoals eerder is aangegeven kunnen wij niets voor je doen.
Kennelijk zijn ze er wel klaar mee.

Ik maak me hier niet echt druk meer om. Ik verbaast mij nu voornamelijk in hoe AfterPay niet zelf even een simpel beltje/emailtje kan sturen naar de webshop met de melding: "Wij krijgen van de bewoner van adres XXX door dat de tenaamgestelde daar onbekend is. Uw digitale bestelling met ordernummer XXX is naar dat adres verstuurd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Dan ben jij er ook klaar mee. Brieven even een foto van maken (voor je eigen archief), boel terugsturen of weggooien. Je hebt het nu wel genoeg aangekaart en je hebt zwart op wit hun reactie. Zou zelf niet eens meer de moeite doen om hun post dan terug te sturen...als zij niet willen meewerken, waarom zou jij dan er nog wel tijd in steken?

Het is wel duidelijk dat zij er zelf niks van snappen...zij zullen tzt van iemand geld willen zien, maar blijkbaar niet de moeite doen. En het mooie is...ze denken dat zij iets voor JOU moeten doen...nee sufferds..jullie moeten wat voor jullie zelf doen! |:(

doei! Afterpay :w

[ Voor 26% gewijzigd door Tallguy op 01-02-2019 11:29 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
Groentjuh schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:00:
@Cyriel85: het antwoord is:

[...]

Kennelijk zijn ze er wel klaar mee.

Ik maak me hier niet echt druk meer om. Ik verbaast mij nu voornamelijk in hoe AfterPay niet zelf even een simpel beltje/emailtje kan sturen naar de webshop met de melding: "Wij krijgen van de bewoner van adres XXX door dat de tenaamgestelde daar onbekend is. Uw digitale bestelling met ordernummer XXX is naar dat adres verstuurd".
Is dus gewoon een slecht bedrijf. Bieden een service aan voor webwinkel en eindklant, maar als er iets mis gaat proberen ze dat van zich af te schuiven (in mijn optiek).
Zou het hier inderdaad ook bij laten. Mocht er ooit een deurwaarder o.i.d. komen dan kan je ze de mailwisseling laten zien en wegsturen. Ben benieuwd of je er ooit nog wat van hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Wat Afterpay feitelijk doet is in opdracht van een webshop factureren en de betaling regelen.
Als er niet betaald wordt gaan ze ook herinneringen en aanmaningen sturen, waarna indien betaling uit blijft een incassoprocedure opstarten bij een incassobureau.
Dat incassobureau zal uiteindelijk ook nog wel even '' boe '' roepen, maar daar zal het denk ik wel bij blijven.
Afterpay heeft er belang bij dat er betaald wordt, op wat voor manier maakt hun niet uit en ze zullen alle middelen die niet ( veel extra ) geld kosten gebruiken.

Maar je moet dus in theorie wel bij de webwinkel zijn, zij zijn degenen die Afterpay feitelijk hebben ingeschakeld.
Aan de andere kant kunnen zij best even zelf contact opzoeken met de winkel en eventueel jou dan direct in contact brengen met de winkel.
Vraag is echter of deze hun vordering zullen intrekken bij Afterpay, in een ander topic zei iemand ook een keer dat Afterpay een soort van garantie bied voor de winkel en dat deze dus sowieso zijn geld krijgt.
Als dat zo is, dan heeft de winkel natuurlijk geen enkel belang erbij om de vordering in te trekken en laten ze Afterpay lekker hun '' werk '' doen.

Maar ik zou nog wel even zoals anderen ook al zeiden controleren of er niet nog een of andere '' spookbewoner '' op jouw adres staat ingeschreven.
Stel diegene waarna Afterpay verwijst staat ingeschreven op jouw adres en ze starten een rechtszaak, winnen die en kunnen het geld niet innen, dan kunnen ze de hele inboedel van jou in beslag nemen waarvan jij niet kunt bewijzen dat het van jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 16:03
Hier hebben we ook een soortgelijk iets meegemaakt met AfterPay.
Er was een kinderkamer bestelt én afgeleverd op ons adres.

Wij waren toen nog volop aan het verbouwen en waren net terug van 3 weken vakantie.

Uiteraard ook direct heengebeld en bij de afdeling fraude neergelegd. Paar weken later een brief van deurwaarderskantoor betreffende dezelfde factuur.

Direct weer aan de telefoon naar AfterPay, en de mevrouw zo goed als door de telefoon heen getrokken dat ik hier ábsoluut niet van ben gediend, ik al éérder mijn verhaal bij hun heb neergelegd, én, mocht er, in welke vorm dan ook kosten door ons moeten worden gemaakt voor dit gezeik, ik de schade dubbel bij AfterPay zou verhalen.

Nooit weer wat gehoord.

Enig nadeel, enige tijd later waren we zwanger, en konden we bij de desbetreffende webshop alleen bestellen middels directe betaling.

Niet dat we anders van plan waren, maar je voelt toch wel dat er een "uitroepteken" bij je adres staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
Hier kwamen elke keer nog steeds brieven van de Rabobank aan van de vorige bewoner. 5 (bijna 6 jaar) sinds meneer hier niet meer woont. Maar inderdaad ook wel eens brieven van incassobureaus. Ik las hier op Tweakers een keer een tip van iemand; schrijf op de retour envelop dat de persoon overleden is. Dan moeten ze wel een keer echt uitzoeken hoe dat het allemaal zit. En inderdaad na jaren brieven retourneren, elke keer braaf adres doorstrepen en afzender onbekend stopte het direct nadat ik dat erop schreef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:23

MsG

Forumzwerver

CrystalViriS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:31:
Hier kwamen elke keer nog steeds brieven van de Rabobank aan van de vorige bewoner. 5 (bijna 6 jaar) sinds meneer hier niet meer woont. Maar inderdaad ook wel eens brieven van incassobureaus. Ik las hier op Tweakers een keer een tip van iemand; schrijf op de retour envelop dat de persoon overleden is. Dan moeten ze wel een keer echt uitzoeken hoe dat het allemaal zit. En inderdaad na jaren brieven retourneren, elke keer braaf adres doorstrepen en afzender onbekend stopte het direct nadat ik dat erop schreef.
Dat zou ik juist niet doen, dan bevestig je wel historische bewoning van de oplichter. Hier in onze flat is het ook schering en inslag. Had een keer wat tijd over dus heb toen wel geholpen, maar het enige resultaat als niet-klant is dat je woonlocatie preventief wordt geblokkeerd.

Meestal probeert de oplichter portiekwoningen waarbij hij het pakketje eenvoudiger kan onderscheppen. Dit gebeurt zeer regelmatig:

https://www.dvhn.nl/groni...l-Groningen-24134021.html
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:20:
Waarom zo moeilijk doen? Ik maak een account bij bol.com aan, naam Piet Snot, adresgegevens pak ik die van @Anoniem: 224360 .

Ik bestel en "betaal" met AfterPay. Ik probeer het pakketje te onderscheppen, dus woningen kiezen waar niemand elkaar kent en de postbode langskomt op vaste momenten, of gewoon aanbellen bij degene die hem heeft ontvangen.

Vervolgens heb ik mijn product en word jij maandenlang gestalkt met facturen en aanmaningen van mijn AfterPay order. Hier wordt zo enorm veel mee gefraudeerd, verbaasd me dat AfterPay nog overeind staat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Het verhaal van @Turk is precies waarom ik toch iets meer moeite in stop. Op het internet staat hij daar niet alleen voor. Kijk maar eens naar de klachten op klacht.nl in combinatie met seniorenvoordeelpas (#1, #2, #3, #4) Seniorenvoordeelpas niet de webwinkel waar ik last van heb, maar die klachten zijn vergelijkbaar. Vooral #4!
MsG schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:49:
[...]
Ik bestel en "betaal" met AfterPay. Ik probeer het pakketje te onderscheppen, dus woningen kiezen waar niemand elkaar kent en de postbode langskomt op vaste momenten, of gewoon aanbellen bij degene die hem heeft ontvangen.

Vervolgens heb ik mijn product en word jij maandenlang gestalkt met facturen en aanmaningen van mijn AfterPay order. Hier wordt zo enorm veel mee gefraudeerd, verbaasd me dat AfterPay nog overeind staat.
Waarom zo moeilijk doen? Bestel gewoon een digitaal product dat naar je email wordt verstuurd. Dan hoef is niet zo moeilijk te doen om pakketten te onderscheppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Groentjuh op 01-02-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Groentjuh zolang het niet op jou naam staat is er toch niets aan de hand. Ook hier is een gerechtsdeur waarder langs geweest voor de vorige bewoner. Verhaal aan hem uitgelegt.(gind om een levensverzekering van rond de 100k...) En nooit meer wat van die persoon gehoord. Terwijl we daarvoor tig brieven hebben terug moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Groentjuh Je maakt je druk(laat je druk maken) om niets.
Het is niet aan jou, en jij staat niet op dit adres zeg je. Ook al zou jij er wel geregistreerd staan, maak het nog niets uit. Nu creëer je zelf onduidelijkheid in de situatie. Een gerechtsdeurwaarder kijkt ook eerst wie er in GBA staat op dit adres voor ze langs komen. En anders komen ze voor niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 10:25
Ik zou me niet echt druk maken om post die niet voor jou bestemd is, en dat op een gegeven moment gewoon in het ronde archief deponeren. In het geval van AfterPay zou je mogelijk nog met een beroep op de AVG kunnen proberen of ze jouw adres uit hun bestand kunnen halen. Op zich kan het geen kwaad als dat er in staat, alleen zou het een keertje lastig kunnen zijn als je ergens iets wil bestellen op rekening, en dat niet lukt enkel en alleen omdat iemand anders ooit jouw adres bij afterpay heeft ingevuld.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Even mailen naar pers@afterpay.nl met een linkje naar dit topic en de vraag of dit het beeld is wat ze naar potentiële klanten willen uitstralen.

Hun dienstverlening straalt af op hun klanten. Ik zou me als webwinkel wel 2x bedenken om zaken te doen met een partij die mensen zo behandelt en blijkbaar ook helemaal niets doet voor een dure dienst om de klant (winkel) te informeren als er iets fout gaat.

Ofwel, veel betalen, nul toegevoegde waarde.

Ik zou als organisatie maar ook als eigenaar Arvato Bertelsmann erg graag een gesprekje voeren met degene die verantwoordelijk is voor dit proces.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 01-02-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Anoniem: 27535 Er zit toch echt wel een meerwaarde aan Afterpay, voor zowel de koper als verkoper.

- Als koper kun je het als een soort van krediet gebruiken, als je hier nou voor of tegenstander van bent is dit wel een voordeel.
- Wil je het product binnen de bedenktijd niet houden kun je het terug sturen en hoef je niet te wachten op een terugbetaling, je hebt namelijk nog niet betaald.
- Bij conflicten omtrent geen ( juiste ) levering of vergelijkbaar kun je er als koper voor kiezen de factuur niet te betalen.
In plaats van dat jij als koper dan je recht moet zien te halen moet de verkoper/Afterpay dat maar zien te doen.

- Als verkoper kun je meer omzet verwachten.
- Je bied een betaalmogelijkheid aan waarmee de koper slechts 50% of minder hoeft vooruit te betalen.
- Mocht de koper niet betalen regelt Afterpay het gehele vervolg proces van herinneren tot overdracht aan een incassobureau.
- Afterpay bied garantie dat je als verkoper sowieso je geld krijgt als de koper om wat voor reden niet/te laat betaald ( ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:23

MsG

Forumzwerver

Daarnaast is een webwinkel verplicht om naar consumenten aan te kunnen bieden dat je maximaal 50% aanbetaald. En daar allemaal eigen modules en systemen voor ontwikkelen is natuurlijk een stuk duurder. Ik denk dat als die verplichting er niet was AfterPay een stuk minder populair zou zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1