[O365]Kan geen bestanden opslaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00
Sinds kort kan ik geen bestanden meer opslaan binnen de O365 applicaties die ik gebruik (Excel en Word). Wanneer ik een bestand lokaal wil opslaan, kreeg ik normaliter een venster van Windows Explorer te zien om zo het bestand op een bepaalde locatie op te slaan. Dit venster komt nu niet meer naar voren.

Ook kan ik geen bestanden meer opslaan op mijn OneDrive. Ik krijg binnen Word of Excel wel mijn folder structuur te zien, maar zodra ik het bestand wil opslaan, gebeurd er niets.

Omdat ik weinig gebruik maak van de applicaties, kan ik helaas niet pinpointen wanneer deze problemen zijn begonnen.
...

Hieronder de hard- en software informatie:

Win 10 Pro v1809 en Office365 ProPlus v1808
...

Op het web heb ik vergelijkbare problemen gevonden, maar deze zijn te wijten aan licentie problemen. Naar mijn weten ben ik volledig gelicenseerd én ben ik ingelogd binnen de O365 applicaties, dus dit zou niet mijn problemen kunnen veroorzaken.

Ik zat in eerste instantie aan een rechtenprobleem te denken. Om dit na te gaan, heb ik gekeken of de problemen voorkomen als admin user / normal user. Probleem kwam bij alle scenarios voor.

Tevens heb ik een clean install van Windows 10 Pro en O365 gedaan, nadat ik hier achter kwam. Ook dat mocht niet baten.

Ik zou graag willen weten hoe ik dit kan oplossen, zodat ik die paar keer dat ik Word en Excel gebruik, het ook echt kan gebruiken. :)

[ Voor 25% gewijzigd door RnB op 25-01-2019 12:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dus Win 10 Pro v1809 en Office365 ProPlus v1808. Beetje jammer om mensen te vragen dat zelf te laten bekijken ipv het in een paar woorden te zeggen :P

Eerste reactie: NTFS-rechtenprobleem, als test (!) met adminrechten en zonder UAC werken? Al is een bug waarschijnlijker. Schakel als test (!) de vscanner even uit.

Als dat niet helpt: Kijk eerst of je in het Windows event log relevante meldingen ziet. Doe sfc /scannow (check van systeembestanden) en een reparatie-installatie (check van de Office installatie).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00
Als ik had geweten dat dat voldoende info was, had ik dat er inderdaad bij gezet. Heb mijn post gewijzigd.
Tevens heb ik eraan toegevoegd dat ik inderdaad ook eerst aan een rechten probleem zat te denken én dat ik een clean install van W10 en O365 heb gedaan, maar dat mocht helaas niet baten.

De test met een gedeactiveerde vscanner mocht het probleem ook niet oplossen.

In de Windows log helaas geen relevante logs kunnen vinden. Maar met de systeembestanden check, kreeg ik het volgende: There is a system repair pending which requires reboot to complete. Restart
Windows and run sfc again.

Ik ga dit even checken.