Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Game en Video/Animatie Desktop] 2500-3000,- No nonsense

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ZinQ
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videos bewerken, renderen in Adobe Premiere Pro en maken Animaties (2D en 3D) in Adobe After Effects. Daarnaast elke dag beetje gamen. Battlefield V, Rocket League en verder oudere spellen AoE2 etc ;-) Ruimte is geen probleem, het zou mooi zijn als de kast redelijk stil is (maar hoeft zeker niet zo stil mogelijk).

Wat mag het systeem gaan kosten?
3000 zou wel ongeveer het maximum zijn

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn scherm is een bescheiden 2580 x 1080 en bevalt eigenlijk prima, toetsenbord/muis zijn ook ok evenals Rokit speakers. Eventueel tijdelijk hergebruik van mijn huidige GTX970 (totdat prijzen wat zakken) zie beneden)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Reden om nieuwe PC te bouwen is vooral dat ik snel grote bestanden wil lezen/schrijven, previewen in de programma's en daarnaast genoeg power voor bewerkingen in de bovenstaande programma's. De CUDA cores zouden van pas kunnen komen voor verschillende plugins in After effects. Aangezien ik geen game scherm heb hoef ik niet direct 144Hz.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt voorkeur, zou wel de voorkeur geven voor luchtkoeling boven water aangezien ik niks weet van het laatste.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte van de kast is geen probleem, maar wel graag no-nonsense zakelijke uitstraling. RGB hoeft zeker niet. Redelijke stil systeem heeft de voorkeur dus met genoeg (ruimte voor) koeling is gewenst. Stel goede draadloze netwerkontvanger (incl Bluetooth) op prijs. USB C voor quickcharge van GSM zou fijn zijn.

Ga je overklokken?
Hier heb ik wel eens over nagedacht, maar vind mezelf niet kundig/wijs genoeg op dit moment om zelf een overclock te doen.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb vanalles gelezen en tot onderstaand systeem gekomen. Snelheid is erg belangrijk en daarom de M2 en nieuwe plus versie ervan.

Twijfel is er over het RAM geheugen, snelheid hiervan... draait het stabiel etc? Zou ik verschil merken tussen 3000 of 3200, 3600 binnen mijn applicaties. (32 GB in twee geheugenslots zodat ik later kan verdubbelen indien nodig).

Ook de koeling, ik heb er nu 2 fans bijgezet om een in de bodem en 1 in de bovenkant erbij te zetten voor optimale airflow. Hier weet ik echter weinig van af. De kast vind ik in stijl wel prima en lijkt te voldoen aan al mijn eisen.

Tot slot de videokaart, 2080, 1080TI of 2080TI, op het moment heb ik een GTX970, ik beschouw het een optie om deze nog een half jaar in het nieuwe systeem te gebruiken en dan later een 2080 te kopen. Dit merk ik dan vooral in de After effects 3D werkzaamheden, maar niet zozeer in het video werk. Hoeveel beter zou bv battelfield V eruit zien met de nieuwe build maar dezelfde GTX970? Huidige build: i5-4670, 16Gb 1600MHz, 2TB Samsung SSD 850 EVO, MSI Gaming GTX970

Alle andere tips zijn welkom, bedankt alvast. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-9900K Boxed€ 544,-€ 544,-
1Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi€ 203,50€ 203,50
1MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 839,-€ 839,-
1Fractal Design Define R6 USB-C Window Matzwart€ 143,51€ 143,51
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
2be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm€ 20,30€ 40,60
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 258,-€ 258,-
1Corsair RM650x (2018) Zwart€ 98,90€ 98,90
2Samsung 970 Evo Plus 1TB€ 269,99€ 539,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.717,48

Beste antwoord (via ZinQ op 25-01-2019 12:53)

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:18

Tribits

Onkruid vergaat niet

Niet zoveel op aan te merken, ziet er naar uit dat je de componenten zorgvuldig gekozen hebt. Zoals je zelf al aangeeft gaat kwaliteit en snelheid boven prijs dus daar ga ik verder niet op in.

RTX2080Ti lijkt me gezien de meerprijs niet interessant, dat is toch meer iets als je het maximale aantal FPS op 4k wilt halen. De GTX1080Ti begint in rap tempo van de markt te verdwijnen en de prijzen maken het op dit moment niet echt een interessant alternatief voor de RTX2080. Verder gaan de game prestaties in dit systeem met die GTX970 er niet echt op vooruit. Die videokaart is nu grotendeels de bottleneck en een GTX970 blijft dat in het nieuwe systeem ook.

Voeding is wat aan de zware kant, maar een stap terug naar 550 watt levert je aan de andere kant weinig besparing op en gezien zowel de i9-9900K en RTX2080 beide grootverbruikers zijn ook niet echt ongepast.

RAM snelheid zou ik me niet al te druk over maken, Linus tech tips heeft er wel een aardige video over gemaakt: Does RAM speed REALLY matter?. Video is alweer van een paar jaar terug, maar wel het beeld dat je eigenlijk al jaren ziet. In theorie een grote verbetering en in de praktijk een marginale verbetering.

Als uiterlijk verder niet zo belangrijk is zou je ook het model zonder window kunnen kiezen: pricewatch: Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart. Extra fans zou ik voorlopig even vanaf zien. De R6 is een behoorlijk grote kast en zal normaal gesproken niet zo snel opwarmen.

Ik neem aan dat de keuze op dit moederbord gevallen is vanwege de WiFI. In theorie kan het goedkoper, maar in de praktijk is het vanwege het hoge energieverbruik niet verstandig om een i9-9900K met een budget Z390 moederbord te combineren.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:18

Tribits

Onkruid vergaat niet

Niet zoveel op aan te merken, ziet er naar uit dat je de componenten zorgvuldig gekozen hebt. Zoals je zelf al aangeeft gaat kwaliteit en snelheid boven prijs dus daar ga ik verder niet op in.

RTX2080Ti lijkt me gezien de meerprijs niet interessant, dat is toch meer iets als je het maximale aantal FPS op 4k wilt halen. De GTX1080Ti begint in rap tempo van de markt te verdwijnen en de prijzen maken het op dit moment niet echt een interessant alternatief voor de RTX2080. Verder gaan de game prestaties in dit systeem met die GTX970 er niet echt op vooruit. Die videokaart is nu grotendeels de bottleneck en een GTX970 blijft dat in het nieuwe systeem ook.

Voeding is wat aan de zware kant, maar een stap terug naar 550 watt levert je aan de andere kant weinig besparing op en gezien zowel de i9-9900K en RTX2080 beide grootverbruikers zijn ook niet echt ongepast.

RAM snelheid zou ik me niet al te druk over maken, Linus tech tips heeft er wel een aardige video over gemaakt: Does RAM speed REALLY matter?. Video is alweer van een paar jaar terug, maar wel het beeld dat je eigenlijk al jaren ziet. In theorie een grote verbetering en in de praktijk een marginale verbetering.

Als uiterlijk verder niet zo belangrijk is zou je ook het model zonder window kunnen kiezen: pricewatch: Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart. Extra fans zou ik voorlopig even vanaf zien. De R6 is een behoorlijk grote kast en zal normaal gesproken niet zo snel opwarmen.

Ik neem aan dat de keuze op dit moederbord gevallen is vanwege de WiFI. In theorie kan het goedkoper, maar in de praktijk is het vanwege het hoge energieverbruik niet verstandig om een i9-9900K met een budget Z390 moederbord te combineren.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• ZinQ
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@Tribits Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Dan zal ik het waarschijnlijk zo laten behalve dat ik de extra fans eruit laat. Het is goed om te weten dat het niet noodzakelijk is en eventueel iets is voor later erbij te plaatsen. De Video van RAM is leuk, het is misschien inderdaad niet echt nodig om boven de 3200MHz te gaan - dan lijkt het wel redelijk compleet allemaal - merci :)