Toon posts:

hdd klinkt als leeglopende fietsband

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een van mijn hdd's maakt het geluid van een leeglopende fietsband (sissend geluid). Maar verder lijkt alles prima in orde. Weet iemand what the hell er hier aan de hand is?

btw. het is een seagate schijf

Verwijderd

lol.
Mijn Seagate maakt een schurend geluid. Net als van een cirkelzaag, maar opzich werkt ie goed. Mijne is een Bara ATA II 7200rpm 30,6 GB. Misschien is het beter als jij een type# ect ook ff vermeld.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 23:05

Yucko

One clown to rule them all !

(jarig!)
mag ik jullie beiden aanraden ff een backup te maken want het lijkt me dat ze allebei binnenkort de geest gaan geven ;)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
jonegens, koop gewoon GEEB zeegat HD's !

simpel zat, die dingen gaan geheid kapot !

en ja, als ie vreemde geluiden maakt, METEEN backuppen, en ruilen voor een goede IBM of MAXTOR schijf.

mzzls
CuteBrit

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 11:53
wat een onzin dat gezeur over merken HD's

iedere merk kan kapot

we hebben hier een boel Seagates die het prima doen.

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:34

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Breng em eens naar de fietsenmaker? ;)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

De leeskop van je HDD schuurt waarschijnlijk over je leesoppervlak heen.

HDD's zijn uitgerust met een speciale coating om te voorkomen dat hierdoor het leesopppervlak beschadigd raakt... Goedkope HDD's (o.a. Seagate) gebruiken echter een slechte coating die er afslijt. Als de coating er eenmaal afslijt dan beschadigd de kop het leesopppervlak..

Dag data...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-04 16:00

SiGNe

Ook hoi!

Op maandag 23 juli 2001 17:10 schreef Cutebritney het volgende:
jonegens, koop gewoon GEEB zeegat HD's !

simpel zat, die dingen gaan geheid kapot !

en ja, als ie vreemde geluiden maakt, METEEN backuppen, en ruilen voor een goede IBM of MAXTOR schijf.

mzzls
CuteBrit
Zo goed is Maxtor nou ook weer niet.
Vroeger in elk geval, hoe het nu zit weet ik niet.

maar goed, ff ontopic:
Misschien dat de schijf een tik heeft gehad en nu sleept de leeskop over de platter.
Als het goed is zal je ook steeds meer last gaan krijgen van bad blocks en na een tijdje zal ie helemaal niet meer werken.
Als je nog garantie hebt: meteen terug naar de winkel en laat daar je data overpompen op een nieuwe schijf.

Niet?
[Specs]

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 23 juli 2001 17:13 schreef Flakkerbei het volgende:
wat een onzin dat gezeur over merken HD's

iedere merk kan kapot

we hebben hier een boel Seagates die het prima doen.
En daarbij: Hoeveel merken gebruiken geen onderdelen van elkaar voor hun HDD's...

Er valt tegenwoordig eigenlijk niet meer te zeggen dat dat of dat merk beter/slechter is dan dat andere...

Net zoals met de autoindustrie...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 11:53
idd daar zat ik ook al aan te denken

peugot/citroen/fiat maken samen auto's evenals renault/opel...zo zijn er vast nog wel meer.

in de computer wereld is het net zo, hoeveel merken monitoren en cd branders zijn er?? VEEL, hoeveel merken beeldbuizen en loopwerken zijn er?, pzies een stuk minder!

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 17:20 schreef Pierce21 het volgende:
De leeskop van je HDD schuurt waarschijnlijk over je leesoppervlak heen.

HDD's zijn uitgerust met een speciale coating om te voorkomen dat hierdoor het leesopppervlak beschadigd raakt... Goedkope HDD's (o.a. Seagate) gebruiken echter een slechte coating die er afslijt. Als de coating er eenmaal afslijt dan beschadigd de kop het leesopppervlak..
:?

De koppen blijven boven de schijf zweven door de turbulentie die door het draaien van de schijf wordt veroorzaakt, dit noemen ze lift. Als een kop je schijf raakt heet dit headcrash en levert meestal een beschadiging op.

Verwijderd

Mijn seagte 20gb Barracuda ATA2 7200tpm is ook naar zijn grootje, ik krijg deze week een nieuwe als het goed is. Ik ben toch heel wat blijer met mijn WD 30gb 7200tpm. die maakt ook niet zo'n herrie.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Nou, merken HD's verschillen nogal drastisch. Ik ben nu net door mijn tweede Zeepoort barraatje II heen (30,6 gig) :(

Hij maakt nu, voor de TWEEDE keer modemgeluiden >:).

De eerste keer was het omdat mijn 2x250 Watt subwoofer er naast stond >:)
En nu waarschijnlijk omdat me zus de comp verticaal op de achterbank had gezet, me ma remde, en hmmja, de hardeschijf, naja goed voor een maandje. Niet haar fout, had beter op moeten letten |:(

Maar ik weet wel: Die dingen kenne niets hebben, we hebben hier nu drie Seagates in huis versleten. Ze zijn goed voordat je zew uit hun SeaShell(c) verpakkingetje haalt.

Duss: HIER GEEN SEAGATE MEER :r
Advies voor topicstarter en andere "vreemde hd geluiden bezitters": BACKUP EN DESTROY 8-)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:08
Uche, ik heb dode Quantums, Samsungs, IBMs, Seagates en Western Digitals gezien.

Hoezo ene slechter dan de andere? Ik werk het meest met seagates en dat is toevallig het merk waar ik de minste kapotte disks van heb gezien...

Tis mar net waar je ze koopt: mijn Seagate SCSI kwam van een leverancier die overal mee gooit ofzow, wel lekker dood dus, net zoals die Samsung, IBM, Maxtor, Quantum, etc disken...
Pagina: 1