[KPN] Datasim met 097 nummer toevoegen aan mijnkpn lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ok hier kort mijn verhaal

Ik heb een jaar of 8 geleden een cadeau van mijn toenmalige werkgever ontvangen bij dit kado zat een KPN datasim abo welke jaren in de kast heeft gelegen.

Nu heb ik een dual sim toestel gekocht en wil daar deze simkaart bij prikken tot mijn verbazing was het abo nog steeds actief en werkt de simkaart direct.

Nu wil ik graag weten wat het data plafond is van dit abo maar ben bang als ik contact op neem met KPN dat ze mij niet te woord zullen staan dit omdat ik niet de juiste gegevens heb van mijn voormalige werkgever die zij zullen willen hebben voor zei mij verder willen helpen?

En ik zou graag deze sim op mijn mobiel toevoegen aan de mijnkpn app puur om in te kunnen zien wat het data plafond is?

Ik heb zelf al op veel fora gezocht en heb het 097 nummer van de sim weten te achterhalen dit is een speciaal 12 cijferige nummer dat aan de sim vast zit maar er kan dus niet mee worden gebeld.

Maar als ik dit invul bij het aanmeld proces van de mijnkpn app zegt hij dat het geen geldig 06 nummer is wat op zich logisch is al lees op op alle KPN fora dat dit wel zou moeten kunnen?

P.s. en NEE de simkaart is niet gestolen en ook niet gevonden op straat.
8 jaar geleden heb ik deze simkaart gehad als cadeau van mijn werkgever in combinatie met een tablet het was en is dus ook geen eigendom van mijn vorige werkgever gezien het een cadeau was en niet een zakelijke tablet of iets.

Alle hulp is welkom!

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:52
als het een kado was en je vorige werkgever is hier van op de hoogte, dan kun je het toch aan hem vragen. Die krijgt dan nog steeds facturen en zal weten welk abonnement het is.
Als die er niet van op de hoogte is en het eigenlijk niet de bedoeling is dat je het nu nog gebruikt, dan is het sowieso wel zo netjes om het te melden.

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
CyPh schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:20:
als het een kado was en je vorige werkgever is hier van op de hoogte, dan kun je het toch aan hem vragen. Die krijgt dan nog steeds facturen en zal weten welk abonnement het is.
Als die er niet van op de hoogte is en het eigenlijk niet de bedoeling is dat je het nu nog gebruikt, dan is het sowieso wel zo netjes om het te melden.
de verstandshouding tussen mij en mijn vorige werkgever is op dit moment niet bestaand heb heb niet echt de behoefte deze banden weer eens te verbeteren.

laten we het erop houden dat het niet voor niets mijn voormalige werkgever is.

Maar je hebt inderdaad een punt hij zal hier inderdaad nog steeds voor betalen maar dat is volledig aan hem lijkt me?

ik zou het dus willen proberen zonder hem erbij te betrekken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:52

MsG

Forumzwerver

Dus je wil precies weten tot hoeveel GB je deze stick maandelijks kan gebruiken zodat je oude werkgever niet ineens een rekening krijgt voor buiten-de-bundel-MB's en daardoor wellicht op onderzoek gaat en de boel stopzet?

Vind je dat zelf niet een wat shady usecase? of heb ik het compleet bij het verkeerde eind.

Waarom zou je de stick niet gewoon gebruiken als je je blijkbaar niet om het lot van de werkgever bekommerd? Dan maakt dat plafond toch ook niet uit?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Even praktisch: Hoever is een KPN-Winkel voor je?
Daar willen ze nog wel eens wat soepeler zijn. Neem wel alle KPN gerelateerde zaken mee ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 17:05
copywizard schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:16:
P.s. en NEE de simkaart is niet gestolen en ook niet gevonden op straat.
8 jaar geleden heb ik deze simkaart gehad als cadeau van mijn werkgever in combinatie met een tablet het was en is dus ook geen eigendom van mijn vorige werkgever gezien het een cadeau was en niet een zakelijke tablet of iets.

Alle hulp is welkom!
Mooi verhaal, maar als het abonnement niet op jouw naam staat is het dus ook niet 'eigendom' van jou.

Kan mij niet voorstellen dat het de bedoeling is dat je de simkaart nog gebruikt nu je weg bent bij de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:52
copywizard schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:23:
[...]

de verstandshouding tussen mij en mijn vorige werkgever is op dit moment niet bestaand heb heb niet echt de behoefte deze banden weer eens te verbeteren.

laten we het erop houden dat het niet voor niets mijn voormalige werkgever is.

Maar je hebt inderdaad een punt hij zal hier inderdaad nog steeds voor betalen maar dat is volledig aan hem lijkt me?

ik zou het dus willen proberen zonder hem erbij te betrekken
Dan is het abonnement wel degelijk ZIJN eigendom, maar de middelen ervoor nog steeds in jouw bezit. Het is dan inderdaad door de vorige werkgever zijn laksheid dat het abonnement nog steeds actief is.

Je zoekt dus eigenlijk een manier om gebruik van het abonnement van je vorige werkgever te maken zonder risico te lopen dat je oude werkgever hier achterkomt en het afsluit, wat aangeeft dat het eigenlijk niet de bedoeling is.

Je hoeft trouwens geen banden te verbeteren als je alleen een mail stuurt met de vraag wat het dataplafond is. En eventueel dat je daarbij aangeeft dat je dat vraagt omdat je de vorige werkgever niet op extra kosten wil jagen.

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Ik merk toch dat veel mensen hier het slechte in zien het is puur dat ik wil weten wat het plafond is en niet zo zeer om ervoor te zorgen dat ik er niet overheen ga en hij het stop zou zetten het lijkt me dat hij uberhaupt maandelijks de rekening krijgt voor dit abo ik heb een oude collega hierover gesproken die het zelfde kado heeft ontvangen destijds en die zit in hetzelfde schuitje.

maar begrijp dat er hier toch veel achterdocht is voor dit topic.

maar ga wel naar een KPN winkel in de hoop dat die mij verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 21:24
als je pech hebt en je werkgever ziet dat je er (nog) actief gebruik van maakt kun je zo maar eens ineens grotere problemen krijgen als hij vervelend gaat doen.... wat is het je waard?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:52

MsG

Forumzwerver

copywizard schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:31:
Ik merk toch dat veel mensen hier het slechte in zien het is puur dat ik wil weten wat het plafond is en niet zo zeer om ervoor te zorgen dat ik er niet overheen ga en hij het stop zou zetten het lijkt me dat hij uberhaupt maandelijks de rekening krijgt voor dit abo ik heb een oude collega hierover gesproken die het zelfde kado heeft ontvangen destijds en die zit in hetzelfde schuitje.

maar begrijp dat er hier toch veel achterdocht is voor dit topic.

maar ga wel naar een KPN winkel in de hoop dat die mij verder kunnen helpen.
Wat heb je anders aan het plafond dan? Dan kan je het toch gewoon naar hartelust gebruiken? Wordt je tegenwoordig überhaupt niet op de hoogte gehouden met een bericht naar het toestel als je aan je plafond dreigt te komen? Of hebben tablets met SIM-functie alsnog geen SMS-ontvangstmogelijkheden?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
@MsG Dude, relax. Gegeven is gegeven, ok?

Inhoudelijk:
097 nummers hebben geen 'belarchitechteur' op de backbone, dus alles wat met sms of bellen te maken heeft, werkt simpel weg niet. Het maakt niet of je nu bij Voda,KPN of whoever zit - het werkt gewoon niet.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Bockelaar schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:40:
als je pech hebt en je werkgever ziet dat je er (nog) actief gebruik van maakt kun je zo maar eens ineens grotere problemen krijgen als hij vervelend gaat doen.... wat is het je waard?
lijkt me niet daarnaast was ik niet van plan überhaupt veel ervan te gebruiken en puur als backup dataverbinding te gebruiken daarnaast was het een cadeau lijkt me niet dat hij mij ooit zou kunnen aanspreken op het feit dat ik het cadeau dat hij mij heeft gegeven nog gebruik waarvoor het me ooit is gegeven?
D_Jeff schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:54:
@MsG Dude, relax. Gegeven is gegeven, ok?

Inhoudelijk:
097 nummers hebben geen 'belarchitechteur' op de backbone, dus alles wat met sms of bellen te maken heeft, werkt simpel weg niet. Het maakt niet of je nu bij Voda,KPN of whoever zit - het werkt gewoon niet.
dankjewel dat je meedenkt en het tenminste niet direct omdraait naar iets negatiefs!

Klopt inderdaad dat er geen bel architectuur achter zit maar ik las dus op wat oudere KPN forum posts dat mensen het wel werkend hebben gekregen door het 097 nummer in te vullen op mijnkpn maar mij lukt het niet omdat die dan aangeeft dat het geen geldig 06 nummer is wat natuurlijk ook zo is.

[ Voor 38% gewijzigd door copywizard op 24-01-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit topic is een beetje op het randje en er komt dus een slotje op. En @copywizard je hebt inmiddels ook voldoende tips gekregen waar je wel mee voorruit kan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.