Monitor heeft geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinvented
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:23
Beste medetweakers,

Ik heb sinds eergisteren problemen met mijn monitor, ik kreeg geen signaal met mijn monitor toen ik die aansloot aan mijn gpu, dus ik dacht gelijk, oh... mijn gpu zal wel kapot zijn, dus heb ik de 1050 van een vriend geleend maar deze oplossing bleek niet te helpen, maar bij mijn vriend werkt de gpu prima. Dus toen had ik het idee dat het aan mijn monitor ligt. Maar als ik mijn monitor aan mijn ps4 aansluit gaat hij wel aan..

Kan het zijn dat mijn moederbord kapot is of de PCI-E slot waar mijn gpu inzit?
Ik heb echt geen flauw idee namelijk.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Groetjes Finn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Even 'the obvious', weet je zeker dat je de kabel in de GPU steekt, en niet toevallig in de hdmi van het moederbord? Andere kabel of input al geprobeerd? Verder is een uitgebreide startpost, met daarin op zn minst je volledige setup en wat je zelf verder al gedaan hebt doorgaans een vereiste.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinvented
millman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:02:
Even 'the obvious', weet je zeker dat je de kabel in de GPU steekt, en niet toevallig in de hdmi van het moederbord? Andere kabel of input al geprobeerd? Verder is een uitgebreide startpost, met daarin op zn minst je volledige setup en wat je zelf verder al gedaan hebt doorgaans een vereiste.
Ja ik heb een andere kabel geprobeerd en ik weet 100% zeker dat ik hem in de GPU heb zitten.

Ja zou mijn specs wel willen delen, maar tis een oud HP ding...
Ik weet de specs hiervan niet eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Reinvented op 24-01-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat je systeem überhaupt nog iets doet? Geen signaal kan gewoon het gevolg zijn van een defecte voeding of moederbord. Dus sluit dat ook eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinvented
TERW_DAN schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:14:
Weet je zeker dat je systeem überhaupt nog iets doet? Geen signaal kan gewoon het gevolg zijn van een defecte voeding of moederbord. Dus sluit dat ook eens uit.
De pc gaat wel aan, en alles draait gewoon, fans, gpu, cpu cooler, psu draait. Dus denk niet dat dat een probleem kan zijn, maar ik kan wel alles nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddy Cosworth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-10 13:48
hoogstwaarschijnlijk is de voeding defect,

pc start wel maar boot niet ver genoeg om video signaal te geven, probeer een andere voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Reinvented schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:16:
[...]

De pc gaat wel aan, en alles draait gewoon, fans, gpu, cpu cooler, psu draait. Dus denk niet dat dat een probleem kan zijn, maar ik kan wel alles nagaan.
Dat fans draaien zegt niets meer dan dat er 12V spanning op het systeem staat. Dat zegt dus helemaal niets over de werking ervan.

Als je systeem volledig boot, benaderbaar is via het netwerk etc dan kun je er wel vanuit gaan dat het systeem werkt, maar enkel met draaiende fans totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinvented
TERW_DAN schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:21:
[...]

Dat fans draaien zegt niets meer dan dat er 12V spanning op het systeem staat. Dat zegt dus helemaal niets over de werking ervan.

Als je systeem volledig boot, benaderbaar is via het netwerk etc dan kun je er wel vanuit gaan dat het systeem werkt, maar enkel met draaiende fans totaal niet.
Ja dat is het probleem dus, kan niet nagaan of de pc boot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dus testen.
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om je op weg te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinvented
Zal ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddy Cosworth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-10 13:48
voeding