Enige tijd geleden ontdekte ik dat er van veel mobiele telefoons niet naar mijn Thuraya satelliet nummer 088216 etc. gebeld kan worden. Dat wil je ook niet, want dat is veel te duur, maar toch. Voor het geval dat, zou het toch prettig kunnen zijn.
Ik wil graag weten hoe ik er voor kan zorgen dat dat wel kan.
Ik heb het probleem voorgelegd aan mijn eigen GSM provider Simyo (KPN netwerk), KPN en Thuraya. Tot nu toe geen oplossing gevonden.
De feiten:
Wat wel kan met mijn Thuraya XT
- Zelf bellen en sms-en.
- Sms-en ontvangen.
- Gebeld worden door vaste nummers.
- Gebeld worden door Vodafone netwerk gsm nummers.
Wat kan:
- Ik kan wel naar een Iridium telefoon bellen (008816) via het Simyo/KPN netwerk.
- Gebeld worden door mijn Thuraya
- Sms-en ontvangen van mijn Thuraya.
Wat kon:
- Tot vorig jaar oktober kon ik wel met Het KPN netwerk naar Thuraya bellen.
Ik kan niet gebeld worden via:
- Simyo
- Tele2
- KPN
- T-Mobile
- Lebara
- Ben
Mogelijk heeft het iets met de 0088 scam te maken in 2009. Toen werden veel mensen gebeld en werd er opgehangen. Daarna ging men dan terug bellen en was men veel geld kwijt. 0088 lijkt op 088.
Ik heb nog geen andere Thuraya gebruikers gevonden die ik zou kunnen proberen te bellen. Graag zou ik dat wel willen proberen om te zien of het aan mijn nummer ligt.
Bij KPN hebben ze een ticket aangemaakt. Thuraya werkt er nog aan, maar het is geen doorsnee vraag voor de helpdesks!
Herkent iemand dit probleem en wie mag ik zijn Thuraya nummer bellen voor een test.
Jan
Ik wil graag weten hoe ik er voor kan zorgen dat dat wel kan.
Ik heb het probleem voorgelegd aan mijn eigen GSM provider Simyo (KPN netwerk), KPN en Thuraya. Tot nu toe geen oplossing gevonden.
De feiten:
Wat wel kan met mijn Thuraya XT
- Zelf bellen en sms-en.
- Sms-en ontvangen.
- Gebeld worden door vaste nummers.
- Gebeld worden door Vodafone netwerk gsm nummers.
Wat kan:
- Ik kan wel naar een Iridium telefoon bellen (008816) via het Simyo/KPN netwerk.
- Gebeld worden door mijn Thuraya
- Sms-en ontvangen van mijn Thuraya.
Wat kon:
- Tot vorig jaar oktober kon ik wel met Het KPN netwerk naar Thuraya bellen.
Ik kan niet gebeld worden via:
- Simyo
- Tele2
- KPN
- T-Mobile
- Lebara
- Ben
Mogelijk heeft het iets met de 0088 scam te maken in 2009. Toen werden veel mensen gebeld en werd er opgehangen. Daarna ging men dan terug bellen en was men veel geld kwijt. 0088 lijkt op 088.
Ik heb nog geen andere Thuraya gebruikers gevonden die ik zou kunnen proberen te bellen. Graag zou ik dat wel willen proberen om te zien of het aan mijn nummer ligt.
Bij KPN hebben ze een ticket aangemaakt. Thuraya werkt er nog aan, maar het is geen doorsnee vraag voor de helpdesks!
Herkent iemand dit probleem en wie mag ik zijn Thuraya nummer bellen voor een test.
Jan