Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten?
€700,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, qua moederbord was ik vroeger erg fan van ASUS, maar nu maken de andere fabrikanten ook prima borden lijkt me.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet later up te graden zijn met een nieuwe CPU, GPU en geheugen. Een SD-kaartlezer vind ik erg handig voor mijn Raspberry Pi. Vandaar de keuze voor deze behuizig, zit ie al in.
Oh ja, ik heb nog een videocamera met een firewire aansluiting. Als er een moederbord is waar dit opzit, zou dat helemaal geweldig zijn, scheelt weer een aparte insteekkaart (als die er überhaupt nog zijn).
Ga je overklokken?
In eerste instantie laat ik de CPU op de stock snelheid draaien. Het geheugen wil ik wel naar 3200MHz overklokken. Vandaar de keuze voor het duurdere 3200-geheugen.
Wat verwacht je van ons?
Passen de door mij gekozen componenten goed bij elkaar? Is de airflow in de gekozen behuizing voldoende?
Kan ik met de bijgeleverde AMD koeler uit de voeten, of kan ik beter een betere koeler kopen?
- Internet en e-mail
- Microsoft Office 2019 (vooral Excel)
- Eenvoudige foto- en videobewerking
- CD's rippen met Exact Audio Copy, DVD's rippen met Handbrake
- Linux distro's draaien met VirtualBox
- Wil na jaren wel weer eens een game spelen. Ben totaal niet bekend met de huidige games, speelde vroeger veel C&C, Starcraft, Warcraft, Unreal, Halflife. Hoeft zeker niet op de hoogste settings, maar 1080p zou wel fijn zijn. Ik heb beelden gezien van Overwatch, dat sprak me wel aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€700,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 163,- | € 163,- |
| 1 | MSI B450M Pro-VDH V2 | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | XFX RX 580 GTS Black Edition 8GB OC+ | € 204,- | € 204,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart | € 139,- | € 139,- |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 102,50 | € 102,50 |
| 1 | LG GH24NSD1 | € 12,70 | € 12,70 |
| 1 | be quiet! Pure Power 11 500W | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 61,- | € 61,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 881,10 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, qua moederbord was ik vroeger erg fan van ASUS, maar nu maken de andere fabrikanten ook prima borden lijkt me.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet later up te graden zijn met een nieuwe CPU, GPU en geheugen. Een SD-kaartlezer vind ik erg handig voor mijn Raspberry Pi. Vandaar de keuze voor deze behuizig, zit ie al in.
Oh ja, ik heb nog een videocamera met een firewire aansluiting. Als er een moederbord is waar dit opzit, zou dat helemaal geweldig zijn, scheelt weer een aparte insteekkaart (als die er überhaupt nog zijn).
Ga je overklokken?
In eerste instantie laat ik de CPU op de stock snelheid draaien. Het geheugen wil ik wel naar 3200MHz overklokken. Vandaar de keuze voor het duurdere 3200-geheugen.
Wat verwacht je van ons?
Passen de door mij gekozen componenten goed bij elkaar? Is de airflow in de gekozen behuizing voldoende?
Kan ik met de bijgeleverde AMD koeler uit de voeten, of kan ik beter een betere koeler kopen?
[ Voor 10% gewijzigd door pporrio op 30-01-2019 09:20 . Reden: Build lijstje aangepast naar Ryzen 5 2600 ]