OnBoard AGP uitzetten ? Op M810LR met SiS730s

Pagina: 1
Acties:

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18
Hey Mensen,

Kep een vraagje, voor de mensen die dit board ook hebben staan als servertje ofzo... Nu heb ik er een GF 2 in gekwakt maar de OnBoard AGP wort gebruikt als Video maar da wil ik niet ik wil dat hij die GF 2 gaat gebruiken, nu heb ik alles al gedaan.

Ja ook de "SEARCH"

Btw : Ja kep het beeldscherm aangesloten op de GF 2 :P

(Niet Flamen over Chipset enzo aub..heb ik al genoeg gehoord)

Verwijderd

euh ik heb het bord niet maar heb er wel gebruik van gemaakt en volgens mij is het in de bios mogelijk om de primaire video te selecteren, je kan namelijk de onboard vid. nog als 2e display gebruiken.

Veel succes en als het niet lukt mail dan ff naar thavinny@hotmail.com ik heb nog een link naar een PCCHips forum, maar moet ik ff zoeken

Verwijderd

Hij switched vanzelf naar de externe AGP, dus als je de kaart er GOED indrukt moet het werken. Waar de monitor aanhangt maakt niet uit (bij mij gebruikte ie tenminste m'n GF2, ook al hing de monitor nog aan de onboard connector).

En anders even de opties in de bios (iets van "init PCI/AGP first" ofzo) wijzigen (zal vanavond even checken hoe die optie precies heet).

Btw, sommige PowerColor kaartjes hebben moeite met de AGP4x, dan moet je de AGP naar 2x forceren (met een registry-tweak of met de nieuwste Detonator-drivers).

Verwijderd

Yep, ik heb even gekeken maar bij mij schakelt ie vanzelf naar de AGP-videokaart zodra er een kaart in het AGP-slot zit.

De biosinstelling lijkt alleen te zijn om te schakelen tussen twee (niet-onboard) videokaarten, namelijk de AGP of de PCI kaart als primary:

PCI Plug And Play Setup / Primary Graphics Adapter="ONBOARD AGP" of "PCI".
Ik heb hem op ONBOARD AGP staan. (Beetje verwarrend, met onboard AGP bedoelen ze niet de onboard video, maar de AGP connector die onboard zit).

Ik weet niet wat voor bios je hebt, misschien helpt een flash naar de laatste versie, zie mijn MB810LMR page, of download een biosje bij PCChips.