Toon posts:

Enkele stereo speaker voor 22" tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 22" TV zonder bluetooth en zonder wifi. Omdat het Watt vermogen van deze tv niet hoog is en het geluid ook niet echt mooi wil ik hier graag een luidspreker aan koppelen. Een soundbar is te breed aangezien ik ruimte heb van 50cm. De tv heeft een audio ingang, 3,5mm luidspreker aansluiting, 1 usb en 1 hdmi. Omdat ik de tv gebruik met een chromecast is de usb en hdmi poort al bezet.

Ik zoek een liefst enkele stereo speaker die ik op deze tv kan aansluiten. Of als er een andere/betere optie is verneem ik dat graag.

ps ik heb een fresh 'n rebel rockbox wireless speaker(heeft bluetooth) proberen aan te sluiten(echter zonder bluetooth dus, zie tv specs) via 3,5mm aansluiting maar dit werkt niet.
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-01-2019 11:24)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 15:44
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:06:
Ik heb een 22" TV zonder bluetooth en zonder wifi. Omdat het Watt vermogen van deze tv niet hoog is en het geluid ook niet echt mooi wil ik hier graag een luidspreker aan koppelen. Een soundbar is te breed aangezien ik ruimte heb van 50cm. De tv heeft een audio ingang, 3,5mm luidspreker aansluiting, 1 usb en 1 hdmi. Omdat ik de tv gebruik met een chromecast is de usb en hdmi poort al bezet.

Ik zoek een liefst enkele stereo speaker die ik op deze tv kan aansluiten. Of als er een andere/betere optie is verneem ik dat graag.

ps ik heb een fresh 'n rebel rockbox wireless speaker(heeft bluetooth) proberen aan te sluiten(echter zonder bluetooth dus, zie tv specs) via 3,5mm aansluiting maar dit werkt niet.
...
Wat jij zoekt is een active speaker, dus met ingebouwde versterker.
Deze zijn volop te koop. Let alleen dan even op de aansluitingen, 3.5 jack, of er wel of niet een verloop tussen moet.
Alleen moet je wel een audio uitgang op de TV hebben, de ingang heb je niets aan. De koptelefoonaansluiting, als deze erop zit, kun je wel gebruiken om een active speaker op aan te sluiten.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:06
1) Bij sommige TV's moet je actief in het menu aanzetten dat het audiosignaal via de 3,5mm aansluiting loopt (bij mijn TV is dat in ieder geval zo)

2) Stereo met 1 speaker gaat je niet lukken, voor stereo heb je twee speakers nodig.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:06:

...
Wat jij zoekt is een active speaker, dus met ingebouwde versterker.
Deze zijn volop te koop. Let alleen dan even op de aansluitingen, 3.5 jack, of er wel of niet een verloop tussen moet.
Alleen moet je wel een audio uitgang op de TV hebben, de ingang heb je niets aan. De koptelefoonaansluiting, als deze erop zit, kun je wel gebruiken om een active speaker op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik ga kijken naar een actieve luidspreker.

Ik heb geen optie om te kiezen voor audiosignaal via 3,5 jack btw, alleen TV of versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:25:
Bedankt. Ik ga kijken naar een actieve luidspreker.

Ik heb geen optie om te kiezen voor audiosignaal via 3,5 jack btw, alleen TV of versterker.
Heb je wel een audio out of koptelefoonaansluiting op je TV? Anders gaat het niet werken he.
Als je dat niet hebt is de enige mogelijkheid om het via een HDMI versterker/receiver te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke TV heb je en welke aansluitingen heb je wel?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1