Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1173086

Topicstarter
Mijn vraag
Enkele maanden geleden heb ik een 4 TB LaCie Mini Rugged externe schijf aangeschaft. Deze was verdeeld in een 3 TB deel en een 1 TB 'share' deel. Omdat ik naast een Windows Laptop ook nog een iets oudere Mac heb leek mij dat wel handig, kan ik het share deel voor de Mac gebruiken zo dacht ik (want het 3TB deel is op de Mac alleen te lezen en vanaf te kopieren maar niet te wijzigen). Op de 3 TB heb ik toen vanaf de laptop veel bestanden gezet en dat werkte prima. Echter nu sluit ik de schijf aan op mijn laptop en 'ziet' die alleen nog maar LaCie Share en niet meer het andere deel van de schijf :'(
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows Office 365
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
apparaatbeheer
alle USB poorten
...

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 1173086 op 24-01-2019 18:37 . Reden: tikfout ]

Beste antwoord (via Anoniem: 1173086 op 24-01-2019 21:13)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Start diskmgmt.msc op, de schijf zul je daar zien, en dan kun je ook zien welke partities erop staan, en welke driveltters die hebben.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04
Zie je hem nog wel in diskmanager? Misshien heeft die gewoon geen letter gehad van windows en moet je die zelf toevoegen

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 19:28

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heeft de partitie wel een eigen drive letter? Anders toewijzen via diskmanagment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De LaCie share heeft nu de H
Voorheen stonden beide separaat bij Computer/Hardeschijfstations

waar vind ik diskmanagement? Windows Help kent het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bij 'apparaten toevoegen' wordt hij niet gevonden
bij 'schijfstations' staat de externe schijf erbij maar zonder onderscheid tussen het 3TB en 1TB deel

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Start diskmgmt.msc op, de schijf zul je daar zien, en dan kun je ook zien welke partities erop staan, en welke driveltters die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja bij diskmanagement staan beide partities. De Share met schijfletter H en de ander LaCie inderdaad zonder letter! Letter toegwezen en we zijn back in business!! Super bedankt, helemaal top *O*

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 1173086 op 24-01-2019 21:18 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1