ik kan voor 200 mijn geforce ddr inruilen voor een voodoo5 5500. volgens mij is de ddr een tikje sneller maar weegt dit ook op tegen de betere beeldkwaliteit?
De DDR is niet sneller, hoogstens even snel in sommige spellen (meestal langzamer). Ik heb nu de Voodoo5 en heb hiervoor een GeForce DDR gehad, en de beeldkwaliteit (zonder FSAA) is een stuk beter (zowel 2D als 3D). Verder zijn de Voodoo5 drivers nog in een vroeg stadium, en zullen, net als met de Voodoo3 een tijdje terug, sterk verbeteren. Dit zal dus ook extra speed betekenen. Verder is het gewoon great hoe deze kaart het meteen doet zonder shit, crashes, patches, etc. Echt een goeie kaart ... mijn advies; doen
.
Oh en nog iets belangerijks voor de 'toekomst'; de FXT1 texture compressie ziet er echt veeeeel beter uit dan de S3TC van de GeForce (kan ook aan de Detonator-drivers liggen, da weet ik niet). Ik heb ook een Viper II gehad (jaja
) en het beeld (en de 'banding') in Quake3 is bij de Voodoo5 zelfs minder dan bij de Viper. Het beeld met texture compression op de GeForce SUCKTE gewoon, zo buttugly dat ik het toen uit heb gezet. En er is natuurlijk nog Glide (en nee das nog lang niet uitgestorven ... veel spellen die vandaag de dag uitkomen ondersteunen het nog).
Ik heb ook gemerkt dat S3TC behoorlijk lelijk is, maar dan alleen met half-doorzichtige textures (water en lucht in spellen bijvoorbeeld). De normale textures zien er nog behoorlijk goed uit.
Het schijnt dat je zelf de texures naar S3TC formaat kan comprimeren en dat dat er een stuk beter uit ziet dan wanneer je het je Geforce laat doen.
Het schijnt dat je zelf de texures naar S3TC formaat kan comprimeren en dat dat er een stuk beter uit ziet dan wanneer je het je Geforce laat doen.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
Hoeveel frames het schilt weet ik niet maar ik kan je wel de time deomo1 resul geven van mijn v5.5 in 1024x768@32 80.5fps in @16 97.5 dit is met een cel566@850 128mb .
En het is een kaart waar je nog waar voor je geld krijgt vooral die extra voedings stekker is heel goed zo voorkom je probelemen met agp sloten die teveel stroom uit het mobo trekken alla geforce.
De kaart doet gewoon meteen wat ie moet doen alle spellen werken er meteen op, en de drivers van 3dfx zijn gewoon goed.
En het is een kaart waar je nog waar voor je geld krijgt vooral die extra voedings stekker is heel goed zo voorkom je probelemen met agp sloten die teveel stroom uit het mobo trekken alla geforce.
De kaart doet gewoon meteen wat ie moet doen alle spellen werken er meteen op, en de drivers van 3dfx zijn gewoon goed.
Ik heb hem gisteren maar gekocht en ik ben er zeer tevreden over. kijk een geforce 2 haalt misschien wel meer frames, maar wat heb ik daaraan als ik over een 4 tot 6 maanden toch weer een nieuwe videokaart haal. nee doe mij dan maar betere beeldkwaltiteit, vooral bij starlancer scheelde het een hoop
Bomberman, waar (welk spel) heb je dat mee getest, dat de 3d beeldweergave (zonder FSAA) van de V5 5500 beter is dan de GeForce(2)
Ik vind (misschien voorlopig?) juist het omgekeerde het geval maar dat kan aan m'n instellingen of spellen liggen. Dat FSAA 4X king is staat buiten kijf, helaas bestaat er nog geen kaart die het in 1024x768 en hoger speelbaar weer kan geven.
Ik vind namelijk over het algemeen de textures geblurder, vooral glide in UT ziet er niet uit, het lijkt wel of je door matgas kijkt.
Ik speel met de GeForce2 UT in 1600x1200x16 (goeie 16 bits kleur in UT in D3D!) met detaled textures aan en dit is een stuk mooier, d3d voor de voodoo5 heb ik nog niet bekeken.
Bandingsproblemen in Q3 tgv S3TC kunnen worden opgelost door het aantal mipmaplevels te wijzigen.(zie tweakproggie op T-net).
Ik vind (misschien voorlopig?) juist het omgekeerde het geval maar dat kan aan m'n instellingen of spellen liggen. Dat FSAA 4X king is staat buiten kijf, helaas bestaat er nog geen kaart die het in 1024x768 en hoger speelbaar weer kan geven.
Ik vind namelijk over het algemeen de textures geblurder, vooral glide in UT ziet er niet uit, het lijkt wel of je door matgas kijkt.
Ik speel met de GeForce2 UT in 1600x1200x16 (goeie 16 bits kleur in UT in D3D!) met detaled textures aan en dit is een stuk mooier, d3d voor de voodoo5 heb ik nog niet bekeken.
Bandingsproblemen in Q3 tgv S3TC kunnen worden opgelost door het aantal mipmaplevels te wijzigen.(zie tweakproggie op T-net).
Niet op voorraad.
Pagina: 1