mATX server case.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik wil mijn oude mATX systeem gaan gebruiken als server. Dus ik zoek een case die hiervoor geschikt is.

Eisen zijn, zo klein mogelijk, plaats voor minimaal 6 3.5 inch HDD, qua budget mag het zo'n 60 euro kosten.

Qua hardware gaat er een mATX moederbord in ik verwacht dat de cpu gekoeld gaat worden door een h80i.

categorie: Behuizingen

Selectie van beschikbare cases. Gefilterd op mATX en htpc. Maar ik vroeg me af of er suggesties zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 24-01-2019 12:52 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Beste antwoord (via MrVegeta op 24-01-2019 13:30)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 13:35
Moet het per se een mATX behuizing zijn of is iets groter ook een optie? Een mATX bord past namelijk prima in een ATX behuizing.

Als het per se mATX moet zijn:

Daarin komt de pricewatch: Fractal Design Define Mini naar voren, zit wel iets over budget. Anders een van de Cooler master kasten, je kunt in de 5.25 inch bays ook nog schijven kwijt met adapters. Daarnaast zit je met 6 schijven al snel aan een tower vast, of een serverbehuizing.

[ Voor 28% gewijzigd door NoepZor op 24-01-2019 13:04 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Alle reacties

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

En wat heb je zelf al gevonden of uitgezocht?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
goedkoopste case die voldoet aan je eisen. en even een goede voeding er bij :?

404 Signature not found

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
SMSfreakie schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:55:
goedkoopste case die voldoet aan je eisen. en even een goede voeding er bij :?
Joah. De vraag is even of er cases die zijn die gebruikers hier hoog worden aangeprezen voor dit doeleinde :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • Beste antwoord

• NoepZor
Moet het per se een mATX behuizing zijn of is iets groter ook een optie? Een mATX bord past namelijk prima in een ATX behuizing.

Als het per se mATX moet zijn:

Daarin komt de pricewatch: Fractal Design Define Mini naar voren, zit wel iets over budget. Anders een van de Cooler master kasten, je kunt in de 5.25 inch bays ook nog schijven kwijt met adapters. Daarnaast zit je met 6 schijven al snel aan een tower vast, of een serverbehuizing.

[ Voor 28% gewijzigd door NoepZor op 24-01-2019 13:04 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er specifieke cases zouden zijn voor server-achtige systemen. Mijn Node804 heeft bijvoorbeeld een rails systeem waar ik HDD's in kan schroeven en dan het rails vervolgens in de kast kan schuiven en aansluiten.

pricewatch: Fractal Design Define Mini dit is inderdaad wel een mooie.

[ Voor 25% gewijzigd door MrVegeta op 24-01-2019 13:05 ]

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-01 15:51
die laatste heb ik hier ook staan met een seasonic voeding erin is dat een prima / mooie afgewerkte kast.

• NoepZor
Als je trouwens de kastmaat uitrekent in een aantal liters, dan is de define mini ongeveer even groot als de Node 804. Er bestaat ook een Node 304, maar daar past alleen een mini ITX moederbord in.

Pagina: 1