Omdat ik het idee heb opgevat om mijn huis duurzamer te maken, ben ik de laatste tijd op zoek naar allerlei aanpakken en vergelijkingsmateriaal. Ik heb al best wat gevonden, maar ik heb een, hoop ik, leuk idee.
Ik ben op zoek naar een aantal "partners in besparen".
Mensen met een soortgelijk huis, uit ongeveer dezelfde periode, die ook graag willen verduurzamen, maar ook een beetje zoekende zijn. Samen kunnen we ervaringen delen, problemen oplossen en elkaars resultaten vergelijken.
Lijkt jou dit ook wat?
Mijn huis:
Bouwjaar 1978, gekocht in 2003.
* Originele steenwol isolatie
* Rijtjeshuis, maar wel versprongen aan 1 zijde. Daardoor ook een stuk "blote" muur aan de zijkant.
* Geen kruipruimte. Vloerisolatie bestaat uit een paar cm tempex, met daarop een betonnen vloer. Tegelvloer.
* CV uit 2012. Nefit Topline Compact HRC 25 CW4
* Kunstofkozijnen met HR++ glas (ca 2010)
* Verwarming middels normale radiatoren (watertemperatuur 43C sinds september 2018)
* Geen vloerverwarming
* Warmwater uit HR
* Koken op gas
* Stroomaansluiting 3x25A (2013)
* Geen centrale ventilatie
* Nog geen zonnepanelen oid
* 2 volwassenen, 1 kind
* ca 24 m3 gas per maand / 288 m3 per jaar aan warmwater en koken.
* Totaal gas per jaar ca 867 m3 = ca 579 m3 voor verwarming
* Huiskamer, hal en toilet beneden, 1 slaapkamer en douche worden verwarmd.
* Slimmemeter, die ik via Node-Red aan mindergas.nl geknoopt heb.
* Electriciteit Piek/Dal 1100/1200 kWh per jaar
Ik zoek zeker geen perfecte match, maar ben op zoek naar mensen die zich kunnen identificeren met in ieder geval een aardig deel van bovenstaande.
Ik ben op zoek naar een aantal "partners in besparen".
Mensen met een soortgelijk huis, uit ongeveer dezelfde periode, die ook graag willen verduurzamen, maar ook een beetje zoekende zijn. Samen kunnen we ervaringen delen, problemen oplossen en elkaars resultaten vergelijken.
Lijkt jou dit ook wat?
Mijn huis:
Bouwjaar 1978, gekocht in 2003.
* Originele steenwol isolatie
* Rijtjeshuis, maar wel versprongen aan 1 zijde. Daardoor ook een stuk "blote" muur aan de zijkant.
* Geen kruipruimte. Vloerisolatie bestaat uit een paar cm tempex, met daarop een betonnen vloer. Tegelvloer.
* CV uit 2012. Nefit Topline Compact HRC 25 CW4
* Kunstofkozijnen met HR++ glas (ca 2010)
* Verwarming middels normale radiatoren (watertemperatuur 43C sinds september 2018)
* Geen vloerverwarming
* Warmwater uit HR
* Koken op gas
* Stroomaansluiting 3x25A (2013)
* Geen centrale ventilatie
* Nog geen zonnepanelen oid
* 2 volwassenen, 1 kind
* ca 24 m3 gas per maand / 288 m3 per jaar aan warmwater en koken.
* Totaal gas per jaar ca 867 m3 = ca 579 m3 voor verwarming
* Huiskamer, hal en toilet beneden, 1 slaapkamer en douche worden verwarmd.
* Slimmemeter, die ik via Node-Red aan mindergas.nl geknoopt heb.
* Electriciteit Piek/Dal 1100/1200 kWh per jaar
Ik zoek zeker geen perfecte match, maar ben op zoek naar mensen die zich kunnen identificeren met in ieder geval een aardig deel van bovenstaande.