Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-10 18:56
Ik heb nog een oud digitaal fotolijstje die ik wil ombouwen met een raspberry pi.
Nu zit er een ribbon cable (https://www.google.com/ur...o91Y&ust=1548440920791519) in die net niet lijkt te passen in de pi (1mm te breed)
Is het veilig deze een beetje af te schaven en hem erin te stoppen?

Er ging een 12v voeding in. Er zitten 4 draden 2 witte en 2 roze die uit het display komen ik neem aan voeding. Is het veilig hier 12v op te zetten?

Het is een sharp S2631 en hier (https://www.slw-ele.com/lq104v1dg83.html) staat;
Input Voltage : 3.3/5.0V (Typ.)(VCC)

En
Signal Interface : Parallel RGB (1 ch, 6-bit)

Als je hier op googled
https://www.google.com/se...iz.......0i71.nm31zuFP59s
Kom je de dsi van de pi tegen.

[ Voor 23% gewijzigd door Torac op 24-01-2019 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:23

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het niet past is het er waarschijnlijk niet voor gemaakt. Meeste displays zijn niet voorzien van een DSI interface.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
DukeBox schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:35:
Als het niet past is het er waarschijnlijk niet voor gemaakt. Meeste displays zijn niet voorzien van een DPI interface.
Tja helemaal gelijk.
Zou het iets kwaad kunnen als ik hem er toch in doe?
Of hoe kom ik er achter of het een dpi interface is of niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Torac op 24-01-2019 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik zou sowieso controleren of de voeding en GND connecties overeen komen. Als data pinnen verschillen overleven beide apparaten het waarschijnlijk wel. Maar ga je 12 of 5 volt op een verkeerde pin zetten kan het gauw klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SA007

Moderator Tweaking
Displays zijn een heel probleem om werkend te krijgen, zelfs als de stekker past en de pinout en spanningen 100% klopt heb je geen garantie dat het werkend te krijgen is.

Als het niet past, en de interface anders is (rgb versus dpi) heb je 0 kans dat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Oké duidelijk.
Jammer maar het viel te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Torac schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:22:
Oké duidelijk.
Jammer maar het viel te proberen.
Als je op YT naar "ben heck" zoekt heeft hij wel wat filmpjes over het werkend krijgen van diverse display(s)
kijk o.a naar de portable gameconsole projectjes die hij doet.

Wat je als eerste opzoekt is de grafische chip, dat geeft je een indicatie van het type display en wat je ermee kan doen / refresh rate. als je geen kleine soldeerbout en multi meter hebt (usb soldeerbout bv is goedkoop middel) dan zou ik niet eens starten.

Overgens voor een paar euro kan je genoeg displays vinden die kant en klaar zijn of hackable.

Tja vanalles

Pagina: 1