SSD Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• MarshalSmit
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-12 18:59
Beste Tweakers,

Aangezien onze laptop nog een ouderwetse HDD heeft leek het ons een goed idee om een deze te vervangen voor een SSD.

Als eerste wat informatie over de laptop en de SSD.
Het gaat om de volgende laptop : pricewatch: HP Pavilion 15-p052nd
En de SSD: pricewatch: Samsung 860 EVO 250GB

Aangezien alle data behouden moest worden is er geprobeerd om de HDD te kopiëren naar de SSD via de software van Samsung. Helaas faalt deze op het moment dat die de recovery partitie over moet zetten.

Omdat dit niet werkt wil ik graag een schone installatie zetten op de SSD en vanaf de HDD de belangrijke dingen overzetten.

Als de laptop nu wordt opgestart geeft deze de 'Boot device not found hard disk 3FO' code aan. Op het moment dat ik de SSD zelf in mijn eigen pc zet werkt deze naar behoren. De harddisk test van HP zelf geeft ook een PASS aan.

Op het moment dat ik de oude HDD terug in de laptop zet werkt deze ook gewoon weer.

Zodra Legacy mode wordt aangezet blijft het probleem zich herhalen.

Zodra ik de bootorder verander naar een usb installatie van Windows wordt de SSD ook gevonden en kan Windows hier ook op worden geïnstalleerd. Zodra de installatie opnieuw wordt opgestart om er verder mee te gaan komt de melding terug.

Aangezien de recovery partitie niet wordt overgezet ga ik er stiekem van uit dat dit hierdoor komt. Kan het zijn dat de Laptop deze gegevens nodigt heeft om het te valideren of ben ik nu juist moeilijk aan het denken.

Ook al een andere SSD geprobeerd (Samsung 830) en hier probleem blijft zich herhalen.

Is er iemand toevallig op Tweakers die enig idee heeft waar het aan kan liggen?

Bedankt voor voor het lezen,
Thomas

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-12 16:15
Een programma als acronis true image is een pré boot image, dus zijn er geen problemen voor alle partities te kopiëren

• MarshalSmit
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-12 18:59
Hartstikke bedankt voor de tip.

Ga het morgen proberen, mocht er iemand anders nog een idee/optie hebben hoor ik het graag :).

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:45
-

[ Voor 99% gewijzigd door Uszka op 23-01-2019 22:49 ]