Onlangs heb ik een offerte ontvangen voor zonnepanelen: De zonne-energie installatie
Nu was ik benieuwd of dit een acceptabele offerte is en of de omvormer wel voldoende is, maar waar ik nog meer vraagtekens bij zet is het volgende:
Ik heb een eigen groep voor mijn garage, ik zie ook waar de kabel de garage inkomt zover ik heb begrepen moeten de zonnepanelen ononderbroken op de meterkast komen, dat zou daarmee makkelijk kunnen. Echter hoe voorzie ik de garage van stroom zonder een extra kabel te moeten trekken?
Inclusief alles aansluiten en materiaal kost dit €4500 ex btw.Type paneel: Genius Mono Black ZS-300M60 Mono kristallijn, 12 jaar garantie
Vermogen per pv paneel: 300 Wattpiek
Afmeting pv paneel: 1650x992mm
Aantal pv panelen: 12
Totaal vermogen pv panelen: 3.600 Wattpiek
Opstelplaats pv panelen: Platdak, 4 panelen breed (6,60 meter) en 3 panelen hoog/schans( 3.13).
Oriëntatie panelen: Zuid
Montage systeem: Valk Tripple
Omvormer: 1 x Solax X1-3.0, 1 fase omvormer (10 jaar garantie)
Nu was ik benieuwd of dit een acceptabele offerte is en of de omvormer wel voldoende is, maar waar ik nog meer vraagtekens bij zet is het volgende:
Ik heb een eigen groep voor mijn garage, ik zie ook waar de kabel de garage inkomt zover ik heb begrepen moeten de zonnepanelen ononderbroken op de meterkast komen, dat zou daarmee makkelijk kunnen. Echter hoe voorzie ik de garage van stroom zonder een extra kabel te moeten trekken?
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!