Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies gevraagd aanschaf laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Graag jullie advies over aanschaf nieuwe laptop.
Voor mijn fotografie hobby heb ik een snellere laptop nodig.
Ik gebruik momenteel het programma lightroom en wil in de toekomst ook photoshop gaan gebruiken om foto's en wellicht video's te bewerken.
Verder gebruik ik hem vooral om te surfen en te mailen en mijn partner wil nog wel eens een serie of film downloaden.

Wat is je budget? Het liefst tot €500 max €700 . Indien er veel betere laptops zijn een prijsklasse hoger dan wil ik hier wel over geïnformeerd worden, maar dan moet het verschil wel goed merkbaar zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Voor een shoot zal ik mijn laptop af en toe wel meenemen. Maar voornamelijk in huis.

Ik heb zelf echt geen ict kennis 8)7 en daardoor ook geen voorkeuren. Moet makkelijk in gebruik zijn.
Mij is verteld dat ik een laptop nodig ga hebben met veel werkgeheugen (ram) I7 en dat een videokaart niet zo belangrijk is omdat dit wel bij elkaar zit. En dan zou ik onnodig veel betalen voor een dure videokaart.
Geen idee of dit klopt :) Maar graag advies in merk type etc.

Alle reacties

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:59
I7 VS I5 ga je niet echt merken bij de nieuwste generatie. Het verschil zit hem vooral in het werkgeheugen (16 of 8 GB) en het scherm.
Videokaart is handig voor de hardware versnelling in Lightroom en Photoshop maar dat is ook uit te zetten en daardoor geen must. Ik zal in jou situatie kijken naar minimaal een I5 en zoveel mogelijk werkgeheugen.

In de BBG van Tweakers kwam de Acer Aspire 5 naar voren als een goede laptop. Maar misschien moet je in de pricewatch even kijken of er iets leuks in staat voor jouw budget.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Kijk minimaal naar de volgende eisen:

- 8G of 16G RAM
- 256G of groter SSD

Denk ook na over schermgrootte en of je ontspiegeld wilt of niet.
Maak dan een shortlist. Er is bizar veel keuze.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Adobe adviseert minstens 12 GB RAM om goed te kunnen weken met Lightroom, en een GPU met DirectX 12 of OpenGL 3.3 ondersteuning. Moderne CPU's met ingebouwde graphics processor voldoen daaraan.

[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 25-01-2019 15:38 ]

• BabaaserGames
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-11 10:03
Ik zou ook kijken naar eventueel tweede hans opties, meestal zijn die laptop qua zeker goed uitbreidbaar en veel onderdelen zijn makkelijk te vervangen

• BabaaserGames
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-11 10:03
U geeft ook aan de laptop vooral thuis te willen gebruiken, u kunt dan beter een krachtigere computer aanschaffen of zelf één bouwen

Verwijderd

Topicstarter
Welk van de 3 raden jullie aan?
Als een betere variant n.a.v jullie reacties zijn graag even een linkje. Want nogmaals ik ben echt een leek :)
Lenovo IdeaPad 330s - 640,-
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330S-15IKB (81F500Y0MH)

HP Pavilion 15 - 729,- (extra opslag ruimte)
pricewatch: HP 15-cs0852nd

Lenovo IdeaPad 330s - 749,- (extra opslag ruimte, losse videokaart beter voor photoshop)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH 81FK003XMH
Pagina: 1