[Win10] TP-Link TL-WN823N: wel verbinding, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vindictive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-02 16:12
Vanavond is de glasvezelbox van KPN bij ons kapot gegaan. Monteur komt morgen pas langs, daarom een TP-Link TL-WN823N WiFi-dongel bij de Mediamarkt gekocht zodat mijn desktop verbinding kan maken met de hotspot van mijn telefoon.

De verbinding lijkt prima tot stand de komen. De naam van de telefoon wordt herkend en de pc zegt connectie te hebben met het internet. Bij het openen van de browser lijkt internet echter niet te werken.

Ik heb meerdere versies van de driver geïnstalleerd en de firewall uitgezet. Dongel in meerdere USB-poorten gedaan en op twee desktops geprobeerd.

De telefoon betreft een Galaxy S8, op de desktop staat Windows 10.

Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie? De dongel geeft aan alle kanten het vermoeden dat het een plug-and-play oplossing is. Toch lukt het mij momenteel niet om het aan de praat te krijgen. Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Vindictive op 24-01-2019 21:14)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Vindictive zit de kabel die naar de router gaat er nog in? Wellicht wil de PC toch verbinding proberen te blijven maken met het bedrade netwerk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Heb je geen vast ip ingesteld? DHCP werkt wel, heb je ook DNS?

Anders even op zoek gaan wat voor chip erop zit. Ik had meer geluk met de realtek driver als de tplink vermomde realtek driver van een andere TPlink Wifi PCI-x1 kaart.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Vindictive zit de kabel die naar de router gaat er nog in? Wellicht wil de PC toch verbinding proberen te blijven maken met het bedrade netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vindictive
IP staat idd op DHCP. Ik heb de DNS nog even gewijzigd van auto naar voorkeur 208.67.222.222 en alternatief 208.67.220.220 maar dat haalt niets uit.

Wat betreft drivers heb ik ze, voor zover ik op de hoogte ben, elk geprobeerd. Zowel de standaard driver bij het inpluggen van de dongel als TL-WN823N(EUUS)_V3_181024_Win en TL-WN823N_V3_180315_Win van de TP-Link website.

Volgens mij heb ik de Realtek RTL8192EU chip. De FCC ID eindigt in ieder geval met ..23NV2. Alleen zo snel even geen idee waar ik de Realtek driver vandaan haal? Dat ik op m'n telefoon aan het zoeken ben versneld het proces eigenlijk ook niet helemaal :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vindictive
rens-br schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:07:
Ik kan het niet geloven maar dit was inderdaad het probleem.. Voel ik mij even dom 8)7 Haha bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Vindictive schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:14:
Ik kan het niet geloven maar dit was inderdaad het probleem.. Voel ik mij even dom 8)7 Haha bedankt!!
Het kan soms zo simpel zijn. :P
Pagina: 1