Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwbouwhuis zonnepanelen fout door aannemer

Pagina: 1
Acties:

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 09:29

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Hallo,

We krijgen over een aantal maanden (2-3) ons nieuwbouwhuis die vanaf de bouw zonnepanelen heeft.
Wij zouden er 9 krijgen en hebben de optie genomen om nog 3 extra erbij te plaatsen.

Dat was een stevige optie prijs maar ze zouden oa de installatie moeten aanpassen upgraden om dit te faciliteren.

Aannemer zegt nu dat er op ons dak (noord-oosten) maar 11 geplaatst kunnen worden ipv 12.
Ze bieden nu aan om 3 van de 12 panelen te plaatsen aan de zijkant (zonder optimizers).

9 panelen: Dit deel van het dak (2-1 kapper) heeft dus alleen de ochtend zon
3 panelen: Op het zij-dak. Dit dak is op het zuiden georiënteerd.

Het betreft panelen van 280Wp per stuk.

Het zij-dak geeft plaats voor maximaal 9 panelen maar dan moeten we denk ik extra bijbetalen (hoe veel weet ik nog niet)

Ik het wel verstandig om ze te verdelen over 2 daken en op welk dak moeten de meeste komen?

Kan ik bijvoorbeeld objectief advies inwinnen ergens op korte termijn....?

Damn it's good 2b a Tweaker!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kun je er niet alsnog vanaf?
https://www.installatie.n...an-mijn-schaampanelen-af/

Uiteraard is het zuidwesten het beste.
En omdat de panelen zo goedkoop zijn tegenwoordig leg je noordoosten ook vol.
Maar niet door die aannemer...Je hoeft zijn welverdiende vakantie naar de bahamas niet te bekostigen..

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 14:28
Kun je niet gaan voor 11x 300Wp? Dan zit je aan bijna hetzelfde vermogen

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Helaas staan de panelen vast. Merk weten we nog niet.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
AUijtdehaag schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:03:
Kun je er niet alsnog vanaf?
https://www.installatie.n...an-mijn-schaampanelen-af/

Uiteraard is het zuidwesten het beste.
En omdat de panelen zo goedkoop zijn tegenwoordig leg je noordoosten ook vol.
Maar niet door die aannemer...Je hoeft zijn welverdiende vakantie naar de bahamas niet te bekostigen..
We kunnen er helaas niet van af, deze huizen moeten voldoen aan een energie coöefcient.
De aannemer heeft bepaald het aantallen type zonnepanelen om daar aan te voldoen. Wij hadden alleen de optie om daar 3 extra op aan te schaffen.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Misschien moet je het artikel ook even lezen?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:56
Ik zie ook niet goed in hoe je een set met 9 om 3 gaat laten werken, is dat met micro omvormers?

en idd, wat @AUijtdehaag zegt, lees die link even.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Ik heb het gelezen (excuses) maar dan zit ik met 9 panelen opgescheept waar ik niets voor terug krijg maar moet dan wel flink extra gaan investeren in goede panelen?

Laten we zeggen dat ik daar financieel niet op gerekend heb.

Wat doet dat met de opbrengt eigenlijk als je 9 links en 3 rechts hebt liggen (ingebouwd in dak)

Moet ik een punt maken dat ik 9 stuks op het zuiden wil hebben. En drie op noord oosten en allemaal met optimizers (heb geen verstand van optimizers)

Ik probeer nu het beste te maken van een niet ideale situatie waarbij ik zo veel mogelijk rendement wil behalen op de zonnepanelen zonder extra de portemonnee te trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door spanx op 23-01-2019 19:43 . Reden: Extra's ]

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
No Hands schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:51:
Ik zie ook niet goed in hoe je een set met 9 om 3 gaat laten werken, is dat met micro omvormers?

en idd, wat @AUijtdehaag zegt, lees die link even.
We weten nog niet wat voor systeem we krijgen...

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou die 9 panelen van de aannemer lekker op dat zijdak laten leggen. Offerte voor overige 3 laten vervallen en in eigen beheer je oost dak vol leggen.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 21:45
spanx schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:41:
Ik heb het gelezen (excuses) maar dan zit ik met 9 panelen opgescheept waar ik niets voor terug krijg maar moet dan wel flink extra gaan investeren in goede panelen?

Laten we zeggen dat ik daar financieel niet op gerekend heb.

Wat doet dat met de opbrengt eigenlijk als je 9 links en 3 rechts hebt liggen (ingebouwd in dak)

Moet ik een punt maken dat ik 9 stuks op het zuiden wil hebben. En drie op noord oosten en allemaal met optimizers (heb geen verstand van optimizers)

Ik probeer nu het beste te maken van een niet ideale situatie waarbij ik zo veel mogelijk rendement wil behalen op de zonnepanelen zonder extra de portemonnee te trekken.
Ingebouwd in het dak zeg je...
Dan heb je ook weinig meer aan te passen, hier zou ik nooit voor kiezen.
Al ga je akkoord met dit bedenkelijke voorstel dan wil je geen indak oplossing. Als het inderdaad niet of niet goed functioneert wat ga je dan doen?
Panelen bijkopen en een stuk dak verwijderen om het hetzelfde te laten ogen?

Ik zou de vriendelijke man inderdaad zoals in het stuk staat de optie geven ze niet te plaatsen.
Je zegt dat je er financieel niet op gerekend hebt. Maar ik mis nog even wat je nu voor deze panelen gaat betalen? Ik neem aan dat dit wel ergens benoemd is? De prijzen van aannemers kennende leg je voor dat geld gewoon een nette installatie neer en hou je waarschijnlijk ook nog over 8)

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
thefox154 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:17:
[...]

Ingebouwd in het dak zeg je...
Dan heb je ook weinig meer aan te passen, hier zou ik nooit voor kiezen.
Al ga je akkoord met dit bedenkelijke voorstel dan wil je geen indak oplossing. Als het inderdaad niet of niet goed functioneert wat ga je dan doen?
Panelen bijkopen en een stuk dak verwijderen om het hetzelfde te laten ogen?

Ik zou de vriendelijke man inderdaad zoals in het stuk staat de optie geven ze niet te plaatsen.
Je zegt dat je er financieel niet op gerekend hebt. Maar ik mis nog even wat je nu voor deze panelen gaat betalen? Ik neem aan dat dit wel ergens benoemd is? De prijzen van aannemers kennende leg je voor dat geld gewoon een nette installatie neer en hou je waarschijnlijk ook nog over 8)
We betalen niet direct, zat bij het huis. Nooit een specificatie gehad wat het word alleen dat we ze kregen en per huis misschien een verschillend aantal.

Inbouw in dak was al standaard kregen we pas ook laat te horen...

• Cees-JanH
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-11 09:26
Aannemers zijn gevoelig voor geld, meestal zijn ze bereid om het werk door een derde uit te laten voeren tegen een vergoeding van 10% van het faktuurbedrag. Kom je hier financieel beter mee uit, en belangrijker verkrijg je dan je gewenste installatie ?

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 21:45
spanx schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:22:
[...]

We betalen niet direct, zat bij het huis. Nooit een specificatie gehad wat het word alleen dat we ze kregen en per huis misschien een verschillend aantal.

Inbouw in dak was al standaard kregen we pas ook laat te horen...
Dus eigenlijk kun je pas een beslissing nemen over wat financieel de beste keuze is als je weet wat de 'minderprijs' is bij het niet plaatsen van de panelen door de ontwikkelaar. Kan tegenvallen, kan meevallen.
Op dit moment liggen nog niet alle feiten er.

En ik vermoed als jij hierom gaat vragen er bij de ontwikkelaar ook wel een lampje gaat branden, tenminste ik hoor met regelmaat mensen vloeken over die paar paneeltjes dus als ze even nadenken.. }:O

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Ik heb ze 2 opties gegeven.

1. ze plaatsen 9 panelen op de zuidkant en dan vervalt de optie voor 3 extra panelen
2. advies op maat (en objectief) zodat we gedegen een keuze kunnen maken (we weten niet eens wat voor installatie/merk/type/soort we krijgen)

we wachten nu op antwoord

Pagina: 1