Een ''retromeuk'' V&A rubriek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Hoi,

Ik heb een vraag of het mogelijk is om een soort ''retro'' V&A categorie te maken. Nu moet je door de bestaande V&A categorieën snuffelen om te kijken of er nog leuke retrodealtjes te vinden zijn.

Nu snap ik best dat het moeilijk is om te definiëren wat nou echt ''retro'' is. Mijn voorstel is om te zeggen dat alles voor 2005 ''retro'' is. Dus incl de PS2 en Xbox org, maar nog voor de Xbox 360 en PS3. Op PC gebied is dat weer wat lastiger gezien bijvoorbeeld CRT's na 2005 nog redelijk ''retro'' zijn maar al die oude TFT schermen nou niet echt ''retro'' zijn.

Maar ik denk dat voor de PC categorie nog wel het een en ander te regelen valt. bijvoorbeeld ''elk CRT beeldscherm of een LCD voor 2000'' ofzo. En als er wat ''vervuiling'' op de retro categorie komt (en vice versa) is dat natuurlijk ook niet het einden van de wereld ;)

Bijgevoegd zit een mock-upje van mijn geniale Paintskills. En dan zou ik volgende categorieën voorstellen:

Consoles en toebehorende, Spellen, PC en toebehorende, Monitoren/TV's, Arcade, Overig.

Geen idee of ik nog iets belangrijk mis. Maar ik denk met deze categorieën en wat super simpele filters dat je al een heel eind komt. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x4gROn3fFSEhTQQphPCLTNcb/thumb.png

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
Ai ik heb mijn topictitel niet afgemaakt. Het zou moeten zijn ''Een ''Retromeuk'' V&A rubriek'' ;)

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 23:04
Ik denk dat dit geen goed idee is; het creëert namelijk verwarring, je gaat namelijk dubbele sub categorieën krijgen, en de vraag of bijvoorbeeld de Xbox Original nou tussen gaming staat of retro.

En dan heb ik het nog niet over de fouten die mensen maken met het plaatsen van hun rubriek en de extra inzet die daarvoor nodig is om het te controleren en te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:41

InFamous

excommunicado

Hier kan de redactie niet zo heel veel mee, schopje richting V&A feedback.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hier kunnen de V&A admins niet zo heel veel mee, schopje richting Mooie Features.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
Ah sorry @Microkid en @InFamous, ik dacht dat ik hem in Mooie features had gepost. In elk geval bedankt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door rickboy333 op 24-01-2019 19:39 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
BladeSlayer1000 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:00:
Ik denk dat dit geen goed idee is; het creëert namelijk verwarring, je gaat namelijk dubbele sub categorieën krijgen, en de vraag of bijvoorbeeld de Xbox Original nou tussen gaming staat of retro.

En dan heb ik het nog niet over de fouten die mensen maken met het plaatsen van hun rubriek en de extra inzet die daarvoor nodig is om het te controleren en te verbeteren.
Plus het is nogal subjectief, wat is retro en wat is gewoon oude troep? Een oude Xbox of PS2 plaats ik absoluut in de tweede categorie. Dus retrokoopjesjagers zouden niets aan mij hebben, want dan staat het gewoon in een andere categorie. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:35:
[...]

Plus het is nogal subjectief, wat is retro en wat is gewoon oude troep? Een oude Xbox of PS2 plaats ik absoluut in de tweede categorie. Dus retrokoopjesjagers zouden niets aan mij hebben, want dan staat het gewoon in een andere categorie. :P
Daarvoor had @rickboy333 juist bedacht dat alles voor 2005 als retro zou worden bestempeld, wat je daarna ieder jaar zou moeten verplaatsen om het up to date te houden :9

[ Voor 7% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 24-01-2019 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BladeSlayer1000 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:38:
[...]

Daarvoor had @rickboy333 juist bedacht dat alles voor 2005 als retro zou worden bestempeld, wat je daarna ieder jaar zou moeten verplaatsen om het up to date te houden :9
Waarom 2005?

Wikipedia: Xbox >:)

Dat gekke ding is inmiddels als "One" ook al weer als "retro" aan te merken doordat de originele Xbox One niet meer leverbaar is en alleen de "S" en de "X" beschikbaar zijn?

Laat dát soort pagina's dan eerst maar eens onderhouden gaan worden voordat er hier een harde lijn getrokken gaat worden op basis van een jaartal.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
wimmel_1 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:43:
[...]

Waarom 2005?

Wikipedia: Xbox >:)

Dat gekke ding is inmiddels als "One" ook al weer als "retro" aan te merken doordat de originele Xbox One niet meer leverbaar is en alleen de "S" en de "X" beschikbaar zijn?

Laat dát soort pagina's dan eerst maar eens onderhouden voordat er hier een harde lijn getrokken gaat worden op basis van een jaartal.
Ik heb het niet verzonnen hé @rickboy333 kwam met dat voorstel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
BladeSlayer1000 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:38:
Maar dat is juist mijn punt, je kunt het niet zomaar aan een jaartal ophangen. Een harde schijf van voor 2005 is lastig retro te noemen bijvoorbeeld. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom zouden we dit nodig hebben als we Vraag & Aanbod overig hebben?
Zie FAQ VAO Dat is in weze de overloop voor alles wat niet direct in V&A past. En dat werkt prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
The Eagle schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:21:
Waarom zouden we dit nodig hebben als we Vraag & Aanbod overig hebben?
Zie FAQ VAO Dat is in weze de overloop voor alles wat niet direct in V&A past. En dat werkt prima :)
Daarvan zou mss een apart forum gemaakt kunnen worden? V&A Retro. (VAR) Echter het probleem is dat veel mensen niet weten dat VAO bestaat. Ik kwam daar bijvoorbeeld 4 maanden geleden pas achter terwijl ik al jaren op V&A gebruik.
Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:50:
[...]

Maar dat is juist mijn punt, je kunt het niet zomaar aan een jaartal ophangen. Een harde schijf van voor 2005 is lastig retro te noemen bijvoorbeeld. :P
Maar wat is dan een alternatief? Alles voor de jaren 00? Tja ik wil b.v niet gamen op een CRT van voor de 00 toen alles nog bol was. Plus je zit met het probleem dat je bijvoorbeeld helemaal niet meer kan zoeken op b.v CRT schermen in de V&A van monitoren (tenzij de verkoper het specifiek in de ad zet) terwijl je nog wel PS2 en Xbox dingen in de ''gewone'' console categorie kan vinden.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@rickboy333 Ben je jouw specifieke "probleem" qua vraag nu niet een beetje aan het verleggen naar de kant van het platform wat jou de mogelijkheid geeft om iets te kunnen zoeken?

Als je een specifiek item zoekt dan hoef je toch alleen maar dát specifieke deel op te geven in je zoekopdracht?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
Is er zoveel aanbod of potentie in die scène?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
rickboy333 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:29:
[...]

Daarvan zou mss een apart forum gemaakt kunnen worden? V&A Retro. (VAR) Echter het probleem is dat veel mensen niet weten dat VAO bestaat. Ik kwam daar bijvoorbeeld 4 maanden geleden pas achter terwijl ik al jaren op V&A gebruik.

[...]

Maar wat is dan een alternatief? Alles voor de jaren 00? Tja ik wil b.v niet gamen op een CRT van voor de 00 toen alles nog bol was. Plus je zit met het probleem dat je bijvoorbeeld helemaal niet meer kan zoeken op b.v CRT schermen in de V&A van monitoren (tenzij de verkoper het specifiek in de ad zet) terwijl je nog wel PS2 en Xbox dingen in de ''gewone'' console categorie kan vinden.
Het probleem met de VAR is misschien een tekortkoming van Tweakers waaraan ze kunnen werken door bijvoorbeeld een link toe te voegen aan de V&A pagina.

Je kan altijd een aanvraag doen om de zoekfilters uit te breiden. In geval van de TV zou je kunnen vragen om de zoekfilter 'Televisietype' uit te breiden en daarbij de optie CRT toe te voegen indien het mogelijk is (ik weet niet of Tweakers een koppeling maakt achter de schermen in de pricewatch), de vraag is alleen of Tweakers hier het nut van inziet aangezien die steeds minder worden aangeboden; maar je kunt altijd een schot wagen.

Edit; Ik zit net te zoeken op televisies, en heb alleen de filter optie 'Paneeltype' omgeschakeld naar niet en alles aangevinkt en ik krijg een aantal TV's te zien met een CRT scherm link: categorie: Televisies

[ Voor 12% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 24-01-2019 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

rickboy333 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:29:
[...]

[...]

Oude meuk is en blijft oude meuk, welk labeltje je er ook op plakt. De definitie "retro" zal voor iedereen anders zijn. Kun je geen sticker opplakken.
Jouw probleem is dat je dingen zoekt zonder sticker. Die zitten standaard in de vergaarbak, niet in de aparte categorien. Dat jij niet wist dat die vergaarbak er al een hele tijd is, kan GoT ook niks aan doen natuurlijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

BladeSlayer1000 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:00:
Hier ben ik het mee eens en ook de definitie retro verschilt per persoon en verschuift in de tijd. Wat nu nog geen retro is zal dat over een tijdje wel zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1