Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
vb. A beautiful planet:
nieuws: Eerste uhd-blu-rayschijven met Imax Enhanced en hdr10+ verschijnen ei...
Heb geen 4k-speler
road rebel schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:36:
Door een schijfje met HDR10+ te kopen?
vb. A beautiful planet:
nieuws: Eerste uhd-blu-rayschijven met Imax Enhanced en hdr10+ verschijnen ei...
Edit: hier wordt een vergelijk gemaakt; een downloadbare demo clip schijnt er nog steeds niet te zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door apis29 op 24-01-2019 20:55 ]
Maar dat wist je anderhalve maand geleden toch al? Sterker nog, je post nu niet eens wat je wel hebt staan om eventueel HDR10+ mee af te spelen.said006 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:47:
is er geen online/downloadable content?
Heb geen 4k-speler
[...]
Snelle zoektocht op internet (en nuance op @apis29 ): alleen Amazon Prime App (op bepaalde Samsung TV's) en bepaalde discs (vooralsnog Amerikaanse persing) lijken HDR10+ te hebben.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
http://ff.de/nasa-8k-hdr-download/
[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 01-02-2019 21:47 ]
Thanks! Weet jij ook hoe ik kan zien dat dit een HDR10+ video is? Wat is het verschiil tussen een HDR10 en een HDR10+ bestand als ik kijk naar de informatie via MediaInfo? Ik heb begrepen dat de TV alleen de melding HDR-signaal geeft zowel bij HDR10 als bij HDR10+ content.apis29 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:46:
Leef je uit: een HDR10+ clip vers van de pers (alhoewel enigszins beperkt: "mapped to 500nits")
http://ff.de/nasa-8k-hdr-download/
Ik kan de video trouwens niet downloaden. Je moet je eerst registeren voor de nieuwsbrief, maar als ik dat doe, dan krijg ik geen email van hem en kan ik dus ook niet bevestigen en downloaden.
[ Voor 22% gewijzigd door Autopilot op 02-02-2019 18:08 ]
Ik ging er vanuit dat je een Samsung had maar dat blijkt een Philips te zijn en die Amazon app doet blijkbaar al helemaal geen HDR dus had een trial ook geen zin om HDR10+ te testen.said006 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:03:
[...]
Thanks! Weet jij ook hoe ik kan zien dat dit een HDR10+ video is? Wat is het verschiil tussen een HDR10 en een HDR10+ bestand als ik kijk naar de informatie via MediaInfo? Ik heb begrepen dat de TV alleen de melding HDR-signaal geeft zowel bij HDR10 als bij HDR10+ content.
Ik kan de video trouwens niet downloaden. Je moet je eerst registeren voor de nieuwsbrief, maar als ik dat doe, dan krijg ik geen email van hem en kan ik dus ook niet bevestigen en downloaden.
De download link krijg je in een tweede email, bij mij komt alles voornamelijk in de junkmail terecht bij dit adres en dan vis ik het nuttige eruit.
Geen idee hoe het bij Philips zit, in dat Youtube filmpje hierboven was te zien dat je bij Panasonic wel een HDR10+ logo te zien krijgt. Ben het nu aan het downloaden (is 1 zip van 8GB met alle filmpjes), ff kijken wat Mediainfo zegt.
Edit: op deze twee regels na ziet de info er vrijwel hetzelfde uit als bij een HDR10 clip ('Commercial name : HDR10')
1
2
| Maximum Content Light Level : 1000 cd/m2 Maximum Frame-Average Light Level : 400 cd/m2 |
[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 02-02-2019 22:53 ]
Heb je hier iets aan?said006 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:47:
is er geen online/downloadable content?
Heb geen 4k-speler
[...]
https://4kmedia.org/
Op AppleTV 4K doet die Primevideo app wel HDR10 trouwens. GT nieuwe seizoen en bv die Jack Ryan serie zijn in HDR10 4K.apis29 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:00:
[...]
Ik ging er vanuit dat je een Samsung had maar dat blijkt een Philips te zijn en die Amazon app doet blijkbaar al helemaal geen HDR dus had een trial ook geen zin om HDR10+ te testen.
De download link krijg je in een tweede email, bij mij komt alles voornamelijk in de junkmail terecht bij dit adres en dan vis ik het nuttige eruit.
Geen idee hoe het bij Philips zit, in dat Youtube filmpje hierboven was te zien dat je bij Panasonic wel een HDR10+ logo te zien krijgt. Ben het nu aan het downloaden (is 1 zip van 8GB met alle filmpjes), ff kijken wat Mediainfo zegt.
Edit: op deze twee regels na ziet de info er vrijwel hetzelfde uit als bij een HDR10 clip ('Commercial name : HDR10')
code:
1 2 Maximum Content Light Level : 1000 cd/m2 Maximum Frame-Average Light Level : 400 cd/m2
HDR10+ op 4K Blurays, ik heb er geen hoge verwachtingen van.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ja het is op de Philips tv's dat de Amazon app helemaal geen HDR doet. De nieuwe 4K Amazon Fire stick doet wel HDR10+ en ook Dolby Vision maar die werkt geloof ik niet in Nederland/ met een NL Amazon account.loekf2 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:00:
[...]
Op AppleTV 4K doet die Primevideo app wel HDR10 trouwens. GT nieuwe seizoen en bv die Jack Ryan serie zijn in HDR10 4K.
HDR10+ op 4K Blurays, ik heb er geen hoge verwachtingen van.
Staan geen HDR10+ (Plus) op, verder wel zo'n beetje alle gangbare formaten (HDR10, HLG en Dolby Vision)paulkokkie schreef op zondag 3 februari 2019 @ 08:41:
[...]
Heb je hier iets aan?
https://4kmedia.org/
Zegt genoeg over wie deze formaten oorlog gaat winnen. Niet mijn Philips HDR10+ in ieder geval
[ Voor 29% gewijzigd door Autopilot op 06-02-2019 15:07 ]
Genoemde iss filmpje testen op q9fn ziet er goed uit, maar ja geen hdr10+ icon, wel op de panasonic.
[ Voor 19% gewijzigd door mtv1 op 24-07-2019 08:26 ]
Weet niet of het te maken heeft met de discs zelf of dat het in de toekomst beter zal worden of niet. Verschil tussen HDR10 en Dolby Vision is wel prominenter dan verschil tussen HDR10 en HDR10+.
Ik hoop dat het beter wordt.
Lijkt erop dat de markt los begint te komen.
Mijn TV geeft altjd een HDR-signaal notificatie, voor zowel HDR als HDR10+ content.
Weet iemand hoe ik een HDR10+ video kan afspelen op mijn tv?
Plex gebruik ik regelmatig maar ik weet dus niet of PLEX HDR10+ ondersteunt.
Daarnaast zou ik ook wel een android box kunnen gebruiken. Weten jullie welke box HDR10+ ondersteunt?
Direct aansluiten aan de tv werkt niet, omdat de bitrate te hoog is voor de tv en het beeld dus hapert.
Je hebt een hoop vragen, maar het stomme is dat het wel heel erg simpele vragen zijn die je zo op kan zoeken.said006 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:41:
Het is weer even geleden, maar ondertussen al mooie HDR10+ releases voorbij zien komen
Lijkt erop dat de markt los begint te komen.
Mijn TV geeft altjd een HDR-signaal notificatie, voor zowel HDR als HDR10+ content.
Weet iemand hoe ik een HDR10+ video kan afspelen op mijn tv?
Plex gebruik ik regelmatig maar ik weet dus niet of PLEX HDR10+ ondersteunt.
Daarnaast zou ik ook wel een android box kunnen gebruiken. Weten jullie welke box HDR10+ ondersteunt?
Direct aansluiten aan de tv werkt niet, omdat de bitrate te hoog is voor de tv en het beeld dus hapert.
HDR10+ afspelen op je tv, middels netflix of Prime of iTunes of en weet ik niet hoeveel streaming diensten die er zijn.
Android box, moet je kijken naar chromecast, google chromecast en kom er alles over te lezen. En direct aansluiten op de tv? over wat heb je het? Een android apparaat zoals Chromecast? Bitrate is niet te hoog als je de juiste settings neerzet voor je tv.
Daarnaast heb je sowieso 18Gbps HDMI 2.0a/b kabel nodig. Al de antwoorden op je vragen kun je gemakkelijk op google vinden.
Wat ik overal lees is dat Amazon Prime Plus HDR10+ content aanbied.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Dat weet ik, maar ik bedoel een HDR10+ video op mijn externe HDD afspelen op mijn tv.Xtr3me4me schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:53:
[...]
Je hebt een hoop vragen, maar het stomme is dat het wel heel erg simpele vragen zijn die je zo op kan zoeken.
HDR10+ afspelen op je tv, middels netflix of Prime of iTunes of en weet ik niet hoeveel streaming diensten die er zijn.
Android box, moet je kijken naar chromecast, google chromecast en kom er alles over te lezen. En direct aansluiten op de tv? over wat heb je het? Een android apparaat zoals Chromecast? Bitrate is niet te hoog als je de juiste settings neerzet voor je tv.
Daarnaast heb je sowieso 18Gbps HDMI 2.0a/b kabel nodig. Al de antwoorden op je vragen kun je gemakkelijk op google vinden.
Wat ik overal lees is dat Amazon Prime Plus HDR10+ content aanbied.
Van streamingdiensten weet ik het inderdaad.
Na het zoeken op google naar een android box dat HDR10+ ondersteunt kon ik niets vinden.
Direct de externe HDD aansluiten aan de TV zorgt voor een haperend beeld/geluid.
Dat klopt en dat gaat ook nooit werken. 4K HDR10+ content afspelen op USB 3.0 gaat ook niet. ( Wikipedia: USB 3.0 )said006 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:59:
[...]
Dat weet ik, maar ik bedoel een HDR10+ video op mijn externe HDD afspelen op mijn tv.
Van streamingdiensten weet ik het inderdaad.
Na het zoeken op google naar een apparaat dat HDR10+ ondersteunt kon ik niets vinden.
Direct de externe HDD aansluiten aan de TV zorgt voor een haperend beeld/geluid.
USB 3.0 trekt maar 5Gbps en 4K HDR10+ @50-60Hz is rond de 12Gbps nodig. Wat wel weer kan is bijvoorbeeld gebruik maken van een NAS met DLNA, aangesloten op dezelfde netwerk connectie als waar je TV op aangesloten zit.
Maar USB 3.0 zo direct in je tv en hopen dat je *.mkv files in 4k @50-60Hz afspeelt gaat niet op. Als je TV 3.1 aansluiting heeft (moet je ook Externe HDD hebben met 3.1 aansluiting) zou wellicht nog kunnen, maar ook lastig.
HDR10 tov HDR10+ is weinig, heel weinig verschil daarbij maken film makers 90% meer gebruik van Dolby Vision, dit omdat het de lat weer boven HDR10+ ligt.
Het is niet alleen het apparaat die HDR10+ moet ondersteunen, het is de content die je nodig hebt ervoor. En daar is echt bar weinig van te vinden.
Geloof mij zet een HDR en HDR10 content naast elkaar en je gaat amper verschil merken tussen deze 2.
[ Voor 16% gewijzigd door Xtr3me4me op 23-07-2019 15:17 ]
Ik dacht altijd dat het lag aan de zwakke chipset van de tv, waardoor ik dacht dat ik een extern android apparaat nodig had waar de USB op aangesloten moet worden. Maar als ik het zo lees, dan gaat ook dit niet werken, omdat de bottleneck dan de USB aansluiting is van het android apparaat.Xtr3me4me schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:12:
[...]
Dat klopt en dat gaat ook nooit werken. 4K HDR10+ content afspelen op USB 3.0 gaat ook niet. ( Wikipedia: USB 3.0 )
USB 3.0 trekt maar 5Gbps en 4K HDR10+ @50-60Hz is rond de 12Gbps nodig. Wat wel weer kan is bijvoorbeeld gebruik maken van een NAS met DLNA, aangesloten op dezelfde netwerk connectie als waar je TV op aangesloten zit.
Maar USB 3.0 zo direct in je tv en hopen dat je *.mkv files in 4k @50-60Hz afspeelt gaat niet op. Als je TV 3.1 aansluiting heeft (moet je ook Externe HDD hebben met 3.1 aansluiting) zou wellicht nog kunnen, maar ook lastig.
De bitrate van mijn HDR10+ video is ongeveer 80 MB/s, dus ongeveer 640 mbps. Dan zou 5Gbps toch meer dan voldoende moeten zijn, of zie ik iets over het hoofd?
5Gbps komt neer op ongeveer 625 MB/s, en volgens mij valt de bitrate van vrijwel elke 4K HDR10+ @50-60Hz hieronder?
Nope: https://4k-uhd.nl/hdmi/said006 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:22:
[...]
Ik dacht altijd dat het lag aan de zwakke chipset van de tv, waardoor ik dacht dat ik een extern android apparaat nodig had waar de USB op aangesloten moet worden. Maar als ik het zo lees, dan gaat ook dit niet werken, omdat de bottleneck dan de USB aansluiting is van het android apparaat.
De bitrate van mijn HDR10+ video is ongeveer 80 MB/s, dus ongeveer 640 mbps. Dan zou 5Gbps toch meer dan voldoende moeten zijn, of zie ik iets over het hoofd?
5Gbps komt neer op ongeveer 625 MB/s, en volgens mij valt de bitrate van vrijwel elke 4K HDR10+ @50-60Hz hieronder?
Maximale Refreshrate (Hz): 10-bit HDR
4K 3840 × 2160
Refresh
Rate (Hz) 60Hz
Data Rate
Required 12.54Gbit/s
Er is een verschil tussen data rate (bandwith) en bitrate van een videobestand. Een 1080p video van 1GB of van 10GB met verder dezelfde refreshrate, HDR zullen dezelfde bandwith gebruiken over HDMI (dit is bij het afspelen van een USB bestand / online bestand verder irrelevant gezien de TV de encoding doet). Als je het wilt berekenen kun je de volgende link gebruiken:Xtr3me4me schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:28:
[...]
Nope: https://4k-uhd.nl/hdmi/
4K 3840 × 2160
Refresh
Rate (Hz) 60Hz
Data Rate
Required 12.54Gbit/s
https://k.kramerav.com/support/bwcalculator.asp
HDR10+ valt gewoon ruim binnen 18Gbps (HDMI 2.0 spec) op 24fps
Bij 60fps dien je 25Gbps te kunnen doorsturen (HDMI 2.1 spec)
@said006 Dat je inderdaad zulke bestanden op je TV niet kan afspelen ligt waarschijnlijk aan een mix van software/speler, chipset en de afspeel/encoding mogelijkheden.
[ Voor 9% gewijzigd door Elazz op 23-07-2019 15:40 ]
Maar dan heb je het over ongecomprimeerde video signalen lijkt me. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand in het bezit is van 4K HDR10+ video's met deze bitrate. Dan zou je voor een film van 2 uurtjes 11TB aan opslag nodig hebben.. Dus om dat dan te vergelijken met streaming diensten, of DLNA.. Da's een beetje appels met peren vergelijken.Xtr3me4me schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:28:
[...]
Nope: https://4k-uhd.nl/hdmi/
4K 3840 × 2160
Refresh
Rate (Hz) 60Hz
Data Rate
Required 12.54Gbit/s
Elazz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:39:
[...]
Er is een verschil tussen data rate (bandwith) en bitrate van een videobestand. Een 1080p video van 1GB of van 10GB met verder dezelfde refreshrate, HDR zullen dezelfde bandwith gebruiken over HDMI (dit is bij het afspelen van een USB bestand / online bestand verder irrelevant gezien de TV de encoding doet). Als je het wilt berekenen kun je de volgende link gebruiken:
https://k.kramerav.com/support/bwcalculator.asp
HDR10+ valt gewoon ruim binnen 18Gbps (HDMI 2.0 spec) op 24fps
Bij 60fps dien je 25Gbps te kunnen doorsturen (HDMI 2.1 spec)
Klopt ongecomprimeerde video. Maar even goed het is een vast standaard die nodig is om HDR materiaal af te spelen in vloeiende mate. Want je praat hier niet alleen over video maar ook audio die over hetzelfde lijntje heen moet.BizzieBis schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:40:
[...]
Maar dan heb je het over ongecomprimeerde video signalen lijkt me. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand in het bezit is van 4K HDR10+ video's met deze bitrate. Dan zou je voor een film van 2 uurtjes 11TB aan opslag nodig hebben.. Dus om dat dan te vergelijken met streaming diensten, of DLNA.. Da's een beetje appels met peren vergelijken.
Streaming diensten zoals netflix maken gebruik van gecomprimeerde data. Ik vergelijk ook nergens mee.
@said006 Probeer eens VLC app te downloaden op je TV en probeer daarmee je USB content eens af te spelen. Decodering van je TV kan nog wel eens belabberd zijn en kan de CPU beter met de codering van VLC overweg.
Al met al mijn 4k films op .mkv files afspelen via USB 3.0 is mij nooit vloeiend gelukt, met geen enkele software. Zet ik hem op mijn NAS, speelt het vloeiend af.
Dit omdat de CPU in 9/10 tv's belabberd zijn, ook 1 van de redenen waarom ik overgestapt ben naar ATV.
Maar ATV ondersteund alleen HDR en DV en geen HDR10+, denk dat HDR10+ niet voor erg lang op de markt zal staan.
[ Voor 16% gewijzigd door Xtr3me4me op 23-07-2019 15:58 ]
Heb ik al geprobeerd met de VLC player. Ik moet zeggen dat het wel een stuk soepeler gaat en veeel minder haperingen, maar nog steeds af en toe haperingen, ook met de MX Player.Xtr3me4me schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:46:
[...]
[...]
Klopt ongecomprimeerde video. Maar even goed het is een vast standaard die nodig is om HDR materiaal af te spelen in vloeiende mate. Want je praat hier niet alleen over video maar ook audio die over hetzelfde lijntje heen moet.
Streaming diensten zoals netflix maken gebruik van gecomprimeerde data. Ik vergelijk ook nergens mee.
@said006 Probeer eens VLC app te downloaden op je TV en probeer daarmee je USB content eens af te spelen. Decodering van je TV kan nog wel eens belabberd zijn en kan de CPU beter met de codering van VLC overweg.
Al met al mijn 4k films op .mkv files afspelen via USB 3.0 is mij nooit vloeiend gelukt, met geen enkele software. Zet ik hem op mijn NAS, speelt het vloeiend af.
Dit omdat de CPU in 9/10 tv's belabberd zijn, ook 1 van de redenen waarom ik overgestapt ben naar ATV.
Maar ATV ondersteund alleen HDR en DV en geen HDR10+, denk dat HDR10+ niet voor erg lang op de markt zal staan.
Ik zag inderdaad dat de ATV wel DV ondersteunt maar geen HDR10+. Ook de Nvidia Shield TV ondersteunt geen HDR10+.
Ik ga verder zoeken op het internet naar andere opties.
Ik denk juist dat HDR10+ in opkomst is en straks veel groter zal worden, omdat steeds meer studio's beide HDR formaten zullen ondersteunen. Zie onderstaande announcement van Warner Bros en Universal Pictures van afgelopen week.
Onlangs Alita Battle Angel in HDR10+ gereleased
https://www.hdtvtest.co.u...th-HDR10-and-Dolby-Vision