Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (1080p), muziek luisteren, Office-werkzaamheden, surfen/YouTuben/etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de 1300/1400 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 x AMD Ryzen 7 2700X, 3,7 GHz (4,35 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
1 x ASUS ROG Strix X470-F Gaming, socket AM4 moederbord
1 x be quiet! Dark Rock 4 cpu-koeler
1 x Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen
1 x SAPPHIRE Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 grafische kaart
1 x Crucial MX500, 500 GB SSD
1 x WD Blue, 2 TB HDD
1 x Fractal Design Define R5 Titanium tower-behuizing met Window
1 x be quiet! Pure Power 11 600W CM, 600 Watt voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Belangrijke onderdelen zijn: goeie chipset voor geluid, zeer stil systeem (komt in de woonkamer te staan), verder ben ik een average gamer die 1080p prima vind.
Verder neem ik mijn blu-ray speler mee uit m'n oude systeem en ga ik kijken of ik mijn huidige Windows 10 licentie kan overzetten. Scheelt weer wat euro's.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet veel voorkeuren. Ik heb gehoord dat be quiet apparatuur doet waar ze voor staan. Verder heeft AMD mijn voorkeur vanwege de betere prijs/prestatie verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen enorme systeemkast, zeer stil systeem (ook tijdens het gamen).
Ga je overklokken?
Niet echt. Misschien, maar is niet mijn doel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd wat de gemiddelde tweaker hier vind van het systeem wat ik heb samengesteld. Of ze ervaring hebben met de verschillende componenten en misschien een idee hebben voor een beter component. Ik wil dat dit systeem de komende 4-5 jaar mee kan gaan, dus kwalitatief goede componenten die weinig lawaai produceren en ruimte om eventueel te upgraden.
Gamen (1080p), muziek luisteren, Office-werkzaamheden, surfen/YouTuben/etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de 1300/1400 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 x AMD Ryzen 7 2700X, 3,7 GHz (4,35 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
1 x ASUS ROG Strix X470-F Gaming, socket AM4 moederbord
1 x be quiet! Dark Rock 4 cpu-koeler
1 x Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen
1 x SAPPHIRE Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 grafische kaart
1 x Crucial MX500, 500 GB SSD
1 x WD Blue, 2 TB HDD
1 x Fractal Design Define R5 Titanium tower-behuizing met Window
1 x be quiet! Pure Power 11 600W CM, 600 Watt voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Belangrijke onderdelen zijn: goeie chipset voor geluid, zeer stil systeem (komt in de woonkamer te staan), verder ben ik een average gamer die 1080p prima vind.
Verder neem ik mijn blu-ray speler mee uit m'n oude systeem en ga ik kijken of ik mijn huidige Windows 10 licentie kan overzetten. Scheelt weer wat euro's.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet veel voorkeuren. Ik heb gehoord dat be quiet apparatuur doet waar ze voor staan. Verder heeft AMD mijn voorkeur vanwege de betere prijs/prestatie verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen enorme systeemkast, zeer stil systeem (ook tijdens het gamen).
Ga je overklokken?
Niet echt. Misschien, maar is niet mijn doel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd wat de gemiddelde tweaker hier vind van het systeem wat ik heb samengesteld. Of ze ervaring hebben met de verschillende componenten en misschien een idee hebben voor een beter component. Ik wil dat dit systeem de komende 4-5 jaar mee kan gaan, dus kwalitatief goede componenten die weinig lawaai produceren en ruimte om eventueel te upgraden.
[ Voor 4% gewijzigd door Theeboon op 24-01-2019 14:23 ]
"I sit in my room and imagine the future."